Community for AV forbrugerelektronik     250.000 unikke besøgende per måned   (gns.)
Forum Start Forum Start > recordere.dk > Anmeldelser
  Aktive emner Aktive emner  Ubesvarede Ubesvarede   Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue
  Regler og retningslinjer for recordere.dk Regler  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af QNAP TS-219P TURBO NAS

Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Indlæg som besvares
ctacta Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 07-August-2005
Land: England
Status: Offline
Beskeder: 543
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat ctacta Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Anmeldelse af QNAP TS-219P TURBO NAS
    Sendt: 29-December-2009 kl. 17:38
Pr. TB, er 1,5TB'erne billigst, 2TB'ere er stadig dyre. Seagate eller Samsung vil jeg anbefale. Jeg har pt. 2TB'ere fra Seagate i begge mine.
Creator of framework, concept and initial code on SEC XBM interface, The True Media Center, Zeta Speaker, eHomeVision Media Center One, and more to come. Homebrew is not always what you think it is.
Til top
Rønnest Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Medlem siden: 20-April-2006
Land: Denmark
Status: Online
Beskeder: 288
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Rønnest Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 17:49
Citat: ctacta

Pr. TB, er 1,5TB'erne billigst, 2TB'ere er stadig dyre. Seagate eller Samsung vil jeg anbefale. Jeg har pt. 2TB'ere fra Seagate i begge mine.
Takker for svar - og beklager lidt off topic i f.t. en fin anmeldelse.

Hilsen Rønnest
Pioneer PDP-507XA, Onkyo TX-NR 905, Samsung BD-P1400, TViX M-6500A, Yousee SMT-H3126, QNAP TS-639, B&W 603S3, B&W 600S3, B&W LCR60, B&W ASW600, BenQ W5000, 92" Lissau motorlærred.
Til top
Zagadka Se Drop Down
Super bruger
Super bruger

Beskeder: 349
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Zagadka Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 18:31
Fin anmeldelse, men der er lige en ting jeg ikke forstår.

Hvorfor bliver TS219P angivet som lillebror til TS-639 Pro, jeg kan finde flere mere oplagte kandidater til titlen som storebror i TS-439 Pro og TS-239 Pro. Eller i samme markedssegment TS-419P.
Panasonic TX-P42G10E
Samsung SMT-3126 (YouSee boks) / Panasonic DMR-EH58 (pensioneret)
Oppo BDP-80 / Xoro HSD-4000 (pensioneret)
WD TV Live
QNAP TS-239 Pro
HTC Desire
Til top
ctacta Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat ctacta Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 18:37
Lillebror er måske et forkert udtryk, 219P er jo i segmentet SOHO og Home, hvor 639 er SMB og Corporate, du skal ikke ligge så meget i udtrykket lillebror, udover at de er i familie med hinanden.
Creator of framework, concept and initial code on SEC XBM interface, The True Media Center, Zeta Speaker, eHomeVision Media Center One, and more to come. Homebrew is not always what you think it is.
Til top
C K N Se Drop Down
Bruger
Bruger

Medlem siden: 20-Marts-2005
Beskeder: 100
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat C K N Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 20:52
Hvor godt fungerer Logitech's Slimserver? Hvordan er søgning i musikbibliotek osv? Jeg har en 109 II (500 mhz cpu/256 mb ram) og det kørte mildt sagt langsomt... CPU og ram forbrug lå altid i max... -så jeg kører det nu via en netbook i stedet...
Til top
cfuttrup Se Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Medlem siden: 22-Oktober-2006
Beskeder: 15
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat cfuttrup Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 21:00
Har I mulighed for at arrangere en sammenligning med det konkurrerende produkt? Synology DiskStation 209(+) ... ? Der synes at blive talt om Synology i jeres forum, men her på siden tester I kun QNAP produkterne (i sommers var det 639 Pro). Jeg tænker at I kunne ramme noget interessant for læserne ved at sammenligne produkterne. Jeg ser f.els. at på QNAP kan man hot-plugge diskene, mens Synology til gengæld er lidt pænere at se på. Hvilken én yder bedst? Hvilken én har flest features (hvilke?) og bedste brugerinterface?

Mvh,
Claus
Til top
ctacta Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat ctacta Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 21:03

Citat: C K N

Hvor godt fungerer Logitech's Slimserver? Hvordan er søgning i musikbibliotek osv? Jeg har en 109 II (500 mhz cpu/256 mb ram) og det kørte mildt sagt langsomt... CPU og ram forbrug lå altid i max... -så jeg kører det nu via en netbook i stedet...

Slimserver hedder idag Squeezecenter. Det fungere rigtig godt, hvis NAS'en intet laver, så blir den belastet 3-4% ved lossless distribution, og søgninger går stærkt, faktisk performer det lige så godt som da jeg havde en Acer EVO 3600 ION stående til samme formål.

Redigeret af ctacta - 29-December-2009 kl. 21:07
Til top
ctacta Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat ctacta Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 21:07
Citat: cfuttrup

Har I mulighed for at arrangere en sammenligning med det konkurrerende produkt? Synology DiskStation 209(+) ... ? Der synes at blive talt om Synology i jeres forum, men her på siden tester I kun QNAP produkterne (i sommers var det 639 Pro). Jeg tænker at I kunne ramme noget interessant for læserne ved at sammenligne produkterne. Jeg ser f.els. at på QNAP kan man hot-plugge diskene, mens Synology til gengæld er lidt pænere at se på. Hvilken én yder bedst? Hvilken én har flest features (hvilke?) og bedste brugerinterface?

Mvh,

Claus

Hvis Synology stiller udstyr til rådighed, så tester jeg det gerne, men pt. har vi ingen dialog med Synology. Jeg har været Synology ejer i mange år, og følger med på sidelinjen hos de venner der stadig har dem. Og mit indtryk er at QNAP overhaler Synology og Netgear på mange fronter, især performance, men også features. Brugergrænsefladerne er meget ens, det er AJAX og webinterface. Men jeg vil prøve at kontakte Synology og høre om de vil stille op til test, så skal jeg sørge for at de blir testet på samme vilkår og miljø, så testresultater kan sammenlignes direkte.

Redigeret af ctacta - 29-December-2009 kl. 21:12
Til top
Notfast Se Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Medlem siden: 28-April-2008
Beskeder: 663
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat Notfast Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 21:18
Jeg bruger WD Caviar Green i min 219P uden problemer.

Selv valgt
Til top
rhsin Se Drop Down
Moderator gruppe
Moderator gruppe
recordere.dk teamet

Medlem siden: 19-Januar-2007
Land: Århus
Beskeder: 4062
Valgmuligheder Valgmuligheder   Svar m/citat rhsin Svar m/citat  BesvarBesvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 21:34
Citat: cfuttrup

Mvh,
Claus
Jeg tror såmænd også at Qnap er de hurtigste servere i denne klasse pt... også de dyreste, så kan man jo gøre sit behov op, for til de fleste hjemmenetværk er det næsthurtigste/trediehurtigste ganske sikkert rigeligt... men mange vil jo gerne have det bedste prisen underordnet.

Det jeg har noteret mig de test jeg har set er at Qnap er op imod ca. 10-20% hurtigere read/write end Synology og relativ pris modellerne imellem er Qnap ca. 30% dyrere så kan man jo gøre det op med sig selv hvad man syntes behovet rækker til

Du kan finde lidt sammenligninger mærkerne på tværs her http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_nas/Itemid,190

Redigeret af rhsin - 29-December-2009 kl. 21:39
Mvh
René
TV Stue @ rhsin
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down