recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber m/ Tilgin router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Profiber m/ Tilgin router

 Besvar Besvar Side  <1 23456 22>
Forfatter
Besked
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af rjakobsen rjakobsen skrev:

Jeg beklager at jeg i min iver kom til at generalisere, det er helt korrekt at man ikke kan antage at en gigabit router er bedre end en 100mbit router bare fordi den kan køre gigabit på det interne net. Og den kører sikkert kun 100mbit ud mod Profiber (det må jeg have testet en dag), men så jeg istedet konstatere at MIN Linksys WPR400 ikke lever op til opgaven som 100mbit router og at min DLink DIR-655 fint lever op til opgave at være 100mbit router med intern gigabit net.

 
 
Du har helt ret i at Linksys routeren ikke kan route 100Mbit desværre for dem må man jo sige.
 
Men er ikke i tvivl om at din DIR-655 nok skal kunne klare den opgave :)
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 16:02
Nu kan jeg ikke lade være med at følge op, og sammenligne jeres oplevelser omkring problemer linksys routeren. Jeg fik en mail, hvor følgende var anført:
 
 
Det er helt korrekt, at vi har et problem med vores Linksys router. Dette problem har vi først fået lokaliseret inden for de sidste par uger. vi har vidst at der var nogle kunder der var berørte, men kunne ikke finde fejlkilden.
 
Han skriver her, at problemet er nyt? Men hvad jeg kan forstå på jer, har I tidligere henvendt jer med problemet, og de har anerkendt det ?
 
Svaret er fra den 8. dec.
Til top
Woodman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Woodman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:30
Ja De har anerkendt det problem. Og tit tilbyder de at sende den anden linksys WRP 400 router ,men hvad hjælper det når den har samme sygdom.
Jeg har en extra liggende hvis den jeg køre med nu skulle drille meget mere.
Til top
rjakobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rjakobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2009 kl. 18:51
Jeg har debateret med dem over en periode på 6 måneder men kun været seriøst vedholdende de sidste 2 måneder og nu har jeg droppet det, da jeg som nævnt har løst problemet og bestilt Canal Digital pakken.

Men positivtfrir alle os Profiber kunder at de har erkendt at der er et problem.
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2009 kl. 12:26
Jeg har lige modtaget den nye tilgin router. Når jeg kommer hjem fra familie frokosten, skal jeg nok smide en kommentar med mine erfaringer.
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 21:11
Indtil videre ser det ikke for godt ud. iptv virker ikke på den, og aftensupporten henviste til dagvagten, da det var nyt for ham også.

Hastigheden er ikke blevet markant bedre, jeg ligger på omkring de 5MB/s. Med de 15% ekstra hastighed, som er en del af det garanteret båndbrede, burde jeg jo ramme 5.5MB/s minimum.


Nu ringer jeg til dag vagten i morgen også må vi se, om de kan trylle lidt :)

Der er vel ikke nogen af jer, der kender VCM koden til profiber. Kunne være det kunne speede tingene lidt op :)


Redigeret af VaNGoGO - 28-December-2009 kl. 21:29
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 21:52
hvad mener du med VCM koden ?? Er det fordi den beder om instalationskode og pinkoden ? for så tast 4 * 0 0 0 0 som pinkode .
 
link til tilginboks og pinkode


Redigeret af janbau - 28-December-2009 kl. 21:55
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 22:31
Janbau:
Jeg snakker om den nye tilgin router som profiber kommet med. Ikke tilgin tv boksen.

VCM koden skal routeren bruge, for at komme i kontakt med VCM serveren. VCM serveren stiller firmware og indstilinger til rådighed med videre.

http://www.tilgin.com/Products/Remote-Management/VCM1/


Redigeret af VaNGoGO - 28-December-2009 kl. 22:34
Til top
rjakobsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rjakobsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 22:34
Nysgerrig ... hvad dælen er en VCM kode?
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér VaNGoGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 22:36
et mere direkte link til datasheet for VCM servicen / serveren (eller hvad det kaldes)

http://www.tilgin.com/Global/Marketing%20Documentation/Tilgin_VCM5_20090820.pdf
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janbau Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af VaNGoGO VaNGoGO skrev:

Indtil videre ser det ikke for godt ud. iptv virker ikke på den, og aftensupporten henviste til dagvagten, da det var nyt for ham også.

Hastigheden er ikke blevet markant bedre, jeg ligger på omkring de 5MB/s. Med de 15% ekstra hastighed, som er en del af det garanteret båndbrede, burde jeg jo ramme 5.5MB/s minimum.


Nu ringer jeg til dag vagten i morgen også må vi se, om de kan trylle lidt :)

Der er vel ikke nogen af jer, der kender VCM koden til profiber. Kunne være det kunne speede tingene lidt op :)
 
Det var fordi du skrev dette derfor skrev jeg som jeg gjorde . 
 
Citat
 
Indtil videre ser det ikke for godt ud. iptv virker ikke på den .
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 10:38
Det er da utroligt at de skal gøre det så bøvlet med deres IPTV, for når man har fået sat alternative løsninger op (jeg kører nu med DIR-655 router med dnsmasq installeret på min NAS) og så spiller deres produkt med internet og tv.

Det ville være rart hvis der var 2 net udgange i deres fiberboks en til en router og en til TV boksen, så kunne man køre med egen router uden alt det bøvl.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 22>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu