recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos S5 - Læs om min første uges erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos S5 - Læs om min første uges erfaringer

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos S5 - Læs om min første uges erfaringer
    Sendt: 06-December-2009 kl. 10:56
Jeg har skrevet lidt i min blog om den første uge med Sonos S5 zoneplayer:

http://www.kennethlund.dk/2009/12/anmeldelse-af-sonos-s5-intet-mindre-end-en-vidunderlig-multi-rums-streaming/

Håber I kan bruge det til noget :)
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 19:29
Okay, den kan logge på Pandora hvis man lader som om man bor i USA!? Det lyder da utrolig fedt. Giver det bagslag på nogen måde i forhold til andre netting/sprog på controller/menuer? Jeg har nemlig tusket mig til en Pandora-account ved at bruge Tor, men min Squeezebox hopper bestemt ikke på den limpind. Og hvad med Spotify som jo efterhånden er her der og alle vegne (undtagen i Danmark - tak KODA i fjolser).
Til top
MSP84 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 20:55
God anmeldelse! Jeg er helt sikkert blevet forelsket i vidunderet. Har du købt den i DK eller er den billigere i udlandet?

Mvh
Michael
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 21:37
Hej Michael

Jeg har købt 3 stk. S5 fra USA og så den her BU250 bundle (ZP120, ZP90 og CR200 remote) hos HIFIklubben i DK.

Når der kommer told og fragt på, er der faktisk forbavsende lidt at spare ved at købe i USA, men jeg gjorde det fordi jeg havde en "håndfuld" dollars tilbage på en amerikansk bankkonto, der skulle tømmes og lukkes.

Når man tager i betragtning at man jo ikke er dækket af samme garanti, som i DK, vil jeg ikke anbefale at spare de få kroner ved at handle i eks. USA.

Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Okay, den kan logge på Pandora hvis man lader som om man bor i USA!? Det lyder da utrolig fedt. Giver det bagslag på nogen måde i forhold til andre netting/sprog på controller/menuer? Jeg har nemlig tusket mig til en Pandora-account ved at bruge Tor, men min Squeezebox hopper bestemt ikke på den limpind. Og hvad med Spotify som jo efterhånden er her der og alle vegne (undtagen i Danmark - tak KODA i fjolser).

Nej, jeg var lidt hurtig til at melde ud ELLER også blandede jeg tingene lidt sammen.

Last.fm kører fint men det ved jeg ikke om det også ville i en alm. dansk browser.

En af mine kammerater påstår at man kan bruge eks. Pandora, sålænge man opretter sin profil via Sonos og oplyser at man er i USA - jeg har kun lige prøvet hurtigt og der kom den nu ud og sagde, at jeg desværre var placeret i DK som ikke gav adgang til Pandora.

Dog vil jeg sige at MIT behov for netradio dækkes fint af Last.fm, som jeg er meget imponeret over, så jeg har ikke brug for at rode så meget rundt med andre løsninger.

Dog er der noget med at man kan bruge www.witopia.com til at omgås det, men det er sådan lidt "klapjagt" hvor det virker den ene dag og næste dag er "hullet" så lukket og man skal til at eksperimentere med nye muligheder og det gider jeg ikke. Jeg købte netop Sonos fordi det er så super let og "unørdet" (selvom jeg nok i dén grad kandiderer til titlen "grejnørd" på så mange andre punkter hahaha) :)
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3959
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 21:57
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 22:03
Tusind tak - det var da et dejligt skulderklap at få (at I bringer min test) :-)
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3959
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Tusind tak - det var da et dejligt skulderklap at få (at I bringer min test) :-)


Du skal da ikke takke. Det er os der takker. Recordere.dk er brugerdrevet, så når brugere laver en anmeldelse, spørger vi om vi må bringe den på forsiden. Tongue
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 00:12
Tak for testen, men det er vist for sent at sætte den på ønskesedlen Embarrassed 
- er bare overrasket over at Sonos godt kan bruge Last.FM fra DK - den kan min Onkyo ikke Cry
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3959
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 07:53
Jeg har selv SONOS, og jeg kan ikke få den til at spille Last.fm, men den kan lære af det du spiller...
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 07:56
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har selv SONOS, og jeg kan ikke få den til at spille Last.fm, men den kan lære af det du spiller...

Jo, hvis man på sin Sonos konto (altså den du opretter HOS Sonos) oplyser at du befinder dig eks. i USA :)
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Autumn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 14:10
Super anmeldelse - er det korrekt forstået jeg kan bruge Sonos S5 uden nogle af de andre Sonos ting? F.eks. har jeg ikke noget anlæg, men en masse musik på min computer, og den her Sonos S5 skulle erstatte... Og er det også korrekt der ikke følger en fjernbetjening med ( for os der ikke har en iPod )?

/Steffen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu