recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Omkodning af HE-AAC lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOmkodning af HE-AAC lyd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10514
Direkte link til dette indlæg Emne: Omkodning af HE-AAC lyd
    Sendt: 23-December-2009 kl. 14:28
Jeg har forgæves forsøgt at finde et program der kan omkode HE-AAC lyden på optagelser fra de nye DR kanaler til et mere brugbart lydformat.

Er der en eller anden her på boardet der har en løsning?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 16:54

Jeg brugte vlc player til det. der kan du konventer lyden, uden video delen bliver behørt.

der er ikke mange programmer som understøtter he aac lyd desværre. får selv et problem hvis dr HD sender tekster med dvb undertekster. For kender ingen programmer som kan demuxe undertekster og he aac lyd. Bruger en popcorn c200 som afspiller og den afspiller fint med he aac lyd og når filen har været igennem tsdoctor(cut start og slut)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2009 kl. 18:23
prøv at kigge nærmere på quicktime pro http://www.apple.com/quicktime/pro/specs.html det er ofte et ret overset program mht konvertering af billed og lyd til ret mange forskellige outputformater... jeg skal ikke kunne sige om det kan begge dele som i lige ønsker... men det har tit hjulpet mig med forskellige ting.... det koster godtnok... men det er også ultralet at gå til

Redigeret af rhsin - 23-December-2009 kl. 18:59
Mvh

René
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2009 kl. 17:16
Jeg har prøvet at lege lidt med Quicktime Pro 7, men man skal godt nok igennem et par converts inden man står med et produkt der eks. er klar til DVD brænding.
I Quicktime Pro 7, først konvert til ukomprimeret AVI for at beholde den optimale billed kvalitet og dernæst til en DVD-MPEG med eks. TMPEnc 4.0 Xpress.

Men jeg kunne ikke lige se hvordan man kan hive eks. HE-AAC 5.1 ud til AC3 5.1
Jeg kunne kun lige se at det kun kan lade sig gøre at bevare 5.1 hvis man laver det om til MPEG4, men så koder den lyden i samme format som originalen desværre.
Andre settings jeg prøvede af gav desværre en ret dårlig billed kvalitet med stereo lyd.

Med mindre du lige kender til et fiffigt trick med nogle settings der gør at man kan lave HE-AAC 5.1 om til AC3 5.1 (eller ukomprimeret WAV 5.1) i den ved kun at hive lyden ud og så bruge den som kilde ved convert til DVD.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Jeg brugte vlc player til det. der kan du konventer lyden, uden video delen bliver behørt.

Tusind tak for tippet. Det virker perfekt, men det er utroligt, at løsningen af og til ligger lige for næsen af en, og man så ikke kan se skoven for bare træerWink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Marts-2006
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 16:21
Jeg har optaget nogle DR HD film med 5.1 lydsporet i DvbViewer. Jeg kan ikke af afspille disse film via Fantec TV-FHDS . Jeg har så prøvet at konvertere til 48.000 khz wav 5.1 og det var intet problem. Problemet opstår først når jeg muxer den nye lydfil og h264 filen i TsMuxer eller Mkvmerge. Jeg kan vælge enten at ha' billede/lyd out off sync i ca 1 havldel af filmen eller i sidste halvdel (lyden bliver tilsynladende afkortet på en eller anden mystisk måde). Konvertere jeg til wav 5.1 i  de oprindelige 24.000 khz så spiller det super men bare ikke på min Fantec. Jeg har også prøvet med 96.000 khz og ingen out off sync, men igen Fantec vil ikke afspille. Har også prøvet med 44.100 khz og med out off sync som beskrevt ovenfor. Jeg er dybt frustreretConfused, kan nogen forklare hvad der sker?  
Mvh Hansemand
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu