recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Work in progress - Hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Work in progress - Hjemmebio

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Work in progress - Hjemmebio
    Sendt: 03-Januar-2010 kl. 01:52
Stadig under udarbejdelse. (nye tilføjelser i blåt)

Mit kontor blev inddraget til Biograf, for at prøve det, rummet er 4.8x3.5 meter så det er ikke enormt.

Hele "huset" er dækket af en Airport Extreme N router + 1000mbit netværk i kontakter i alle rum, samt 8.2mm installationskabel (antenne) lagt ud med splitter til hver rum.

Sluttet op til en fælles "NAS-Server" der har 8TB plads

"biografen" indeholder følgende

Billede

Sanyo Z-3000 Full HD 3LCD projector
92" Hivilux lærred - Tabtension motorlærred
M86 Samsung 40" (bliver udskiftet med min B555 så snart der kommer noget interessant til stuen)

Lyd

Marantz SR5003 7.1 forstærker
4 styk. Beolab 4 Højtalere (Icepower Aktive)
Dali Motif LCR Center
B&W PV1 500watt ICEPOWER Sub

Mediedistribution

PS3 Slim 250gb (NY tilføjelse, byttet med 60gb FAT)
Xbox360 Elite "Jasper" 120gb
Xbox360 Premium "Zephyr" 20gb (uden HDMI) fra launch fully working
Apple MAC Mini - Unibody (2.4ghz NVIDIA 330m (mener jeg), 2 gig ram, 320gb hd)  kører Plex
WII (kærestens)
Samsung DVB-C Mpeg4 Boks (Yousee boksen uden HD)

Diverse

Airport Express N Netværks extender (med Optisk out til forstærkeren så jeg kan kaste musik ind i rummet)
Logitech Harmony 1100E
Iphone 3G 16gb (XBMC styring)
Logitech IR-BT (PS3 styring med Harmony)
IR til PC (Harmony - bruger dog mest Iphone)
HDMI SPLITTER Lindy - (splitter output fra forstærker til projekter og tv)
HDMI SWITCH Lindy (splitter 3-1 udgang, ja skulle have haft en større forstærker. sidder på VCR HDMI indgang og splitter ud til Samsung boks og Xbox360)
Diverse kabler (SUPRA,VAN DER HUL,CLICKTRONIC,OEM)
2 Stole fra Sinnerup + skamler (sidder faktisk godt i dem men de var billige, kan ikke rigtig finde nogle stole jeg rigtigt gerne vil have, fik tilbudt to sorte stressless gratis, men kæresten ville ikke have dem indenfor)
2 Fatboys sorte
























Redigeret af Rasmusdc - 26-December-2010 kl. 23:20
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 09:40
Det er en rigtig flot bio du har fået sat op derClap,bare det var mig der havde sådan et rum til hjemmebio,men tillykke med det.
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speednut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 10:55
flot bio, rigtigt lækkert sat op.

Er der god sammenhæng i LCR, idet du bruger et andet mærke til center?

Jan, nu skal du ikke få ondt af dig selv Wink
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ghost-the-man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:



Jan, nu skal du ikke få ondt af dig selv Wink
Ha ha"Jeg skal prøve" Michael,men fordelen med eget rum til en bio,man skal ikke spørge konen om lov til ditten og dattenLOL,men bare gøre som man selv vilApprove.Uha det kunne være fedt.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 11:52
Ja det ser rigtig godt ud. du ser vil ikke blu-ray på den ps3.
har solgt min gamle fat, den larmede som en jetjager.
må købe en slim når gt5 kommer, der skal nok går nogle timer med det.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 11:54
Ja det er et fedt rum med den rigtige vægfarve. Tror osse at hvis man skal ha' fuld udnyttelse af PJ og lærred skal rummet være dedikeret. Flot setup!Cool
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 12:19
jo jeg ser bluray, har da en 20 stykker, men har en køber til fat´en og regner med der kommer en SLIM ind, havde dog kigget på experts 1799kr for samsung + 20 film, men gider ikke til at have en HDMI switch for at kunne have den til.
 
så tror bare min fat bliver skiftet med en slim.
 
loftet er hvidt det er der desværre ikke noget at gøre ved, men det er en dejlig mat farve, uden at være sort.
 
+ der kommer sorte mørklægning istedet, men i vinter har det ikke været nødvendig, har en aftale med den lokale gardinmand, så der kommer med motor så de kan styres over remote + som velux gardiner, så de er 100% lystætte.
 
Med hensyn til Højtaler.
 
Alle de beolab 4 er efterladenskaber fra min tid hos B&O resten er solgt, så har sådan 3 sæt. skulle jeg have en b&o center så koster den 10k nu hvor jeg skal give fuld pris som alle andre, så det ville jeg ikke.
 
Så DALI´en var den jeg kunne finde der understøtter Beolab 4 bedst, de er utroligt velstyrede i diskant området, PV1´eren deler så ENORMT skarpt og kan levere KANON bass, så det passer godt sammen med den LCR.
 
LCR´en er dog en del mere SKINGER som solo højtaler end beolab4, men alu kabinettet giver en god klang.
 
det var også noget med WAF at gøre, min kone var ikke for glad for alternativerne (IKON og B&W center) og de spiller heller ikke så godt sammen med 4´erne.
 
setuppet lyder faktisk fantastisk, da PV1´eren som sagt levere god bund, og den er god til at sprede bassen. den er også vibrationsfri.


Redigeret af Rasmusdc - 03-Januar-2010 kl. 12:21
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2010 kl. 13:09
ny indkøb der mangler er
 
Et par klassiske film plakater - men kan ikke finde rammer der passer. jeg har en gammel kingkong plakat i simpelt tryk jeg gerne vil have fingrene i, samt måske en palerider, eller noget bulitt halløj.
 
Mørklægnings gardin.
 
noget sidebords halløj som man kan sætte sit slik/drikkevarer på, tænkt på 2 simple montana systemer, men ved ikke.
 
PS3-FAT til SLIM exchange (støj og også for at se om det HD master gør en forskel)
 
Med hensyn til at spørge konen om lov
 
er stadig lidt fanget i det, da det er et sidestående rum til stuen, også derfor det ikke er ENORME lydsystemer.
 
Så snart vi rykker i et stort hus istedet for en 90kvm ejerlejlighed, så bliver det rent dedikeret.
 
Så er min plan også at en del af setuppet bliver skiftet ud, er ENORMT glad for Beolab4 som højtalere til et tv, istedet for de indbyggede gør det bedre end soundbar så dem kan jeg bruge andre steder.
 
Men setuppet vil så blive
 
B&W 804S som forhøjtalere, og samme serie center og baghøjtalere samt sub.
 
Og en ROTEL forstærker. (eller måske bare storebror til min Marantz)
 
Vil også have lavet mit gamle setup på mit kontor igen til den tid, har en Rega Planar 5 pladespiller, med opgraderet motor. og have fat i et par Martin Logan Elektrostat højtalere, de har altid fascineret mig. måske med en rør forstærker.


Redigeret af Rasmusdc - 03-Januar-2010 kl. 13:18
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 18:18
Flot og lækkert setup Thumbs Up   (Og rigtig fed sub.....LOL)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Flot og lækkert setup Thumbs Up   (Og rigtig fed sub.....LOL)
Sub? Hvor ser du den henne? Er det den støvsuger ved siden af reolen? TongueLOL
Til top
Simsalabim[DK] Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simsalabim[DK] Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 01:18
Flot setup. Hvor er det tapet fra - og har det været dyrt?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2010 kl. 02:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Flot og lækkert setup Thumbs Up   (Og rigtig fed sub.....LOL)
Sub? Hvor ser du den henne? Er det den støvsuger ved siden af reolen? TongueLOL
Angry  Grrrrr.Ouch     Tongue
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu