recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Work in progress - Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Work in progress - Hjemmebio

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Work in progress - Hjemmebio
    Sendt: 24-November-2012 kl. 10:40
ER flyttet, og vil gerne vise billeder af mit nye setup, vil bare gerne være færdig med det.. boet her i 1år, og den gamle lejlighed er stadig ikke solgt, og vi venter lige med at finde os på plads, til vi er sikre på lejligheden er solgt, så det er løse ledninger, ingen "møbler" og alt lige nu er ikea, da der står en dublet af det i lejligheden der er til salg.

stadig den gamle Z3000 projektor (havde en Epson TW9000 forbi, synes forskellen var for lille) + Fazon F5 front beolab 3 rear (er solgt) + PV1 og Fazon center.

Dropper nok baghøjtalerne, da jeg ikke synes jeg får nok ud af dem. og min Fazon center vil jeg gerne finde et alternativ til..

har set lidt på noget Montana med stof front, og kan jeg gemme en stor alm center bag det stof, så vil jeg gøre det, og købe en center med lidt mindre metallisk klang
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-September-2006
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2012 kl. 08:21
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

der er erhvervet en MAC MINI Unibody 2.4ghz Core duo der kører Plex og mediacenteret er smidt på porten billeder kommer når jeg lige får taget.


Kan du komme med nogle erfaringer angående brug af din macmini som mediastreamer?
Vel også snart tid til en opdatering.... skulle du ikke flytte? - vil gerne se dit nye setup.

MVH
lba75



Redigeret af LBA75 - 09-September-2012 kl. 08:23
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2012 kl. 15:26

godt nok lidt tid siden du har spurt..

Vinyl tapetet kostede en brøkdel af stoftapetet, og var det print min kone ville have, vi har stof i soveværelset. glans mæssigt er der ingen forskel..
 
væggene er Glans 5 sortgrå mat farve, og jeg kan ikke se en forskel på tilbagkast af lys.. lofterne var stadig det slemmeste.
 
Men jeg kan i dag se hvor stor en forskel det egentligt har gjort, da vi i dag har biograf i en lejet bolig med hvide vægge... de "sorte" matte vægge, tog en stor del af reflektionerne ud.. men væggen bag lærred er langt fra lige så vigtige som dem til siderne.
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2012 kl. 10:22
Flot setup, det er virkelig nydeligt gjort! 

Nu ved jeg ikke om du har oprettet en ny biotråd til det kommende hus? 
Men ellers så håber jeg at du kan svare lidt på nogle ting her: 

1) Du brugte vinyl tapet, right? 
Hvordan klare det sig imod en sortgrå m. glans 5 væg, i forhold til lysrefleksion?

2) Er det en grund til at du ikke brugte stoftapet, nu da det er et dedikeret rum.
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 22:39
hehe bliver snart revet ned.. flytter i løbet af et par mdn. når lejligheden er solgt.
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigRaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2011 kl. 21:50
nøj hvor er jeg misundelig!!!! fed bio
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2010 kl. 23:18
der er erhvervet en MAC MINI Unibody 2.4ghz Core duo der kører Plex og mediacenteret er smidt på porten billeder kommer når jeg lige får taget.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 21:56
slogs mod konen for tiden, vil gerne have byttet de 2 forhøjtalere ud med noget gulv højtaler, vi kan bare ikke blive enige om noget, hun vil have "træ" overflade, og bryder sig ikke om nogle af de overflader der er, hun er vild med de gule enheder B&W levere, og var tændt på et par demo 803S´ere, men nej heller ikke disse kunne sælges..

Savner de gamle Beolab5´ere.. de ville have passet fint ind, så var man også fri for forstærker opdatering. dog var PV1´eren ikke meget værd så.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2010 kl. 20:50
damn et fedt setup...
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 12:31
Ja jeg er godt klar over lokalt som sådan skal være mørkelagt, det er det også hos mig selv, har mørklægningsrullegardiner og normal gardiner, så alt dagslys bliver lukket ude.
Men jeg synes ikke det er nødvendigt med mørke vægge, det giver da et lidt bedre billede, men så meget synes jeg nu heller ikke der er tale om.( har haft batcave tidligere, dog har jeg heller ikke en projektor med verdens bedste sortniveau, så måske er det derfor ikke så afgørende for mig) 
 
Men flot bio rum, synes det er fedt når man også tænker lidt på at designe rummet og skabe en hyggelig , varm stemning, istedetfor den lidt kedelige setup stil jeg synes mange har, hvor alt er hvid,  sort og general kedelig stil.
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2010 kl. 11:41
mørket er desværre nødvendig pga projektoren, har også fået sorte mørklægnings gardiner, istedet for de hvide..
 
bare det at loftet er hvidt giver stadig en del tilbagekast af lys, men loftet forbilver hvidt..
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Aim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 21:02
Fedddd bio, lige min stil, kunne egenligt også godt selv have haft tænkt mig noget i den stil, men bliver så skide træt hvis der er for mørkt i rummet, når jeg ser film, men super flot rum som helhed. 
 
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu