recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon eller Onkyo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon eller Onkyo?

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Emne: Denon eller Onkyo?
    Sendt: 16-December-2009 kl. 20:18
Jeg har prøvet at søge i tråde og jeg har prøvet at skrive i tråde, men jeg er ikke blevet meget klogere... Eller jo, det er jeg, fordi jeg tror jeg har snævret mit valg af receiver ned til:

Onkyo 607

http://www.dustinhome.dk/pd_5010303587.aspx?csref=edbpriser_5010303587

Eller

Denon 1910

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-1910_surround-receiver_sort.htm


Hvilken skal jeg tage og hvorfor. Prisen er underordnet i dette tilfælde. Jeg ved endnu ikke til hvilke højttalere den skal sættes til, men tror det bliver et eller andet fra Hifiklubben og er pt. varm på deres Argon 7000 serie.

Er glad for jeg har snævret det ned til disse to forstærkere, så hjælp mig lige det sidste stykke, så bliver jeg virkelig glad :-)

På forhånd tak!


Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 20:31
Jeg kan godt selv li Denon for de har en dejlig varm lyd... Og Onkyo er måske lidt overvurderetSmile
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Status: Offline
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 20:39
Men i den pris klasse er der rigtig mange, du kunne måske også se lidt på Pioneer VSX-919, Harman Kardon AVR 255 og Sony STR-DN1000(Har ikke selv hørt om den model men godt ser det jo ud på papiret). Og hvis du skulle gå lidt på i pris kunne du også se på Marantz SR-5003... Men til Argon 7000 er en Denon nok mere end nokThumbs Up
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 21:07
LOLSchhh ikke giv mig flere valgmuligheder....

Ja, jeg er spændt på at se om det bliver det ene eller det andet, men har virkelig brug for så mange input herfra som muligt på disse to receivere.

Hvorfor mener du Onkyo er overvurderet?
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 21:49
Mange der kigger, men få der har en mening - kan det passe? :-)
Til top
BLACKBIRD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2007
Status: Offline
Point: 85
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 21:57
Ja jeg har lidt samme problem har selv haft tråd her inde og ingen svar har selv kigget på sony str dn1000b pioneer vsx 919ah og onkye 607-707 men ligger nok til denon avr 1910   har en denon avr 1700 nu og den har jeg været glad for har haft den mellem 10-12 år og har aldrig svigtet endnu
Smile
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 21:59
Det er svært, meget svært, håber også der er flere der melder sig på banen her. Ve dat det er et træls spørgsmål der sikkert kommer tit, men tænk på I gør en fantastisk god gerning her i julen ved at tage jer tid :)
Til top
bclaus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 22:09

Hvis det kan hjælpe dig, så har jeg nu en Onkyo tx-sr606, som jeg har været yderst tilfreds med, og er når den skal udskiftes står der helt sikkert Onkyo på den igen. (-eller pioneer lx-82)

Men du vil ikke fortryde købet af en Onkyo, det har jeg ikke gjort, og det er der mange andre der heller ikke har. Synes man får meget for pengene.
· Pioneer SC-LX72 · Pioneer BDP-LX52 · Miller & Kreisel K "White edition" (5.1) · Samsung PS50C7705
· Samsung SMT-H3126 · Logitech Harmony One · NAS - Qnap 219p · Clic møbel ·
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 22:15
Hej Claus, tak for din melding. "Problemet" er bare at det jo er klart at dem der har det ene og det andet mærke vil anbefale deres. Har bare også lidt brug for at man (som jeg ikke har stor forstand på) lige kiggede specifikationerne ud på de to og kom frem med hvilken en der er bedst i henhold til det.

Det skal lige siges at den skal bruges til en PS3 samt som nævnt en form for gode højttalere.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 22:28
@Strange

Jeg synes der er større forskel på de forskellige højttalere, end der er på receiverne,
Så jeg vil råde dig til at finde en forretning, hvor du kan høre noget forskelligt, og på den måde skyde dig ind på hvad du bryder dig om.
Da jeg ikke ved hvor du bor, kan jeg ikke råde dig til nogen forretninger, men find selv nogle - fx hifiklubben eller tapeconnection og lyt til noget udstyr. Hvis du har noget musik eller en dvd du kender godt, så tag den med.

Jeg har på fornemmelsen at jeg har skrevet dette mange gange Smile

Venlig hilsen
KB
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 22:32
Jeg havde valgt denon. Jeg hørte en mindre pioneer model idag, og det var nær så godt som denon i det prislag.

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2009 kl. 22:34
Min gode ven Brixen :-) Du har ret og jeg skal også i Hifiklubben.... Men der har de kun Denon og ikke Onkyo, så må starte med den.

MEN:

Så vidt jeg kan se er Onkyo 7 x 140 Watt per kanal i 6 Ohm og Denon 7 x 90 watt per kanal i 8 Ohm.

Kan man ikke udlede noget af det??

@Thomas: Det er pt. kun Denon og Onkyo valget står imellem.


Redigeret af Strange - 16-December-2009 kl. 22:36
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu