recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ITX HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketITX HTPC

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Emne: ITX HTPC
    Sendt: 08-December-2009 kl. 09:36

Har lavet nogle yderlig forsøg med codecs til dvbviewer.

Først har jeg forbedret antenneforhold, så jeg ikke regner med signalet er problemet.
 
Elecard har to plugin med codecs
H.264 til progdvb
H.264 til VMC
Den sidste kan anvendes uden videre, men indeholder så vidt jeg kan se ingen lyd-codecs (HE-AAC).
Det gør udgaven til progdvb derimod.
Selvom der står den skulle kunne anvendes til andre programmer, har jeg ikke fået det til at virke..
Der skal muligvis en registrering til (regsvr32, som ikke umiddelbar virker)..
En henvendelse til deres support gav det kedelige svar at udgaven for progdvb ikke umiddelbart kunne anvendes...(og anbefalede udgaven for VMC).

Hos mig kører elecard uden hak på DR HD, men f.eks. BOXER (f.eks. TV2 -news) er der klare fejl, som manglende deinterface (opjekter der bevæger sig har hakker i siden).

DRHD (DVB_T) kan også køre fint med windows 7 egne codecs, men billede/lyd sync fejl.
(monogram HE-acc codecs)

Så stadig ingen ordentlig løsning...  
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 09:23
Okæ...det kommer sig jo nok af at jeg ikke mener at der er så meget at gå glip af på TV kanalerne.
50 HZ..?? øøhh...der skulle i så fald være lidt judder at se når der vises film på Canal Digital, det syns jeg ikke at have set. Jeg troede at man fik materialet med den originale fps når det var mp4. Skulle jeg tage fejl så må der jo findes noget Reverse Telecine til mp4 ...eller...??  
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 09:16
Har lidt de samme problemmer, har en zotac ion 330 hvor jeg køre dvbviewer på, men jeg kan bare ikke finde et codec der virker ordenlig til alle kanaler(canal digital), hvis jeg bruger cyberlink H.264/avc driller kanal 5 hd, tv2film hd og bbc hd men alle de andre hd kanaler fungere fint også DR HD.
Hvis jeg skrifter over til coreav køre de fint men dvbviewer går ned hver gang jeg skifter kanal. Ved SD bruger jeg cyberlink video/sp decoder.
 
Det er træls!
 
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 08:55
Hos os er det efterhånden meget sjældent, at vi ser tv direkte. Med 2 dvb-t tunere, 3(virtuelle) dvb-iptv tunere, og 2 dvb-S2 tunere, kan vi optage alle de kanaler vi har lyst til, samtidig.
 
Til gengæld bruger vi ikke vores htpc'ere til ret meget andet - dog lidt musik ind imellem, med ipod touch som fjernbetjening.
 
Så spuncut - konklusionen må vel være, at folk er meget forskellige med meget forskellige behov :-)
 
#MCCenterfreak : jeg har også stadig kæmpe kvaler med DR HD - dog i mediaportal. Jeg har en acer 3600 med understøttelse for CUDA, og har også forsøgt mig med coreAVC. Det kører ikke særligt godt. Dog fungerer Microsofts egne codecs rimeligt, bortset fra at de ikke er kompatible med de codecs jeg ellers skal bruge til SD materiale. Grrrr...
 
Jeg tror lige jeg skal have prøvet med elecards codecs i stedet.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 01:40
Oprindeligt skrevet af spuncut spuncut skrev:

Hej Mcenterfreak
Fedest, hvor meget cpu bruger du på en bluray..??
Jeg ved ikke noget videre om TV-modtagelse på HTPC. men er det ikke fordi dit materiales framerate ikke passer med dit skærmkorts framerate..??
Prøv med Reclock.

Det er måske mig som er underlig, men jeg har ikke fattet ideen med TV-modtager i en HTPC..Wacko
Hej Spuncut
Er slet ikke nået til BluRay endnu. Der er BluRay drev i maskinen, men er mest til DR HD og de 13 HD kanaler jeg har hos Canal Digital. Skærmkortet er sat til 50 hz så det burde vel passe til Canal Digitals 1080i.
Ja det kan godt være jeg skal i gang med Reclock, havde bare håbet det virkede uden, men jeg slipper nok ikke for at rode med det også, sukOuch
P.S. Ideen med en TV modtager er at man kan......
SE TV!!
For at uddybe det lidt, ideen er at man kan se TV NÅR MAN HAR LYST
Før i tiden var det lidt stressende at man gerne ville se en bestemt udsendelse, men det passede måske ikke til familiens rytme. I aften sad vi og spiste og hyggede, og derefter så vi Julekalender, når vi havde lyst.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 01:07
Hej Mcenterfreak
Fedest, hvor meget cpu bruger du på en bluray..??
Jeg ved ikke noget videre om TV-modtagelse på HTPC. men er det ikke fordi dit materiales framerate ikke passer med dit skærmkorts framerate..??
Prøv med Reclock.

Det er måske mig som er underlig, men jeg har ikke fattet ideen med TV-modtager i en HTPC..Wacko


Redigeret af spuncut - 08-December-2009 kl. 01:17
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 00:58
#Spuncut
Ja men jeg har lyttet til dine råd og investeret i et Asus MB med nVidia 8200. Jeg har også haft spenderbukserne på og købt en CoreAVC. Det hele installeres fint og ved afspilning af HD viser den grønne dims at CUDA er aktiveret.
Men Men!
DR HD. Det er lort at se på!!
Det hakker og der er flere sekunder hvor der er sort skærm
Prøvede så i dag at installere Elecard
Resultat: ingen hak, ingen sort skærm, ingen pixeleringer
Jeg er bare ikke tilfreds med panoreringerne, og HE-AAC audio decoderen figurerer ikke når der skal vælges Audio decoder i DVBViewer.
Men det beviser for mig at det ikke er antenneproblemer, men codecs der er humlen i problemet med DR HD på DVB-T 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 00:19
Jeg forstår virkelig ikke hvorfor der er så mange som foreslår ATI til HTPC, ATI's H264 accelerator (DXVA) er da virkelig ringe. Det er ikke sådan at ATI's DXVA er ineffektiv men det er bare en ret så begrænset mængde materiale at ATI' DVVA kan behandle. Nvidia's DXVA er mere universiel, men intet slår Nvidias CUDA. Jeg har endnu ikke stødt på noget X/H264-materiale som CUDA/Coreavc ikke har kunnet tygge.
Læs mere her :
http://nunnally.ahmygoddess.net/watching-h264-videos-using-dxva/ 
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 20:31
Jeg har en bærbar med 2,2 GHz Core 2 Duo og et lidt sølle Nvidia NSV140M (temmeligt langsomt i spil) og det trækker fint 720p rips af BluRay. I 1080p er den lige lidt udfordret så det hakker af og til.

Eftersom DR HD også er 720p burde det være passende med den CPU du har. Et Radeon 3200HD kan også fint klare opgaven. Den store udfordring er hvis du skal deinterlace 1080i signaler. Her er et 4550 eller bedre sagen.
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 16:34
tak for hjælpen folkens.
jeg må jo nok erkende at et "rigtig gfx" er vejen frem efter jeg har hørt jeres udmeldinger.
Så skal jeg bare lige finde plads til det i kabinettet Smile    
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 10:31
Zulu : Det har du sq da ret i.....
Men...projektet kan reddes med dette skærmkort :

Club 3D 8400GS

Coreavc og CUDA, selv en atom kan trække en bluray med CUDA.
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af spuncut spuncut skrev:

Jeg kan absolut ikke anbefale HD4350. Tag hellere et Nvidia 9400GT eller nyere.
Feks : ASUS EN9400GT SILENT/HTP (512 MB)



Men det kort er til PCI Express x16 - det, er der ikke på det mini-ITX-bundkort... Wink
Der er kun PCI og PCI Express x1 - derfor foreslog jeg HD4350-kortet (PCI).

EDBpriser har et tilsvarende, men billigere, kort til PCI Express x1:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=672453

Hele listen kan ses her:
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?qt=Fql&nf=strmatrix1%3a^%22PCI+Express+2.0+x1+%C2%A40.0000000000%22%24[MultiValSep]^%22PCI+Express+x1+%C2%A40.0000000000%22%24[MultiValSep]%C2%A7specifictaxonomy%3a^Hardware|2%2fGrafikkort|15%24&s=price&cpath=1-2-15

Dog ved jeg ikke om bundkortet kan tage PCI Express2.0 x1?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu