recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Redigering af .WTV format
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRedigering af .WTV format

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HSKO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Redigering af .WTV format
    Sendt: 11-November-2009 kl. 17:40
Jeg kører Win7 Media Center og det fungerer rigtigt godt med mit DVB-T signal bortset fra muligheden for at redigere i WTV formatet.

Når jeg optager mine tv-udsendelser fra DVB-T så har jeg opsat Microsoft Media Centere til at begynde et par minutter før og slutte et kvarter senere. Dette sikrer mig at jeg altid får hele filmen/programmet med.

Men nu vil jeg gerne redigere mine optagelser så det f.eks. kun er selve filmen som jeg gemmer og evt. konvertere dem til et andet format så jeg kan streame dem til andre fjernsyn, men jeg kan ikke findet et program som kan editere filmen, konvertere WTV filer til andre formater OG samtidig bevare subtitles/undertekster.

Jeg har fundet en side fra Microsoft som beskriver WTVconverter.exe, men jeg er stødt på kopibeskyttelse af film et par gange når jeg forsøger at konvertere.. Se linket her:

WTVconverter giver mig ikke mulighed for at editere filen men kan da konvertere til et andet format som andre editeringsprogrammer kan arbejde med. Desværre mistes subtitles.

Windows Live Movie Maker giver heller ikke mulighed for at bevare subtitles.

Er der nogen som har en løsning på dette?

/Henrik
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 20:06
nej du klikker på filen i stifinder og højreklikker på den og vælger "konverter til dvr-ms"
Herefter googler du DVRMStoolbox og med det konverterer til mpg.fil. (læs det er meget omstændeligt!)
herefter skulle du kunne redigere i filen med et program der kan redigere mpeg2.
Og encode videre hvis man har lyst.

Alternativt skulle videoredo kunne klare nogenlunde de samme ærter, men det koster penge.

Til top
HSKO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-August-2006
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 20:51
Det undlod jeg at skrive men har faktisk prøvet at konvertere til dvr-ms ved at højreklikke (som jeg også har forstået det er det den samme funktion som WTVConverter.exe). Men den dvr-ms fil jeg får frem har ingen undertekster. Derudover så har denne også "problemer" med materiale, som er "kopibeskyttet" (Copy protection flag (CGMS-A)). Her tillades der ikke at konvertere.

Har også prøvet med VideoReDo (også deres beta udgaver som arbejder på understøttelse) men heller ingen held her.

DVRMStoolbox er også prøvet men uden held med undertekster.

Jeg bruger Windows Media Player til at se den konverterede fil.

Er det min maskine som har et problem, fejl40, eller er der andre som har haft succes med subtitles og konvertering af WTV filer?

Claus_jac har du haft succes med din opskrift?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 17:52
ja på alm video fra dvb-t. jeg har desværre ikke adgang til betalt indhold.
Det er møj omstændeligt, men har næsten droppet ideen fordi det faktisk ikke er noget problem at dele videoen på tværs i netværket så længe det er win7 maskiner der er tale om.
og jo - jeg har haft undertekster på. men der skal du bruge ffmpeg til konvertering til mpg. ellers virker det ikke. dvrmstoolbox burde jo så rent faktisk også selv kunne smide reklamerne væk, men det har jeg slet ikke testet.
men der er lige kommet en q9400 cpu i maskinen, så det kunne da godt være jeg skulle teste af igen :-)

Til top
hansjorn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 07:41
Moralen er ganske klar:
Microsoft er på producentens side, dvs. følger Hollywood, reklamebureauerne osv. og tænker overhovedet ikke på slutbrugeren.

Derfor: Undgå brug af Microsoft produkter til privat brug, dvs. i dette tilfælde: Undlad at bruge WMediecenter som det sted, hvor du kopierer det, du ser på dit tv.

Så kommer det uundgåelige spørgsmål: Hva' så?

Afvent, at den frie verden, eg. Open Source-bevægelsen finder på alternativer.

Det er såmænd ikke så svært endda at lave en "recorder", der kan optage hvad som helst, det indgående signal kommer med. Hvad enten det nu er dvb-t, dvb-s (eller for dem, der har overskud i kapital til at køre dvb-c).

Husk, at alt hvad dine øjne kan se og dine ører kan høre på din monitor/højttalere, det kan du kopiere - på en eller anden måde.

ps! Og pas så på "gengangerne" i den danske mediepolitik. Når du har købt en fladskærm, der er HD Ready (og producenten har glemt at fortælle om mpeg-2 -> mpeg-4) - når han/hun har "glemt" at fortælle om fordele/ulemper ved HDMI/HDCP vs. DVI og et adskilt lydsignal

osv. osv.

så er du klar til at investere i dvb-t2 og dvb-s2

Det er den endeløse historie om fidusen ved at presse den selvsamme citron flere gange, så du får en overflod af udstyr, som ikke kan bruges til noget efter kort tid.
venlig hilsen,

hans jørn
Til top
MaVa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Danmark
Point: 132
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 08:32
Dette program her WtvWatcher overvåger bibliotek efter eget valg og konverterer automatisk alle .wtv filer til dvr-ms. Der gøres brug af Windows egen wvt-converter, så konvertering sker ganske hurtigt.

Læs mere her til automatisk fjernelse af reklamer. Jeg benytter dog kun selv WtvWatcher og kan derfor ikke give yderligere info om Lifextender. Men skal da have luret lidt mere på funktionaliteten, selvom det nu er nemt at spole over reklamer i optaget tv. Tager ikke mange sekunder Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 09:20
og kig lige i specs her! - en god gammel kending har åbenbart fået  .wtv support! http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/te4xp.html

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 19:41
ulempen ved Wtvwatcher at den ikke vil f.eks. konverter noget optaget fra DR Ramasjang.. som er i mpeg 4.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 23:55
Alternativet er at opgive det der l.... format og går .TS vejen, med MediaPortal eller DVBViewer. Så er man også sikret at ALT kommer med, både HD, AC3, HE-AAC osv.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
hansjorn Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 18:55
Jeg glemte helt at komme med et alternativ: DVBviewer
Det er et program, som fulgte med købet af en dvb-s2 enhed fra Technisat: Skystar HD2 - og så kan den fås i en prof. udgave (mod betaling €15)
Til min store overraskelse kunne dette program også håndtere en gammel Pinnacle USB-stick PCTV - hvor jeg havde købte et codec til h.264 for €5 (der ikke virkede !!). 
Men DVBviewer programmet kunne sagtens bruge denne USB-enhed og vise de flotteste billeder fra DR HD i et .ts-format - som Videolan-programmet: VLC også kan afspille.
Og for at det ikke skal være løgn: Selv Microsoft Mediaplayer kan afspille det ...

Det betyder, at man faktisk kan kontrollere sine indspilninger af HDTV, og det kan mtv-formatet ikke tilbyde.
venlig hilsen,

hans jørn
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 19:52
hansjorn - du misforstår lidt i din tekst - der er her ikke tale om at vise et billede (eller også er det den forkerte tråd du poster i). her er tale om decideret redigering af en optaget udsendelse. At mcenterfreak og andre gerne vil have folk over på en dvbviewer løsning er fint nok. Den tager tmpgenc heldigvis også. Det samme gør videoredo. men det er så nu engang ikke det der er udgangspunktet.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

At mcenterfreak og andre gerne vil have folk over på en dvbviewer løsning er fint nok. Den tager tmpgenc heldigvis også. Det samme gør videoredo. men det er så nu engang ikke det der er udgangspunktet.
Jeg er altså græsk katolsk om folk bruger DVBViewer, Media Portal eller Pampers. Det jeg siger er at .TS filer det rigtige. Total uproblematiske at redigere i. Derfor anbefaler jeg og andre programmer der kan "optage" i .ts, fordi det er det bedste. Microsoft vil selvfølgelig gerne have at vi bruger deres format, men det er bare ikke godt nok pt.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu