recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Krypteret kanal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKrypteret kanal

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 19:25
Har lige et spørgsmål. Under indstillinger er der en menu der hedder "DVB-C signaltilstand", derinde står bl.a. "Navn på TV-udbyder": Telia Stofa Århus. Er det noget man bør undre sig over?
 
Sidst jeg havde TV her i lejligheden var det Telia, dog er det over 1 år siden.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af BlissY BlissY skrev:

Har lige et spørgsmål. Under indstillinger er der en menu der hedder "DVB-C signaltilstand", derinde står bl.a. "Navn på TV-udbyder": Telia Stofa Århus. Er det noget man bør undre sig over? 
Sidst jeg havde TV her i lejligheden var det Telia, dog er det over 1 år siden.

Ja, jeg ville undre mig! Men på afstand er det svært at finde ud af hvad der er gjort, og hvad der skal gøres.  Er der overhovedet foretaget en ny, fuld digital kabel-tv-kanalsøgning med YouSee som leverandør?
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

  Godt. De digitale kanalpladser afhænger af hvor du bor. Gå ind her og find den kanaloversigt der hører til dit område. I oversigten kan du se de digitale kanalers kanalplads i kolonnen til højre.

De kanalpladser kan man kun regne med, hvis man bruger en YouSee boks.

Min erfaring er en anden. For kort tid siden foretog jeg her i bebyggelsen en automatisk kanalskanning på et nyt Samsung tv uden digital boks. Samtlige kanaler blev gemt i nøjagtig den orden og med de numre som er anført  i YouSee's digitale kanaloversigt. (Søgning under netværksnummer 151, Kbhvn.).
Samtlige de digitale kanaler der skulle være der ( i dette tilfælde i Mellempakken) havde numre under 100.  Favoritkanaler kiggede jeg ikke efter, men ifølge kanaloversigten skulle de ligge fra 120 og opefter. Efter den kanaloversigt jeg har, er det kun TV2 News der også sendes som Favorit, i øvrigt som den første Favorit-kanal i oversigten, nr. 120.


Redigeret af Vilhelm - 24-November-2009 kl. 20:48
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
BlissY Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 20:47
Ja det er der, TV'et er også helt nyt.
 
Må vidst hellere prøve at kontakte YouSee imorgen.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Min erfaring er en anden. For kort tid siden foretog jeg her i bebyggelsen en automatisk kanalskanning på et nyt Samsung tv uden digital boks. Samtlige kanaler blev gemt i nøjagtig den orden og med de numre som er anført  i YouSee's digitale kanaloversigt. (Søgning under netværksnummer 151, Kbhvn.).

Det skal nok være tilfældet på et Samsung-tv. Hvordan det forholder sig på spørgerens Panasonic skal jeg ikke kunne udtale mig om.
På mit eget Sony bliver kanalerne ved en søgning nummereret fortløbende fra 1 og opefter og har altså intet med YouSee's nummerering at gøre. Efterfølgende kan jeg så frit flytte rundt på dem og på den måde helt selv bestemme nummereringen. Nye kanaler findes automatisk og bliver placeret fra den først ledige plads.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

På mit eget Sony bliver kanalerne ved en søgning nummereret fortløbende fra 1 og opefter og har altså intet med YouSee's nummerering at gøre.
Det har ændret sig med nyere firmware på de nye Sony modeller, f.eks. firmware 1.570EA og 1.600EA på Sony KDL-37W5500; her kommer kanalerne ind med de logiske kanalnumre (LCN), som YouSee har tildelt dem. Dette gælder hvadenten man bruger netværksnummer for YouSee boks (f.eks. 150) eller netværksnummer for DVB-C fjernsyn (f.eks. 151).
 
Med original firmware på mit 37W5500 fungerede det som du beskriver, men det blev altså ændret/rettet med firmware opgradering.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Predator232 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-September-2009
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2009 kl. 23:42
Får du leveret TV gennem en antenneforening? Hvis ja, så er det nok der problemet ligger. Jeg får selv leveret gennem Korsør antenneforening og når jeg bruger mit fjernsyns indbyggede DVB-C tuner, kan jeg heller ikke se mange af de kanaler du nævner. Hvis jeg så smækker min boks på, så kører det derud af.
Udover det står der på Korsør antenneforenings info-side at "YouSee har igen lukket for nogle af de digitale kanaler", og her er det store spørgsmål så.... HVAD?!
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 04:33
I skal blot gå ind på YouSees hjemmeside og finde netværksnummeret for, nøjagtigt hvor I bor. I kan følge nedenstående link:
Har selv døjet med det, og synes der har været manglende vejledning fra YouSees side. Regnede med det var nok blot at søge alle kanaler, men så finder den ikke alle de krypterede!!!


Redigeret af Supergris - 25-November-2009 kl. 04:33
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Det har ændret sig med nyere firmware på de nye Sony modeller, f.eks. firmware 1.570EA og 1.600EA på Sony KDL-37W5500; her kommer kanalerne ind med de logiske kanalnumre (LCN), som YouSee har tildelt dem. Dette gælder hvadenten man bruger netværksnummer for YouSee boks (f.eks. 150) eller netværksnummer for DVB-C fjernsyn (f.eks. 151).
 
Med original firmware på mit 37W5500 fungerede det som du beskriver, men det blev altså ændret/rettet med firmware opgradering.
Ok det vidste jeg ikke. Til mit eget W4500 er der nemlig ikke kommet nogen opdateringer.
Ved du hvordan det fungerer, når der kommer nye kanaler til, som kan have LCN, der måske allerede er optaget fordi man har flyttet rundt på kanalerne?  
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Ved du hvordan det fungerer, når der kommer nye kanaler til, som kan have LCN, der måske allerede er optaget fordi man har flyttet rundt på kanalerne?  


De nye kanaler, der er dukket automatisk op hos mig, er som regel dukket op på høje kanalnumre, men det er ikke dokumenteret noget sted og det er ikke sket nok gange, til at jeg kan uddybe hvordan og hvorledes det sker.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Du siger at  TV3, TV2 Zulu, Kanal 4, Kanal 5, Canal 9, TV2 News, TV2 Charlie alle giver beskeden "krypteret kanal".
Jeg mener stadig at det er underligt, for YouSee sender ikke disse kanaler krypteret. (Dog sendes TV2 News på 2 kanalpladser, hvoraf den ene er som Favorit.  Mig bekendt gælder det ikke nogen af de andre.

Hos mig:
TV3 sendes ukrypteret på 554 MHz.
TV2 Zulu sendes ukrypteret på 626 MHz og krypteret på 578 MHz.
Kanal 4 sendes ukrypteret på 506 MHz.
Kanal 5 sendes ukrypteret på 626 MHz og krypteret på 530 MHz.
Canal 9 sendes ukrypteret på både 626 MHz og 618 MHz.
TV2 News sendes ukrypteret på 626 MHz og krypteret på 530 MHz.
TV2 Charlie sendes ukrypteret på 626 MHz og krypteret på 506 MHz.
Bemærk at begge versioner ikke nødvendigvis optræder, hvis man bruger en YouSee boks.


Det er et væsentligt spørgsmål, du tager op. Men jeg kan  ikke genkende det du skriver, og det synes ikke at stemme med det som YouSee anfører her:

Liste over de kanaler, som findes på to kanalpladser

Støder man ind i krypterede kanaler eller manglende kanaler, bør man bemærke hvad YouSee skriver til sidst under det anførte link:

Tv med indbygget DVB-C modtager

Har du abonnement på Mellem- eller Fuldpakke, kan dit tv med indbygget DVB-C modtager give dig besked om, at du ikke abonnerer på eller ikke har rettigheder til en eller flere kanaler, fordi indholdet på den pågældende kanalplads er krypteret.

I de tilfælde finder du den pågældende kanal i en version, du kan se, længere nede på kanallisten.



Redigeret af Vilhelm - 25-November-2009 kl. 11:06
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Du siger at  TV3, TV2 Zulu, Kanal 4, Kanal 5, Canal 9, TV2 News, TV2 Charlie alle giver beskeden "krypteret kanal".

Jeg mener stadig at det er underligt, for YouSee sender ikke disse kanaler krypteret. (Dog sendes TV2 News på 2 kanalpladser, hvoraf den ene er som Favorit.  Mig bekendt gælder det ikke nogen af de andre.


Hos mig:
TV3 sendes ukrypteret på 554 MHz.
TV2 Zulu sendes ukrypteret på 626 MHz og krypteret på 578 MHz.
Kanal 4 sendes ukrypteret på 506 MHz.
Kanal 5 sendes ukrypteret på 626 MHz og krypteret på 530 MHz.
Canal 9 sendes ukrypteret på både 626 MHz og 618 MHz.
TV2 News sendes ukrypteret på 626 MHz og krypteret på 530 MHz.
TV2 Charlie sendes ukrypteret på 626 MHz og krypteret på 506 MHz.

Bemærk at begge versioner ikke nødvendigvis optræder, hvis man bruger en YouSee boks.
 
Jeg har også flere kanaler i en krypteret og en ukrypteret version.
 
Det er via samsungboks (HDD) og antenneforening.
 
Mvh. Soko
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu