recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon eller Onkyo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon eller Onkyo?

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Oprindeligt skrevet af indomitus indomitus skrev:

Eller også noget helt andet Tongue

Men jow vi lytter/høre forskelligt.

grunden til at disse tråde altid bliver så lange og man kan ikke rigtig vudere lyden.
alså hvad lyder bedst i forhold til hvad.  
 
Ja. Tænk engang hvis strange istedet for at diskutere her havde brugt sin tid på at besøge Hifiklubben istedet. Så var han kommet meget længere i sin viden omkring køb af de ting han spørger om.
 
Forummet her består af mange velmenende mennesker men få eksperter. Det bedste råd har  du - strange allerede fået. Lyt og se selv. Det dig der skal leve med det ikke mig.Wink
 
Nu kan det jo godt være jeg er farvet af at jeg ikke kan lide den lokale Hifiklubben, men hvis jeg gik derned, og sagde jeg havde overvejet en Denon og en Onkyo, så ville ekspedienten fortælle mig at Onkyo var noget lort og det eneste der dur, er Hifiklubben's produkter... -og sikkert anbefale mig noget der ligger langt over mit budget... Så jeg bruger da også fora til at få flere input...
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 18:30
Enig, i den situation er de næppe helt uvildige hos Hifiklubben - ligesom de ikke ville være hos stort set nogen andre forhandlere, men nu tror jeg bare han mente, at han skulle gå ned og lytte til den Denon og hvis han kan lide den, så er det jo det.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 20:17
HAR i dag trodset sne og slud og være i to hifibutikker.... Desværre havde de ikke Denon sat til i den lokale hifiklubben, men tror alligevel nok det bliver den.... er dog ikke 100 endnu...

MEN... Er måske igang med en anden højttaler overvejelse.... Opretter en ny tråd. Bliv endelig ved med at komme med input om de to receivere, hvis der er nogen der har noget at tilføje.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 20:19
Du låner selvfølgelig den Denon på prøve. Som regel fra lørdag til mandag vil de låne ud.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 20:47
Skal til at flytte, så det bliver for besværligt... Og har heller ikke noget at sætte den til endnu.. Men den så nu fin ud. Tjek min nye tråd Kampus. Er spændt på at høre din og andres mening.
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

HAR i dag trodset sne og slud og være i to hifibutikker.... Desværre havde de ikke Denon sat til i den lokale hifiklubben, men tror alligevel nok det bliver den.... er dog ikke 100 endnu...

MEN... Er måske igang med en anden højttaler overvejelse.... Opretter en ny tråd. Bliv endelig ved med at komme med input om de to receivere, hvis der er nogen der har noget at tilføje.
Send dem en mail og hør om de ikke kan sætte den til og have den klar til at spille på søndag. Der er søndagsåbent i hele december, og der er normalt langt mindre pres om søndagen, så du kan få lejlighed til at lytte på den under rolige omstændigheder.
 
Hvis du har en lokal Onkyo forhandler kunne du jo bede ham om det samme, og så nå det hele på én dag. Alternativet er som sagt at låne dem begge med hjem, men det bliver noget af en opgave at få dem begge sat optimalt op i løbet af så kort tid. Surround receivere er nogle avancerede bæster i vore dage. Endvidere kræver det jo at du har nogle højttalere at teste på.
 
Hvis opskalering betyder meget for dig (fx. ved 1080P display og mange DVD'er), så kan det være pengene værd at gå op til en AVR2310,s om bruger ABT2010 chipsættet til billedbehandling. Det er som bekendt samme signalbehandling som sidder i en Oppo BD-83 (uden i øvrigt at betyde at resultatet er det samme). Jeg kender ikke Onkyos opskalering, men det ser ud til at være noget DCDi.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 21:10
DCDI?? Was ist das?
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 22:02
DCDi = Directional Correlation Deinterlacing, en teknologi til deinterlacing udviklet hos Faroudja i sin tid. Normalt bruger man det blot som en reference til at det er et Genesis FLI23XX chipsæt som benyttes til deinterlacing af signalet.
 
Jeg ved ikke om der er kommet nyere udviklinger af DCDi, men traditionelt set betragtes det ikke som en af de bedste løsninger efter nutidig standard.
 
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 22:05
Jamen har Denon 1910 ikke også det?
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2008
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 00:50
Nope.
AVR-1910 Benytter i forhold til AVR-2310 et billigere chipsæt fra Anchor Bay Technologies (DVDO) som hedder ABT1030. Denon har dog tidligere benytte DCDi i rigtig mange af deres AV-receivere og adskillige DVD-maskiner.
 
Pointen var ikke så meget Denon i forhold til Onkyo i denne sammenhæng, da jeg som anført ikke er særlig godt inde i Onkyos video performance, og ikke har testet video performance på en AVR-1910 under kontrollerede forhold. Min pointe var i højere grad, at hvis du har en stor samling DVD-film og et full-HD display, så får du en exceptionelt god deinterlacing og skalering med en AVR-2310, som i langt de fleste tilfælde vil være langt bedre end signalbehandlingen i nogen DVD eller TV/projektor. Tilsvarende vil sandsynligvis gøre sig gældende med andre AV-receivere som benytter samme chipsæt.
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2009 kl. 11:44

Jeg købte min AVR 2310 i Hifiklubben på Åboulevarden. Den var sat op og kalibreret med nogle B&W M1`er. Prøv dog at sende en mail til demWink.  Arcam Muso spiller altså også ganske, selvom det vist er designet der også spiller lidt ind ,kan jeg forståSmile



Sony BDP-S570

Harmony 1000+IR/RF

Orbaudio mod2 5.1 speakers

Xtreamer/Squeezebox duet
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2009 kl. 03:42
Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

HAR i dag trodset sne og slud og være i to hifibutikker.... Desværre havde de ikke Denon sat til i den lokale hifiklubben, men tror alligevel nok det bliver den.... er dog ikke 100 endnu...

MEN... Er måske igang med en anden højttaler overvejelse.... Opretter en ny tråd. Bliv endelig ved med at komme med input om de to receivere, hvis der er nogen der har noget at tilføje.
Send dem en mail og hør om de ikke kan sætte den til og have den klar til at spille på søndag. Der er søndagsåbent i hele december, og der er normalt langt mindre pres om søndagen, så du kan få lejlighed til at lytte på den under rolige omstændigheder.
 
Hvis du har en lokal Onkyo forhandler kunne du jo bede ham om det samme, og så nå det hele på én dag. Alternativet er som sagt at låne dem begge med hjem, men det bliver noget af en opgave at få dem begge sat optimalt op i løbet af så kort tid. Surround receivere er nogle avancerede bæster i vore dage. Endvidere kræver det jo at du har nogle højttalere at teste på.
 
Hvis opskalering betyder meget for dig (fx. ved 1080P display og mange DVD'er), så kan det være pengene værd at gå op til en AVR2310,s om bruger ABT2010 chipsættet til billedbehandling. Det er som bekendt samme signalbehandling som sidder i en Oppo BD-83 (uden i øvrigt at betyde at resultatet er det samme). Jeg kender ikke Onkyos opskalering, men det ser ud til at være noget DCDi.


Har Onkyo 607 DCID?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu