recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støt op: Digitale kopier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStøt op: Digitale kopier

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Emne: Støt op: Digitale kopier
    Sendt: 05-Marts-2010 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er så også ved at være tid til at den Dansk antipiratgruppe, tage en sag på den mand der åbenlyste har vedkendt sige at måtte bryde kopi spærring på sine DVD film, for at kunne ligge dem over på sit mediacenter, har bryde nu love 100% med denne dom.
 
Jeg tror ikke du vil se dem tage sagen op, medmindre de kan påvise et tab, og dermed en erstatningssag. Der er ingen penge i det for dem, at føre en sag der udelukkende kører på brud på en lov, hvor der ikke kan dokumenteres et tab!
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ja så er alle mediecentre vel ved at være ulovlig ?
 
Yeps, ihvertfald hvis de bruges til at afspille DVD film.
 
Men jeg kan dælme godt morer mig over den her:
 
RealNetworks har sammenlignet det med at tage en privat kopi af sin musiksamling. Men filmbranchen er i oprør. Hvis man kan kopiere alle sine film over på computeren, så kan man jo uden problemer sælge sine dvd'er videre eller dele den elektroniske kopi med andre over nettet.
 
Hvis man kan kopiere sin DVD film over på computeren, så kan man uden problemer sælge sin DVDére videre eller dele dem...
Bingo! Wake up, filmbranchen and feel the sad sad storry of Human and it´s greedity!
 
Hvor er det sørgeligt at fokuser på noget negativt, man alligevel ikke kan gøre noget ved, fremfor at fokuser på det positive og udnytte det. Præcis som musikbranchen gjorde, (de skulle dog også have nogle år til at indse det). Filmbranchen gør det bare endnu værre, i og med de tager det fejlargument op som musikbranchen brugte i sin tid, og fører det videre..
 
Hvem ved, måske kan et fejlargument blive et korrekt argument, jo flere gange det gentages! Der er ihvertfald een branche som synes det!
 
Gaaaab! Man får som forbruger lyst til at bruge ekstrem midler, støtte op om piratkopiering og salg, alene med det formål, at få dem til at indse, hvor gabende åndsvagt det er!. Problemet er bare, jeg tror efterhånden aldrig de indser det!
 
 
 
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 01:25
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ja så er alle mediecentre vel ved at være ulovlig ?


Det er en amerikansk dom. Det betyder ikke noget for os. Men RealDVD ville utvivlsomt være i strid med §75c, medmindre du har indhentet tilladelse til et omgå den effektive tekniske foranstaltning for at lave en DVD kopi...

Nu sige den amerikansk dom også, at DVD filme skal være i en DVD afspiller, for at værre lovlig, derved er alle former for mediacenter forbud ved amerikansk lov, så længe den blive brugt til at rippe DVD film over på.

Mon ikke vi snart se en tilsvaret dom inden for musik, derved ville et program som iTunes, ikke kunne bruges til at rippe CD fra.

Det er så også ved at være tid til at den Dansk antipiratgruppe, tage en sag på den mand der åbenlyste har vedkendt sige at måtte bryde kopi spærring på sine DVD film, for at kunne ligge dem over på sit mediacenter, har bryde nu love 100% med denne dom.


Redigeret af Startrek - 05-Marts-2010 kl. 01:29
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Udemærket klar over det er en amerikansk dom, men som du jo nok også ved, så bliver der arbejdet hårdt i det skjulte, for at brede loven/rettighedshåndhævelsen til EU, med den danske regering i spidsen for hemmeligholdelse af forhandlingerne.


Jo, men lige præcis DVD kopiering har hele tiden været forbudt i Danmark.. (når der er CSS på discen, dvs. 99.9% af alle købefilm).

Der hvor ACTA kan få en betydning er DRM omgåelse for at afspille, for eksempel kodefrie DVD afspillere.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ja så er alle mediecentre vel ved at være ulovlig ?


Det er en amerikansk dom. Det betyder ikke noget for os. Men RealDVD ville utvivlsomt være i strid med §75c, medmindre du har indhentet tilladelse til et omgå den effektive tekniske foranstaltning for at lave en DVD kopi...


Udemærket klar over det er en amerikansk dom, men som du jo nok også ved, så bliver der arbejdet hårdt i det skjulte, for at brede loven/rettighedshåndhævelsen til EU, med den danske regering i spidsen for hemmeligholdelse af forhandlingerne.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ja så er alle mediecentre vel ved at være ulovlig ?


Det er en amerikansk dom. Det betyder ikke noget for os. Men RealDVD ville utvivlsomt være i strid med §75c, medmindre du har indhentet tilladelse til et omgå den effektive tekniske foranstaltning for at lave en DVD kopi...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 18:18
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 08:59
I teorien ja, I praksis vil det nok ikke medføre en sag der kommer for retten, for det skal være den forudrettet som føre sagen for retten med henblik på evt. erstatning. Og medmindre denne privatperson repræsenterer den forudrettet, så kan jeg ikke helt se, at det er muligt.
 
Det er ihvertfald mit bud på, hvad der vil ske.
 
Generelt set har jeg enormt svært ved at se, hvordan en sådan sag, uanset hvem der anmelder eller angiver, skulle kunne vindes. Det er reelt en sag uden dokumenteret tab for ophaveren, så erstatning kan aldrig komme på tale. Det er så spørgsmålet, om man kan blive dømt (bøde) for at bryde en lovgivning, eller om den evt. vil komme under minimumsgrænsen for, hvor mange resourcer man gider at spilde på det.
I princippet svare det til, at man går over for rødt lys i et vejkryds hvor der aldrig kommer andre trafikanter overhovedet. (Man kan så diskutere, hvorfor der er lyssignal). Der er næppe nogen der vil tage sådan en sag op.
 
Omvendt er det klart, at hvis ophaver kan påvise et tab, så vil man helt klart også blive dømt for at have brudt kopisikringen.
 
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 08:05
Det er en lidt gammel trod men håber det er ok jeg lige løfter den op, kom til af tænke lidt   ret mig vis jeg tager fajl ,som lovgivning er i dag må man ikke bryde en kopskirining  og det er der jo på de fleste DVD og blu ray, men antipiratgruben og danske vidiogram distopotøre hvor dan det nu lige staves.

 er lige glad vis man skriver og beder om lov  men når man starter en film kommer al det der op med af man kan blive rastfortfult  danske  vidiogram distopotøre  så i pransipet er det eneste de siger vil af de luker ørne og ikke vil gå vider med det  for lovgivning er jo den samme  ?

 vil det så sige  af i pransipet vil  en privat person kunne anmelde en anden for af have kopiret  hele sin dvd / blu ray samling ind på sit media center ved godt det er lidt langt ude men kom are til af tænke over det  for vis det står i loven er det vil ulovlig er det nok når man ahr fåget det papir  i må undskyle vis det er et dumt spøsmål  kom bare til af tænke tanken Smile
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 12:46
Indenfor samme husstand - ja...

Men du må ikke optaget noget og så give det til andre...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
kc1234 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 11:32
Hej,

Et lidt offtopic spørgsmål:

Er det lovligt at anvende en USB DAB tuner til at optage musik fra en DAB radio kanal og derefter flytte den til mobiltelefon eller MP3 afspiller?

Mvh

Kim
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2009 kl. 16:57

Jeg finder det mest imponerende, at de er SÅ ringe til at formidle et, for mig, forholdsvis simpelt budskab. Jeg kan simpelthen ikke tro, at de virkelig forventer, at folk skriver til dem for at få tilladelse. Selvom man i realiteten bør gøre det, så nægter jeg at tro, at det kan/vil blive taget seriøst. APG har jo ikke kun med film at gøre. Hvorfor fan*** kom dette forslag så ikke op omkring musikken? Måske fordi musikbranchen godt kunne se, at det ikke vil være skide smart!

Og det er ikke specielt konstruktivt for en evt. kommende lovændring, når APG på den måde blot forværrer det hele, eller (som jeg tror), ikke evner at formidle et forholdsvis simpelt budskab.
 
Det er på tide at nogen trækker den her sag til vidt rækkende konsekvenser. Og det er IKKE APG der skal gøre dette, selvom de tilsyneladende ihærdigt forsøger.
Der er tale om en lovovertrædelse. Den skal følges op på. Kan/vil kulturministeriet ikke gøre rede for deres del af sagen, så er det justitsministeren som bør træde ind.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu