recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelering på DR HD

 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 33>
Forfatter
Besked
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 22:47
Hvis du bruger de codecs der tidligere har været linket virker det ikke for mig. Pixeleringerne går væk med billedet hakker ca ½ sekund hver 5 sekunder.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Nope. Still broken.
Har opgivet ATI på min kontor PC. Købt en Feeeed maskine i Aldi med multi touch og kæmpeskærm. Har indbygget DVB-T/S. Den har nVidia GT330M, alt HD kører perfekt. Det er dog den fedeste PC jeg nogensinde har haft, og så til kun 5.999. Eneste anke er at alt det blå lyser ved dvale, også det i undervognen (selvom det ser lidt fedt udCool)
Info: http://aldi.medion.com/md98320/dk/index.php
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
gibman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 09:57
hd pack 2.4  --> http://www.dvbsupport.net/download/index.php?act=download&id=162

med MP er det jo nemt at vælge codec, hvor imod der skal laves nogle hacks på MCE så vidt jeg ved.

Men hvis du mener pdvd10 ikke virker, så kunne det godt tyde på at pdvd10 codec'et slet ikke er i brug i directshow graph'en.

Dette kan oftest bedst verificeres ved at download graphedit eller graphstudio og så vælge  "connect to remote graph" når MCE eller MP afspiller dr hd. Så får man et fint diagram der helt 100% beviser hvad codecs der er i luften i form af et fint diagram.

/gibman

Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Hvis du bruger de codecs der tidligere har været linket virker det ikke for mig. Pixeleringerne går væk med billedet hakker ca ½ sekund hver 5 sekunder.
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 14:13
Hvad med DR-Update og folketinget? Kører de flydende?  - de kanaler har jeg nemlig aldrig kunne få til at fungere med powerdvd-codecs (8, 9 og 10 er testet) - faktisk heller ikke på nvidia chipsæt!
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 22:26
Omkring hardware accelereret dekodning i VLC :-)

Oprindeligt skrevet af http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1687004/vlc-version-drops-support-spyware http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1687004/vlc-version-drops-support-spyware skrev:

The software, which is known for its versatility, has been updated to support GPU decoding of high definition video formats including Mpeg-2, VC-1 and H.264 on Windows Vista, Windows 7 and GNU/Linux. However, the team is "quite sad" at being able to recommend only Nvidia's GPUs, claiming that ATI needs to fix its Windows drivers and that Intel has yet to give them access to its hardware.

Link

LOL@AMD kan man jo bare sige.
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af gibman gibman skrev:

hd pack 2.4  --> http://www.dvbsupport.net/download/index.php?act=download&id=162med MP er det jo nemt at vælge codec, hvor imod der skal laves nogle hacks på MCE så vidt jeg ved.Men hvis du mener pdvd10 ikke virker, så kunne det godt tyde på at pdvd10 codec'et slet ikke er i brug i directshow graph'en.Dette kan oftest bedst verificeres ved at download graphedit eller graphstudio og så vælge  "connect to remote graph" når MCE eller MP afspiller dr hd. Så får man et fint diagram der helt 100% beviser hvad codecs der er i luften i form af et fint diagram./gibman
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Hvis du bruger de codecs der tidligere har været linket virker det ikke for mig. Pixeleringerne går væk med billedet hakker ca ½ sekund hver 5 sekunder.

Har jeg tjekket.
Det er ganske nemt at skifte codec i MCE med de rigtige tools eller lidt pilleri i regedit :-P
Pixeleringen forsvinder fra DR-HD. CPU load falder også. Så alt er perfekt bortset fra at hele billedet fryser ca ½ sek hver 4-5 sek. :-(
Hvilket desværre gør løsningen ganske ubrugelig for mig.
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 23:50

Tjek at "fallback deinterlacing" er slået fra i MP configuration i tv client delen.

Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 23:54
Jeg kører Windows7 MCE. ikke MP.
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Omkring hardware accelereret dekodning i VLC :-)

LOL@AMD kan man jo bare sige.


AMD categorically denies that it has a problem with it's drivers and instead blame every other hardware and/or software manufacturer for the problem ..

Sådan....Så behøver de ikke selv skrive det men kan bare cut'n'paste det herfra...

Hmadsen
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 23:20
Undskyld mit sprog,, men nu gider jeg ikke at rode/fuske med det lort mere og vil istedet vente på at MS og ATI får løst problemet.
 
Som midlertidig løsning, har jeg valgt at benytte mig af Hauppauge wintv7, sammen med PowerDVD 10 codecs. Dette virker perfekt, der er ingen pixelering af nogen art :)
 
Men glæder mig fortsat til at der bliver fundet en "lovlig" løsning på problemet, dermed at der ikke skal rodes mere i registeringsdatabasen, men blot at installere en ny driver fra enten ATI eller MS.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af gensplejs gensplejs skrev:

Det er som nævnt tidligere i tråden kun når der encodes med meget specifikke settings problemet opstår. For eksempel er problemet blevet løst for BBC HD. Ramasjang kører med en anden opløsning/bitrate/settings så derfor har den ikke samme problemer. Det samme gælder for DR HD via DVB-S og DVB-C.... Det er kun DVB-T folket der står i lort til halsen hvis de har været dumme nok til at købe ATI. :-(
Altså nu skal jeg lige forstå det rigtigt - er det kun DVB-T brugere der oplever dette problem med ATI/DR HD? Jeg kører selv med DVB-C Floppy/FIRE DTV tunere og bilder mig ind jeg har samme problem og overvejer at lave den nævnte regedit - jeg oplever i hvert fald pixeleringer på DR HD hver ca. 20 sekund - dog kan der gå 45 minutter inden disse fejl fremkommer, men så fortsætter de. Det lader til at jeg blot kan skifte kanal og skifte tilbage igen og så er det mange gange igen væk for en stund. Jeg oplever det samme med DR HD optagelser - jeg trode først fejlene var med på optagelsen, men jeg kan også her blot pause for et kort øjeblik og så fortsætte - så er det ofte også væk for adskillige minutter.
 
Kan det virkelig passe at der ikke er kommet en opdatering der løser dette problem?
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2010 kl. 08:46

Der er åbenbart kommet en løsning fra ATI (ved ikke om den allerede står i tråden)

 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2526272829 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu