recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MiniDV båndmaskine ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMiniDV båndmaskine ?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: MiniDV båndmaskine ?
    Sendt: 25-December-2009 kl. 20:53
Hej! Glædelig jul!

Er der nogen her der kan fortælle mig hvor man kan købe MiniDV videomaskiner?

Jeg vil have en stationær MiniDV maskine, så man slipper for at tilslutte kamera'et hver gang man skal se en film man har optaget.

Det havde været dejligt hvis der er nogle steder man kan købe disse for ca. 5-6.000 kr., enten som alene-maskiner eller som kombineret MiniDV/HDD/DVD recorder. Og helst i Danmark.

MVH
Palleba
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 21:30
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2009 kl. 23:57
Tak for svar, men jeg kender allerede denne tråd, der er skrevet for 5½ år siden, så denne maskine får man nok ikke mere, og der står ikke hvor den kan købes idag.

Men tak for svar. :)
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 01:38
Skal den være ny?

De tv-stationer, hvor jeg har arbejdet, har vi brugt DV-maskiner fra Sony , som vist kostede på den anden side af 10.000 kr. Men en Google-søgning tyder på, at de er gået ud af produktion.

De burde snart kunne findes brugt.

vh. Thomas


Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 22:57
Nej, den behøver ikke være ny, den skal bare være fuldt funktions dygtig, og være i god stand, så måske er jeg en køber... :D

MVH
Palleba
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 10:22
En Sony DSR-11 kunne være løsningen, den er den mindste i serien. En maskine jeg har været rigtig glad for, måske mest fordi den køre på 12V/230 desværre løb tiden fra den da nu er HD der bliver brugt. Det er en DVCAM maskine som også køre alm. DV playback og recording, og kan køre med miniDV og FULLSIZE DV/DVCAM bånd, den klare faktisk også NTSC playback og recording, dog kan den ikke konverter til PAL. Men den kan konvertere mellem firewire/ilink til analog og også den anden vej.
 
Den er set brugt ned 5000kr.
 
Sony DSR 20 kan sikkert også findes brugt, de større modeller syns er alt for dyre.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 10:45

Her et par link til for skellige modller fra sony: http://www.dvt.com.au/vcr/sony.html

DHR 1000 er en fin hjemme maskine med tuner og set 4-5000kr.
 
Link til brugte og nye maskiner:http://www.2hb.dk/
 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

En Sony DSR-11 kunne være løsningen, den er den mindste i serien......

Den er set brugt ned 5000kr.
 
Sony DSR 20 kan sikkert også findes brugt, de større modeller syns er alt for dyre.

Det er præcis disse to maskiner, vi plejer at bruge professionelt til afspilning, og de er glimrende. Som nævnt burde brugtprisen være for nedadgående, men markedet er jo ikke kæmpestort i Danmark, så det er ikke sikkert, at du har tid til at vente på et godt tilbud.

vh. Thomas
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 11:06
Kan man i grunden få en adapter så man kan afspille miniDV båndene i den JVC HM-DR1000EU jeg har (til salg)?
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 16:20
Til "mureren" !

Dette havde  også været en dejlig VHS-maskine at have, da de klarer HDTV på VHS-bånd. :) Kan se den står til salg i en News-gruppe. Hvad vil du have for dem? :)

Men svvar på dit spørgsmål, so tror jeg ikke du kan finde nogen adapter, da dette slet ikki er samme format, og selv bånd-strimmelen har forskellig bredde...
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 16:25
Og til Potter!

Tak for dine svar, jeg vil forsøge at lede efter en af de maskiner du nævner, de må bare ikke koste for meget, da jeg bor på Færøerne, og så får man 100% i told på "BRUGTE" Videomaskiner. :(
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3292
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 17:49
Selv tak. Er der stadig noget der hedder Sørvags radio handel der oppe?, tror jeg nok det hed?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu