recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelering på DR HD

 Besvar Besvar Side  <1 23456 33>
Forfatter
Besked
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:54
Hej Bschmidt

Så er det sørme godt jeg ikke er nået til at opdate min HTPC i stuen som bruger Vista, det kører perfekt med HD 4350 :-) den kører med driver version 9.11

Det virker som om Windows og ATI har misforstået hinanden, sådan en fejl er jo total uacceptabel.
Det bliver spændende og se om denne fejl også rammer HD 5000 serien, det finder jeg måske ud af imorgen, når posten kommer forbi med mit nye HD 5750 grafikkort.




HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 23:28

Der er jo mange flere problemer med ATI grafik, end de her nævnte. Der er mange, inklusive mig selv, der har måttet opgive grafikkort eller motherboards med onborard ATI grafikort, primært fordi de ikke kunne gengive basale ting som SD og HD, uden problemer. Har på 3 af mine klienter udskiftet til nVidia. De kører fint. På den sidste (denne PC) er der et HD 3200, og det perfomer som shit. Fatter ikke hvad det der HD står for, måske Helt Defekt

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 09:49
Jeg har rodet lidt med mit antennesignal, og fundet ud af at pixeleringen bliver væsentligt værre hvis signalet går gennem enten en y-splitter eller en antenneforstærker, men selv med kablet direkte fra antennen er det uholdbart.
 
Jeg har fundet et nVidia 8500gt jeg kan prøve at låne i dag, så burde jeg kunne se om fejlen er ati- eller signal-relateret.
Til top
KimBOlesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 12:39
Hej

Jeg har også haft problem med DR hd... Jeg har brugt de sidste 3 dage på loftet. udskiftet antenne, forstærker, fjernet delere, dåser, kabler... intet hjælper.
Så prøver jeg at skifte codec, coreavc, divx næsten alt jeg kunnet finde... stadig samme problem.
Så faldt jeg over et link i den her tråd.. prøvede det her tip

"There appears to be an incompatibility between the Microsoft codecs in Windows 7 and BBC-HD (and other broadcasters too I understand). This causes some image corruption on all platforms I have tested, but on ATI hardware it results in continuous corruption which renders BBC-HD unwatchable. For anyone looking for a solution to this problem keep an eye on the microsoft knowledgebase article KB2008334. In the meantime, there is a work-around, as long as you have a sufficiently powerful CPU - disabling GPU accelerated H.264 decoding. To do this requires a registry edit...
  • Run regedit
  • Browse to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\
  • In video there will be several subkeys. One of these is for your graphics card. To locate it you will have to look through each in turn - each will have a video folder inside it. The "service" value inside the video key is the clue you need - I have several that start RDP which is presumably related to remote desktop so they're not right. I also have one which is called atikmdag. This is the one!
  • When you've found the correct subkey of video expand the key 0000 (if you've got the wrong one you probably wont be able to expand 0000)
  • Expand "UMD" and then "DXVA"
  • Create a new string value called VForceUVDH264
  • set the value to 0
  • Reboot. Test BBC-HD. You will get 5-10 seconds of initial corruption but playback should then become normal and should remain that way thereafter
This tweak will disable gpu acceleration of playback of all H.264 files - so if you have a blu-ray collection you're going to be decoding with the CPU - expect much higher CPU usage. Any modern dual-core CPU should be plenty capable however.

Once Microsoft issue a fix for this problem simply go back into regedit and delete the key to restore normal functioning."

http://jonscaife.blogspot.com/2009/12/temporary-workaround-for-ati-7mc-bbc-hd.html

Det har nu kørt i et par timer uden problem. Selv ubrugelige optagelser fra DR HD virker :-)... eneste ting der er lidt træls er at det ser ud til at cpu brug er steget fra 3 til ca 23%

Glemte lige at skrive at problemet med "DR HD" bla. var pixel blocks ved billedskift i den daglige udsendelse med hvad der kommer på kanalen, og blocks eller "kasser" i billedet i film.

hardware: bundkort GA-MA78GM-S2H,grafikkort ATI HD4550, 4GB ram, +3TB HD's.

ATI har tilsyneladende et problem, første og sidste gang amd!. De har fornyet driveren fra 9.7 til 9.12 uden at fikse det, man kan kun tro de er ligeglade med deres kunder.

Hilsen Kim Olesen




Redigeret af KimBOlesen - 12-Januar-2010 kl. 13:02
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af KimBOlesen KimBOlesen skrev:

Hej

This tweak will disable gpu acceleration of playback of all H.264 files - so if you have a blu-ray collection you're going to be decoding with the CPU - expect much higher CPU usage. Any modern dual-core CPU should be plenty capable however.

Once Microsoft issue a fix for this problem simply go back into regedit and delete the key to restore normal functioning."

http://jonscaife.blogspot.com/2009/12/temporary-workaround-for-ati-7mc-bbc-hd.html

Det har nu kørt i et par timer uden problem. Selv ubrugelige optagelser fra DR HD virker :-)... eneste ting der er lidt træls er at det ser ud til at cpu brug er steget fra 3 til ca 23%

Hilsen Kim Olesen
 
Som der skrives disables >gpu hardware acceleration< og så er der jo kun processoren tilbage Wink
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 12-Januar-2010 kl. 12:46
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 14:06
Så har jeg prøvet det reg-hack, og umiddelbart kan jeg ikke få billedet til at pixelere uden at spole, og så er det kun i et split-sekund inden billedet tilsyneladende bare køre videre som det skal.
Jeg kan også dele antennekablet op til min anden modtager nu, uden live-signalet pixelere
 
cpu-forbrug svinger mellem 50 og 80% uanset om jeg ser live DR HD eller ser noget jeg har optaget fra samme kanal (som vist ikke bliver vist i HD) - men det lå det også på tidligere, så jeg ved ikke rigtigt om grafikkortet overhovedet har lavet alt arbejdet med signalet
 
Jeg har ikke prøvet at sætte det nVidia 8500gt i, det venter jeg med, til jeg ser om problemet er løst på denne måde.
Til top
KimBOlesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 14:19
Hej

@Bschmidt : ja >gpu hardware acceleration< er jo problemet :-) Tror jeg finder et Nvidia kort til maskinen eftersom det ser ud til at Nvidia's CUDA ikke er nævnt (CUDA er også understøttet af arcsoft bluray afspiller og coreavc codec), i mellem tiden må jeg nøjes med CPU power til at klare decodningen.

Har lige kigget lidt i bluray kollektionen og den ser ud til at køre glimrende, men man kan godt høre på cpu blæseren at det ikke er GPU'en der laver arbejdet :-/

@Serup jeg har lige kigget noget optaget HD som var ubrugeligt, men det kører så perfekt nu...træls at man så har slettet 7 af 8 afsnit pga "dårligt signal" :-(

Hilsen Kim 

Redigeret af KimBOlesen - 12-Januar-2010 kl. 14:24
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 17:20
Det er lige præcis det jeg selv har konstateret. Derfor skiftede jeg fra ATI til nVidia ION. Det løste problemet. Men husk at nVidia kortet skal være af den bedre slags, ellers er man lige vidt. Jeg var selv henover et Mothoerboard med GeForce 8200, og det var for svagt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
jessgade Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 18:03
Hm ... Jeg sidder med et GA-MA78GM-S2H, hvori jeg har stoppet et Nvidia 8500GT kort. Bruger MediaPortal.

Dette pixellerer ret kraftigt på DR-HD -Så meget at det er forstyrrende for oplevelsen. Men også SD kanalerne er ramt, bare ikke i samme grad.

Men jeg kan konstatere at det er selve optagelserne som har problemet, når jeg afspiller disse på en anden (rigtig kraftig) pc.





Redigeret af jessgade - 12-Januar-2010 kl. 18:08
Panasonic PZ85
Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 18:49
Så har jeg monteret mit nye HD 5750 og det fungere bare perfekt, ingen pixelrering.
Jeg har installeret den nyeste driver 9.12.
Testede på: Win 7 ultimate, 64bit

Mediecenter DR HD visning,  CPU: ca. 10% GPU: ca. 5%
Dvbviewer DR HD visning,  CPU:  ca. 40% GPU: ca. 8%

Så køb blot ATI igen, men det skal bare være HD 5000 serien, hvilket selvfølgelig er for dårligt, for alle nuværende ejere af HD 3000 og 4000 serien, men den nye HD 5000 serie virker SUPER.

Nå men nu piller jeg kortet ud igen, idet Getmore har formået at sende et 512mb kort, selv om jeg har betalt for et 1gb kort :-(




Redigeret af Boosterx - 12-Januar-2010 kl. 18:57
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
torben9440 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 19:27
Sjovt nok kører mit  GA-MA78GM-S2H med HD3200 glimrende med DR-HD. Windows 7 32 bit.
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 20:53
Nu har DR HD kørt i 3 timer, og jeg har spolet frem og tilbage i liveudsendelsen, alt sammen uden pixelering bortset fra under 1 sekund når jeg spoler.
 
Så indtil videre har det kostet mig en ændring i registreringsdatabasen, og intet andet.
 
Så jeg vil gerne sige tak for hjælpen til alle som har bidraget!
 
Det er virkelig noget der speeder processen op at få alt det input
 
Så vil jeg fortsætte med at nyde mit nye win7 media center
 
mvh
Jacob
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu