recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber m/ Tilgin router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Profiber m/ Tilgin router

 Besvar Besvar Side  <1 678910 22>
Forfatter
Besked
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 17:26
Det er svært at sige hvad man skal gøre. Jeg blev bare ved med at plage dem ;-) Jeg havde godt nok også mange problemer.
Jeg har iøvrigt nu kørt med Tilgin routeren i godt en måned. Den har ikke været genstartet en eneste gang. TV, internet og telefoni virker bare 100% nu.
Designet er ikke for kønt, men hovedsagen er den virker. Min er også gemt væk, så mig generer det ikke.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 07:29
Hej,
 
Har skrevet en mail til profiber og snakket med deres hotline. Håber at jeg snart får den latterlige linksys skiftet ud.
 
Mvh. Torben
Til top
gert56 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gert56 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 11:03
jeg har også fået den nye tilgin HG 1310 og det er blevet meget bedre både tv og internet men hvordan får jeg det trådløse til at virke
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 11:58
Jeg har mit eget access point, så jeg har desværre ikke prøvet at bruge Tilginen trådløs.
Til top
tellie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Maj-2006
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tellie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 14:40
Hej,

Har også lige modtaget den nye router, og den løste øjeblikkeligt mine problemer med telefonen. Dog som andre nævner er den noget grimmere at se på, og fylder også en hel del mere. 

Men efter skiftet kan jeg ikke længere få min SqueezeBox til at virke wireless, så ville lige høre om nogen har oplevet det samme.

Jeg kører serveren på min Qnap, og det virker wired. Har åbnet for port 9000-9002 TCP og 3483 UDP/TCP.
Jeg kan se i den Associated Clients at den er på netværket, men kommer altid op med blåt lys (Server kører ikke), selvom jeg sagtens kan tilgå serveren via web interfacet.

Mærkeligt... så måske har I oplevet det samme?
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 22:18
gert56 - Har du været inde i routeren og se under wireless ??
 
Den er jo som standard født med et wireless som hedder noget med Tilgin-xxxxxxxx og koden til WPA står i bunden af routeren. Dog kan du fint oprettet et nyt inde i wireless :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2010 kl. 22:20
tellie, hehe som sagt det er jo ikke hvordan den ser ud, men hvordan den preformer som betyder noget :)
 
1: har du oprettet et nyt wireless eller bruger du det samme som den er født med ?
 
2: lyder underligt med din qnap server. Jeg har en kammi som har testet med 4xx qnap server og han har ingen problemer med den :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
gert56 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gert56 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

gert56 - Har du været inde i routeren og se under wireless ??
 
Den er jo som standard født med et wireless som hedder noget med Tilgin-xxxxxxxx og koden til WPA står i bunden af routeren. Dog kan du fint oprettet et nyt inde i wireless :)
hej
jeg har fået løst problemet som du rigtig nok skriver jeg havde så lidt svær ved lige at huske ip adr  men det har jeg nu og det virker både telefon og tv super gået efter så lang tids venten på den router
 
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af gert56 gert56 skrev:

Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

gert56 - Har du været inde i routeren og se under wireless ??
 
Den er jo som standard født med et wireless som hedder noget med Tilgin-xxxxxxxx og koden til WPA står i bunden af routeren. Dog kan du fint oprettet et nyt inde i wireless :)
hej
jeg har fået løst problemet som du rigtig nok skriver jeg havde så lidt svær ved lige at huske ip adr  men det har jeg nu og det virker både telefon og tv super gået efter så lang tids venten på den router
 
 
Godt at høre Gert :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 14:33
Hej,
 
Profiber vil kun ombytte routeren hvis man har telefoni. Passer det ??? Har alle jer som har fået den nye tilgin router også telefoni ?
 
Mvh. Torben
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hej,
 
Profiber vil kun ombytte routeren hvis man har telefoni. Passer det ??? Har alle jer som har fået den nye tilgin router også telefoni ?
 
Mvh. Torben
I mit tilfælde - ja.
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sickboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2010 kl. 09:45

Også ja til telefoni herfra.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 22>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu