recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MiniDV båndmaskine ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMiniDV båndmaskine ?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Ja, det er sikkert.... men når du siger 90 min på et MiniDV bånd tænker jeg straks LongPlay (LP) hvilket for mig altid vil være en dødssynd at optage i, da MiniDV i forvejen er et så voldsomt komprimeret format at det i hvertfald ikke bliver bedre af at blive optaget på denne måde.
Hvis vi snakker LP optagelser, må jeg blive dig svar skyldig. Der mener jeg kun at man kan bruge kameraet som afspiller... og måske en konsum maskine.
DSR 11 er jo netop en professionel maskine, hvor LP aldrig vil komme på tale... mm nogen gør det ved en fejl, som faktisk er sket alt for ofte Smile

Okay, tak for svaret. Og ja, det står på båndene at 90min er i LP-mode, men alle båndene er optaget i SP, så...

Men jeg vil lige høre om du/I har solgt maskinen, fordi jeg har sendt dig en email, men har intet svar fået tilbage endnu...

MVH
Palleba
Til top
Mikkel A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 12:59
Jeg har faktisk sendt dig en mail her til formiddag...
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 13:09
Hej!
 
Jeg genopliver denne gamle tråd, da jeg ikke fik købt nogen DV-maskine.
 
Jeg søger stadig efter en billig brugt DV/MiniDV båndmaskine til mine MiniDV bånd.
 
Jeg er ikke så meget interiseret i Sony DSR-11, da dette ligner en "bulk" maskine, ikke noget display, lidt for simpel. Men hvis jeg kan få en for ca. 1.000 - 1.500 kr, så måske...
 
Men disse har mere interesse:
Panasonic NV-DV2000
 
Sony DHR-1000
Sony DSR-20
Sony DSR-30
 
JVC SR-VS20E (Ved nogen om SR-VS20U kan afspille PAL-format?)
JVC ?????? (Den mere consumer version af MiniDV+S-VHS maskine)
JVC DR-DX7SE
 
Og andre...
 
Maskinerne kan være Standalone DV/MiniDV maskine eller som kombineret MiniDV/S-VHS eller MiniDV/HDD/DVD-recorder.
 
Håber jeg får et godt tilbud.
 
MVH
Palleba
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Palleba Palleba skrev:

Hej!
 
Jeg genopliver denne gamle tråd, da jeg ikke fik købt nogen DV-maskine.
 
Jeg søger stadig efter en billig brugt DV/MiniDV båndmaskine til mine MiniDV bånd.
 
Jeg er ikke så meget interiseret i Sony DSR-11, da dette ligner en "bulk" maskine, ikke noget display, lidt for simpel. Men hvis jeg kan få en for ca. 1.000 - 1.500 kr, så måske...
 
Men disse har mere interesse:
Panasonic NV-DV2000
 
Sony DHR-1000
Sony DSR-20
Sony DSR-30
 
JVC SR-VS20E (Ved nogen om SR-VS20U kan afspille PAL-format?)
JVC ?????? (Den mere consumer version af MiniDV+S-VHS maskine)
JVC DR-DX7SE
 
Og andre...
 
Maskinerne kan være Standalone DV/MiniDV maskine eller som kombineret MiniDV/S-VHS eller MiniDV/HDD/DVD-recorder.
 
Håber jeg får et godt tilbud.
 
MVH
Palleba
Du er opmærksom på at Sony DHR 1000 kun er en DV/mini DV maskine og ikke kan afspiller eller optage DVCAM
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Palleba Palleba skrev:

Hej!
 
Jeg genopliver denne gamle tråd, da jeg ikke fik købt nogen DV-maskine.
 
Jeg søger stadig efter en billig brugt DV/MiniDV båndmaskine til mine MiniDV bånd.
 
Jeg er ikke så meget interiseret i Sony DSR-11, da dette ligner en "bulk" maskine, ikke noget display, lidt for simpel. Men hvis jeg kan få en for ca. 1.000 - 1.500 kr, så måske...
 
Men disse har mere interesse:
Panasonic NV-DV2000
 
Sony DHR-1000
Sony DSR-20
Sony DSR-30
 
JVC SR-VS20E (Ved nogen om SR-VS20U kan afspille PAL-format?)
JVC ?????? (Den mere consumer version af MiniDV+S-VHS maskine)
JVC DR-DX7SE
 
Og andre...
 
Maskinerne kan være Standalone DV/MiniDV maskine eller som kombineret MiniDV/S-VHS eller MiniDV/HDD/DVD-recorder.
 
Håber jeg får et godt tilbud.
 
MVH
Palleba
Du er opmærksom på at Sony DHR 1000 kun er en DV/mini DV maskine og ikke kan afspille eller optage DVCAM!
Glemte lige at DHR 1000 også findes i en prof udgave og hedder DSR-30P som er en DVCAM udgave af DHR 1000 men KAN playback alm. DV/mini dv den er dog uden tuner del.

Redigeret af Potter - 09-Juli-2010 kl. 15:51
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2010 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Du er opmærksom på at Sony DHR 1000 kun er en DV/mini DV maskine og ikke kan afspiller eller optage DVCAM
Hej!
 
Dette havde jeg ikke tænkt over, men disse små hjemmekamera'er der bruger MiniDV bånd kører næppe med DVCAM-format, eller hvad? Jeg ved ikke selv.
 
Men nu har jeg set på billederne af en DHR-1000 og DSR-30, de ligner jo meget hinanden på fronten, dog har DSR-30 nogle flere knapper. :)
 
Tak for info. :)
 
MVH
Palleba
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Palleba Palleba skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Du er opmærksom på at Sony DHR 1000 kun er en DV/mini DV maskine og ikke kan afspiller eller optage DVCAM
Hej!
 
Dette havde jeg ikke tænkt over, men disse små hjemmekamera'er der bruger MiniDV bånd kører næppe med DVCAM-format, eller hvad? Jeg ved ikke selv.
 
Men nu har jeg set på billederne af en DHR-1000 og DSR-30, de ligner jo meget hinanden på fronten, dog har DSR-30 nogle flere knapper. :)
 
Tak for info. :)
 
MVH
Palleba
Nej, de små billige eller for den sag de dyre køre kamera køre ikke DVCAM, men i den semi og professionel verden findes der selvfølgelig. I gamle dage var der et Sony PD100 og PDX10 begge små DVCAM kamera som kunne optage i 4:3 eller 16/9 men men selve ccd censoren var i 4:3 hvilket jo ikke var optimalt for dem der vil skyde i 16:9. Sådan var det i lang tid med consumer kamera, faktisk i flere år og man skal ikke ret mange år tilbage før de ægte 16:9 kom på banen. Men det er en anden snak.


Redigeret af Potter - 10-Juli-2010 kl. 10:07
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu