recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Maximum T-1300 ingen undertekst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMaximum T-1300 ingen undertekst

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Thingmand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Maximum T-1300 ingen undertekst
    Sendt: 20-December-2009 kl. 00:10
Jeg har netop sendt min T-1300 retur til sælger. Jeg har haft den i to måneder og givet den en chance (og Kjaerulff1 til at lave en opdatering) Det skal dog nævnes at jeg ikke havde nogle problemer med undertekster, til gengæld havde jeg en masse andre punkter på software fejl og mangler. 
Jeg købte den også pga. den smarte PVR mulighed, men kan bestemt ikke anbefale den. Jeg havde en Digiality MPEG-2 box før og der var også en række (mindre) problemer. I det halvandet år jeg havde den, kom der dog ingen firmware opdatering, selvom Kjaerulff1 lovede og lovede den var på vej...

Her var hvad jeg skrev til sælgeren vedr. T-1300:

1. EPG virker ikke for flere kanaler. Maner nødt til at lukke EPG, skifte kanal og så åbne EPG igen, for at se program for den pågældende kanal. Ideen med en Elektronisk Program Guide er jo netop at man ét sted kan få overblik over alle kanaler!

2. Når man har tilsluttet en USB harddisk (som er en af de ting receiveren bliver solgt på) så må man opgave at slukke for boksen. Hvis man sætter den i standby, så er den umulig at tænde igen. Den står bare og blinker og skriver "Boot" og man er nødt til at tænde og slukke flere gange og først efter et par minutter er den klar! Den gode ting med lavt strømforbrug holder ryger sig så også en tur.

3. Man kan ikke se det man er ved at optage. Ideen med PVR er netop at man kan sætte den til at optage en film og så starte på den når man er klar. Det kan man bare ikke med denne boks! Når man optager spørge den om optagelsen skal stoppes uanset hvad man gør, så enten på man misse starten af filmen eller vente til den er færdig, før end man kan se den fra starten af!

4. Man kan ikke optage en ting og se en anden optagelse samtidig. I tråd med punkt 3, så er det også en selvfølge at man kan e tidligere optagelser, mens man optager noget andet. Det er umuligt.

5. Afspilning starter altid forfra. Har man set en optaget film halv igennem og stopper, så er man nødt til at spole en time frem for at finde hvor man er kommet til! Jeg har endnu ikke set andre optagere der ikke havde en "Fortsæt" knap!

6. Ubrugelig info i optagelser. Når man har optaget noget tager den navnet fra EPG som den bør, problemet er at hvis optagelser starter et minut før eller filmen starter 30 sek. senere pga. reklamer, så vil den gemme navnet på den forrige udsendelse! Man kan kun se dette navn i optagelser, så man skal gætte hvad det er man har optaget! Min gamle Digiality gemte en liste med alle programmer der var med på hele optagelsen med beskrivelser osv. og navnet på optagelsen blev selvfølgelig taget fra den længste udsendelse.

7. Timere kan ikke slettes. Gamle timere bliver ved med at stå i timeroversigten selvom optagelsen for længst er lavet!

8. Udsendelser på pause bliver ikke gemt. Sætter man en optagelse på pause bliver den ikke gemt, så man kan stoppe, skifte kanal og se det pausede program senere. Skifter man kanal, går i menuen eller andet er det pausede program bare væk! 

Sælgeren sagde de var klar over problemerne, men kunne ikke gøre noget før end der kom ny software - de tog den retur uden bøvl, så ros til dem og ris til producenten!

Jeg har nu købt en EyeTV Diversity og sat den op med Mac mini som mediacenter - det spiller til gengæld! Wink

Pioneer PDP-508XD
Mac mini med eyeTV diversity som mediacenter
Yamaha YSP-1100
Mirage MM-6
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 13:34
Har du prøvet et trykke flere gange på sub tasten. Sådan skifter jeg på min mellem: Dansk, Dansk HH, og OFF
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det betyder så desværre at hørehæmmede må undvære tekstning af danske udsendelserCry

Ja en måneds tid. Jeg er ihvertfald glad for at der sker noget og det ender ud i at min modtager kan bruges som beskrevet i div. reklamer. Er der for øvrigt nogen der ved hvordan man slår undertekster fra? Har prøvet under indstillinger, men lige så snart sub tasten berøres er der tekster på igen (TV2). Er det en eller anden tastekombination?
Mvh Hansemand
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 12:21
Det betyder så desværre at hørehæmmede må undvære tekstning af danske udsendelserCry
Til top
Per A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-November-2009
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 23:57
Offenligjort på  www.Digi-tv.dk under nyheder:
 
Der er fortsat enkelte mærker/modeller af MPEG4 modtagere, der ikke kan håndtere DVB Subtitles. DR har derfor besluttet at benytte indbrændte undertekster i MUX2 frem til den 19. januar, hvor den nye software ventes at være tilgængelig. Mere information og status på softwaredownload vil være tilgængelig på det enkelte mærkes/importørs hjemmeside.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 22:04
Der er endnu en fordel ved "løse" undertekster. Når nu DR K sender den spanske film i et formindsket 16:9 format, kan man ved at lade boxen zoome få undertekster flyttet op i billedet - voilá Cool
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af tyksak tyksak skrev:

Kære Maximum kunde

Vi er i gang med at lave en ny software til T-1300. Grunden til de problemer med underteksterne er at DR bruger nogle funktioner som ikke andvendes af andre udbrydere. DR skulle en af de nærmeste dage gå over til at sende underteksteren i billedet igen. 

Vi gør lige nu alt hvad vi kan for at få den nye software klar. Desværre kan vi ikke lige nu sige hvornår den vil være klar.

Hilsen
Maximum Support

Mon ikke at Kjaerullf1 har skrevet dette for nogle dage siden. Jeg tror der menes DVB subs igen og ikke faste undertekster som DR netop er gået bort fra for få dage siden.
Mvh Hansemand
Til top
Asaa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af tyksak tyksak skrev:

Kære Maximum kunde

Vi er i gang med at lave en ny software til T-1300. Grunden til de problemer med underteksterne er at DR bruger nogle funktioner som ikke andvendes af andre udbrydere. DR skulle en af de nærmeste dage gå over til at sende underteksteren i billedet igen. 

Vi gør lige nu alt hvad vi kan for at få den nye software klar. Desværre kan vi ikke lige nu sige hvornår den vil være klar.

Hilsen
Maximum Support

Det er naturligvis dejligt at der arbejdes på sagen, men problemet kan vel ikke være større end at der arbejdes med en tidsramme.

Kan der ikke gives et estimat. Taler vi om få dage, uger eller måneder. Det afhænger naturligvis af de ressourcer som er sat af til projektet, men som bruger vil det have en viden om hvornår opdateringen kan forventes klar.

Det har naturligvis ikke den store betydning så længe tekster sendes "brændt i billedet", men DR har vel kun tænkt sig at gøre dette i en kortere periode.

Er der viden om hvor længe DR har tænkt sig at sende underteksterne???


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 20:21
Hvorfor skulle Dr dog gøre det? Når subs er i en separat stream tilgodeses flere brugere: Dem der ikke ønsker undertekstning af udenlandske film og dem der er hørehæmmede kan få undertekstning på altThumbs Up
Til top
tyksak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Juni-2006
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 20:19
Kære Maximum kunde

Vi er i gang med at lave en ny software til T-1300. Grunden til de problemer med underteksterne er at DR bruger nogle funktioner som ikke andvendes af andre udbrydere. DR skulle en af de nærmeste dage gå over til at sende underteksteren i billedet igen. 

Vi gør lige nu alt hvad vi kan for at få den nye software klar. Desværre kan vi ikke lige nu sige hvornår den vil være klar.

Hilsen
Maximum Support


Redigeret af tyksak - 09-December-2009 kl. 20:20
Til top
Asaa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Marts-2006
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 15:03
Enig mht. T-1300's muligheder for at ændre format til .ts - det er en glimrende funktion. (Var også derfor at jeg købte boksen)

Er der andre bokse end T-1300, der giver tilsvarende muligheder?? (ikke mig bekendt)


Men den virker vist ikke helt så godt mht. PVR delen. Dog kan den vise undertekster, hvilket jo er flotThumbs Up


Redigeret af Asaa - 09-December-2009 kl. 15:09
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 13:21
Problemet med de såkaldte "Boxer" modtager er, at du ikke kan få det du optager ud på andet medie til redigering feks. på pc'er. Jeg vil ikke eje eller ha' noget som hindrer mig i noget jeg hele tiden har kunnet gøre. AT optage og evt. gemme(på andet medie) er et must for mig, derfor T-1300. Ligegyldigt hvad, så er der ingen eller meget få der kan bruge en modtager som ikke kan vise undertekster. For kort tid siden var der en Hongkong film på DR HD og uden tekster på, hvad ville man få ud af den??Ouch
Mvh Hansemand
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu