recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette Windows live mail konto?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSlette Windows live mail konto?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Emne: Slette Windows live mail konto?
    Sendt: 17-December-2009 kl. 10:16
Hej.
Jeg spekulerede på hvordan man egentlig sletter en windows live mail konto. Kunne ikke umiddelbart finde det nogen steder?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 10:29
Der er noget med man skal undlade at bruge den/logge ind i 90 dage så slettes den.

Sådan var det ihvertfald med Hotmail i gamle dage, men jeg har ikke fulgt med på den front i flere år efterhånden.
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 11:03
Mener du selve programdelen fra computeren så er det følgende:
Oprindeligt skrevet af Microsoft Support, 'De mest almindelige installationsproblemer med Windows Live-tjenester Microsoft Support, 'De mest almindelige installationsproblemer med Windows Live-tjenester skrev:

4. Fjern alle tidligere installationer af Windows Live-tjenester. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:
  1. Kontroller, at du er logget på som en bruger med administratorrettigheder.
  2. Kontroller, at følgende programmer er lukket, inden du fortsætter:
    • Microsoft Outlook
    • Windows Live Messenger
    • Windows Live Mail
    • Windows Live Writer
  3. Åbn et browservindue.
  4. Indtast følgende webadresse i browserens adresselinje:
    http://download.microsoft.com/download/2/3/0/23036331-516d-4c7e-b9ac-31554a2fec06/WL-Beta-remove.zip (http://download.microsoft.com/download/2/3/0/23036331-516d-4c7e-b9ac-31554a2fec06/wl-beta-remove.zip)
  5. I vinduet Hent fil skal du klikke på Åbn for at åbne den komprimerede fil (.zip).
    Bemærk!
    Skjul billedetUdvid billedet
    Tilladelsen Brugeradgangskontrol
    Windows Vista: Hvis du skal angive en administratoradgangskode eller give en bekræftelse, skal du klikke på Fortsæt.
  6. Vælg filen WL-Beta-Remove.zip, højreklik på filen, og klik derefter på Kopier.
  7. Indsæt den kopierede fil på skrivebordet.
  8. Udpak filen WL-Beta-Remove.zip.
  9. Højreklik på filen WL-Beta-Remove.cmd på skrivebordet.
    • Hvis dit operativsystem er Windows XP, skal du vælge Åbn.
    • Hvis dit operativsystem er Windows Vista, skal du vælge Kør som administrator.
  10. Hvis der vises en sikkerhedsadvarsel, skal du klikke på Kør.
    Bemærk!
    Skjul billedetUdvid billedet
    Tilladelsen Brugeradgangskontrol
    Windows Vista: Hvis du skal angive en administratoradgangskode eller give en bekræftelse, skal du klikke på Fortsæt.
    Der vises en kommandoprompt, mens programmet kører. Vinduet lukkes automatisk, når programmet afsluttes.
  11. Hvis du vil fjerne filen WL-Beta-Remove.zip, skal du trække den til papirkurven.
  12. Genstart computeren for at geninstallere Windows Live-tjenesten.

http://support.microsoft.com/kb/940065



Redigeret af srnkrkgrd - 17-December-2009 kl. 11:04
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 06:09
Nå ok, så kan jeg jo se om 3 måneder om jeg kan logge på kontoen, hvis ikke er den nok slettet. Det sidste svar er da vist kun hvis man har installeret noget windows live ting på sin computer, eller bruge det sammen med sit eget e-mail program. Her er der blot tale om en hotmail / live e-mail konto på internettet.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:21
Hvilket netop er derfor, at jeg først spørger:
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

Mener du selve programdelen fra computeren så er det følgende:
 
Og nej.. du kan ikke se det om 90 dage, men om 60 dage, fordi du netop har besvaret en 30+ dage gammel tråd. Grunden til at jeg kom med det forslag var, at jeg ikke kunne se pointen i at "slette" en hotmail/live konto? Er det fordi at du gerne vil have at dem, der skriver til den får en "mail undelieverable"-besked tilbage?
 
Der er forhåbentlig ingen, der er seriøst, som benytter sig af en hotmail konto til noget udover tjant og fjas, hvilket vil gøre, at man ikke modtager noget kritisk, som information fra forretningsforbindelser osv.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:50
På den anden side: Hvorfor beholde en hotmail/live konto, hvis ikke den bruges - hvorfor så ikke slette den? 
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:56
Tja. Man kan vel sammenligne det med noget, som man smider ud. Bare fordi du smider det ud (i denne analogi, at du ikke bruger det), så betyder det vel ikke, at du absolut skal tage det, rende ned på den lokale genbrugsstation og aflevere det, når nu at der kommer en og henter det for dig indenfor 90 dage?
 
Med mindre at det står i vejen og fylder, så du ikke kan komme rundt i dit hus/lejlighed/have.. whatever! Er din gamle hotmail så meget i vejen på det lille internet, at det giver problemer for din bærbare computer og din 20 Mbit forbindelse på nogen måde? Hvis nej, så bare glem den. Wink
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

På den anden side: Hvorfor beholde en hotmail/live konto, hvis ikke den bruges - hvorfor så ikke slette den? 


Et argument for at beholde den kunne være, at du vil undgå at en anden registrerer kontoen og modtager emails som var tiltænkt dig.

Gen-registrering af en udløbet hotmail konto spillede en vigtig rolle i et alvorligt hacker angreb på Twitter sidste år, se her for de rystende detaljer (Twitter udstilles som totalt amatøragtige).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:11
Jo jo, der har du ret - men det vidste jeg jo ikke da jeg spurgte. Så jeg lader den bare stå urørt indtil den ikke findes mere. Men normalt har man jo mulighed for at slette sådanne konti, hvad enten det nu er mail, sociale sider af forskellig slags o.lign. Så derfor undrede det mig. Og der kunne jo også være tilfælde hvor hotmailen (eller andet) var brugt til noget top secret, som man gerne ville have ryddet af vejen, inden nogen opdagede at man overhovedet havde en sådan konto ( af den eller anden slags).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:12
Jeps.. de der 007@hotmail.com!!  Top Secret! Cool
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

Jeps.. de der 007@hotmail.com!!  Top Secret! Cool


Københavns Politi hopper garanteret på den og lukker dig ind til dronningen...LOL
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 13:21
Hehe - mine to chefer kører i biler med 007 nummerplader. De er godt kendte i Lithauen og hvis politiet ser dem orker de næsten ikke at stoppe dem - dels fordi de kører (meget) hurtigt og dels fordi de ofte ikke betaler noget.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu