Anmeldelse af QNAP TS-219P TURBO NAS |
Besvar
|
Side <1234 10> |
| Forfatter | |
ctacta
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Medlem siden: 07-August-2005 Land: England Status: Offline Beskeder: 543 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: Anmeldelse af QNAP TS-219P TURBO NASSendt: 29-December-2009 kl. 17:38 |
|
Pr. TB, er 1,5TB'erne billigst, 2TB'ere er stadig dyre. Seagate eller Samsung vil jeg anbefale. Jeg har pt. 2TB'ere fra Seagate i begge mine.
|
|
|
Creator of framework, concept and initial code on SEC XBM interface, The True Media Center, Zeta Speaker, eHomeVision Media Center One, and more to come. Homebrew is not always what you think it is.
|
|
![]() |
|
Rønnest
Super bruger
Medlem siden: 20-April-2006 Land: Denmark Status: Online Beskeder: 288 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 29-December-2009 kl. 17:49 |
Hilsen Rønnest
|
|
|
Pioneer PDP-507XA, Onkyo TX-NR 905, Samsung BD-P1400, TViX M-6500A, Yousee SMT-H3126, QNAP TS-639, B&W 603S3, B&W 600S3, B&W LCR60, B&W ASW600, BenQ W5000, 92" Lissau motorlærred.
|
|
![]() |
|
Zagadka
Super bruger
Medlem siden: 07-August-2005 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 349 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 29-December-2009 kl. 18:31 |
|
Fin anmeldelse, men der er lige en ting jeg ikke forstår.
Hvorfor bliver TS219P angivet som lillebror til TS-639 Pro, jeg kan finde flere mere oplagte kandidater til titlen som storebror i TS-439 Pro og TS-239 Pro. Eller i samme markedssegment TS-419P. |
|
|
Panasonic TX-P42G10E
Samsung SMT-3126 (YouSee boks) / Panasonic DMR-EH58 (pensioneret) Oppo BDP-80 / Xoro HSD-4000 (pensioneret) WD TV Live QNAP TS-239 Pro HTC Desire |
|
![]() |
|
ctacta
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 29-December-2009 kl. 18:37 |
|
Lillebror er måske et forkert udtryk, 219P er jo i segmentet SOHO og Home, hvor 639 er SMB og Corporate, du skal ikke ligge så meget i udtrykket lillebror, udover at de er i familie med hinanden.
|
|
|
Creator of framework, concept and initial code on SEC XBM interface, The True Media Center, Zeta Speaker, eHomeVision Media Center One, and more to come. Homebrew is not always what you think it is.
|
|
![]() |
|
C K N
Bruger
Medlem siden: 20-Marts-2005 Status: Offline Beskeder: 100 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 29-December-2009 kl. 20:52 |
|
Hvor godt fungerer Logitech's Slimserver? Hvordan er søgning i musikbibliotek osv? Jeg har en 109 II (500 mhz cpu/256 mb ram) og det kørte mildt sagt langsomt... CPU og ram forbrug lå altid i max... -så jeg kører det nu via en netbook i stedet...
|
|
![]() |
|
cfuttrup
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Ny bruger
Medlem siden: 22-Oktober-2006 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 15 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 29-December-2009 kl. 21:00 |
|
Har I mulighed for at arrangere en sammenligning med det konkurrerende produkt? Synology DiskStation 209(+) ... ? Der synes at blive talt om Synology i jeres forum, men her på siden tester I kun QNAP produkterne (i sommers var det 639 Pro). Jeg tænker at I kunne ramme noget interessant for læserne ved at sammenligne produkterne. Jeg ser f.els. at på QNAP kan man hot-plugge diskene, mens Synology til gengæld er lidt pænere at se på. Hvilken én yder bedst? Hvilken én har flest features (hvilke?) og bedste brugerinterface?
Mvh, Claus |
|
![]() |
|
ctacta
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 29-December-2009 kl. 21:03 |
|
Slimserver hedder idag Squeezecenter. Det fungere rigtig godt, hvis NAS'en intet laver, så blir den belastet 3-4% ved lossless distribution, og søgninger går stærkt, faktisk performer det lige så godt som da jeg havde en Acer EVO 3600 ION stående til samme formål. Redigeret af ctacta - 29-December-2009 kl. 21:07 |
|
|
|
|
![]() |
|
ctacta
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Guld medlem
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 29-December-2009 kl. 21:07 |
Hvis Synology stiller udstyr til rådighed, så tester jeg det gerne, men pt. har vi ingen dialog med Synology. Jeg har været Synology ejer i mange år, og følger med på sidelinjen hos de venner der stadig har dem. Og mit indtryk er at QNAP overhaler Synology og Netgear på mange fronter, især performance, men også features. Brugergrænsefladerne er meget ens, det er AJAX og webinterface. Men jeg vil prøve at kontakte Synology og høre om de vil stille op til test, så skal jeg sørge for at de blir testet på samme vilkår og miljø, så testresultater kan sammenlignes direkte. Redigeret af ctacta - 29-December-2009 kl. 21:12 |
|
|
|
|
![]() |
|
Notfast
Guld medlem
Medlem siden: 28-April-2008 Status: Offline Beskeder: 663 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 29-December-2009 kl. 21:18 |
|
Jeg bruger WD Caviar Green i min 219P uden problemer.
|
|
|
Selv valgt
|
|
![]() |
|
rhsin
Moderator gruppe
recordere.dk teamet Medlem siden: 19-Januar-2007 Land: Århus Status: Offline Beskeder: 4062 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 29-December-2009 kl. 21:34 |
Det jeg har noteret mig de test jeg har set er at Qnap er op imod ca. 10-20% hurtigere read/write end Synology og relativ pris modellerne imellem er Qnap ca. 30% dyrere så kan man jo gøre det op med sig selv hvad man syntes behovet rækker til
Du kan finde lidt sammenligninger mærkerne på tværs her http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_nas/Itemid,190
Redigeret af rhsin - 29-December-2009 kl. 21:39 |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <1234 10> |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |
| |