recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Krypteret kanal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKrypteret kanal

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 11:09
Til Soho:
Ja, sagen er mærkelig og indviklet. Bemærk mit indlæg lige over dit.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Det er et væsentligt spørgsmål, du tager op. Men jeg kan  ikke genkende det du skriver, og det synes ikke at stemme med det som YouSee anfører her:

Liste over de kanaler, som findes på to kanalpladser
Nej YouSee lister kun de forventede kanaler, nemlig dem fra fuldpakken, som mellempakkekunder skal kunne tilkøbe via Favorit.
Jeg har ingen anelse om, hvorfor de også sender visse af mellempakkekanalerne i to versioner, men det er ikke desto mindre tilfældet. Mit Sony-tv viser begge versioner og hvis jeg skifter til en af de krypterede versioner viser det også korrekt symbolet for at kanalen er krypteret. Tager jeg CA-modulet ud kan jeg da også kun se de ukrypterede versioner.
YouSee Samsung-boksen viser dem ikke hos mig.
 


Redigeret af dkscan - 25-November-2009 kl. 13:06
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 13:04
Svar til Per H. Nielsen, dk-scan

TV2 News tilhører da Mellempakken.

I  YouSee's Digital kanaloversigt kan jeg ikke finde andre dubletter af  Grund- eller Mellempakkekanaler.

Men det er ikke til at komme uden om at dine erfaringer siger noget andet. Det ville være ønskeligt at få en forklaring fra YouSee.


Redigeret af Vilhelm - 25-November-2009 kl. 13:05
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

TV2 News tilhører da Mellempakken.
Det er korrekt. Ifølge http://yousee.dk/privat/tv/kunde/tvpakker/ kan den da også vælges som Favorit-kanal hvis man har mellem- eller fuldpakken. Det giver overhovedet ikke mening.

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:


Men det er ikke til at komme uden om at dine erfaringer siger noget andet. Det ville være ønskeligt at få en forklaring fra YouSee.
Hvis man kigger på frekvenserne, så ligger de krypterede udgaver i grundpakkens frekvensområde. Det kunne jo tænkes, at man har til hensigt at tilbyde visse Favorit-kanaler også til abonnenter på grundpakken. Så giver det jo mening at inkludere mellempakke-kanaler.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
evilguy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af BlissY BlissY skrev:

Har haft en Yousee mand ude for at etablere mit abonnement idag, dog virker det ikke helt som det skal.
 
Ved analog signal virker kanalerne fint, men ved brug af DVB-C og DVB-T, er der sort skærm, lyden kommer fint igennem og beskeden "krypteret kanal" står på skærmen. Er det mig der gør noget forkert eller ligger problemet hos Yousee?
 
Mit TV er et Panasonic G10 og har mellempakken hos Yousee.


Jeg har bøvlet med samme problem på en TX-P42X10Y.

Jeg går ud fra at du har valgt Sverige som land i menuen (ellers slet hele TV'et via fabriksindstillingerne).
Gå ind i DVB-C menuen og vælg Autosøgning. Sæt søgning på fuldog under netværks ID skriver du dit netværks id. Mit netværksid er 651 og jeg skrev 00651.
Så går der 10 min mens TV'et søger.

Derefter kan du under favoritter vælge en ny favorit liste. Under valget af favoritter, så huske kun at vælge gratis kanalerne. Det er grøn eller blå knap som man bruger til at toogle mellem "alle kanaler" og "kun gratis" kanaler. Så kan man let vælge alle de "gratis" kanaler og wupti så har du alle de kanaler som før var krypteret.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu