recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Verden dyrets strømskinne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVerden dyrets strømskinne

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

 
Det essentielle er stadigt grundbeløbet. prisen i uk er 1 mio kroner, fremstillingsprisen er 150k.
 
Så må prisen da også være helt speciel i England.
 
BMW 760i:
1.147.500 kr. i Tyskland
2.849.000  kr. i Danmark
 
1.147.500 kr. * 2,8 = 2.845.500 kr.
 
Afgiften svarer rundt regnet til differencen.
 


Redigeret af Iron Man - 10-Januar-2010 kl. 21:55
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

nå, jeg har lige fået dobbeltkontrolleret med en kammerat i england, jeg har åbenbart misforstået ham, og det drejede sig primært om visse brugte biler.
 
jeg har nu dobbelttjekket, og der er stadigt 3x prisen på eks en bmw 760 i dk kontra england. om bilen skal til dk eller england kan vist være det samme mht. fragt. så mit eksempel holder stadigt vand Wink
Deværre kim.  Tongue        Det er jo konsekvensen af vores 180% afgift samt moms (25% af prisen inden moms så vidt jeg husker).  
Men du har da stadig ret i at der er mange andre varer der er lige så voldsomt prissat, men det jeg mener her er at denne strømskinne er "kejserens nye klæder" om igen , da den ikke har noget designmæsigt at byde på, hverken de store materiale, produktions eller udviklingsmæsige udfordringer, og sidst men bestemt ikke mindst en yderst beskeden merværdi i forholdt til andre tilsvarende produkter til langte billigere pris.      I mine øjne er det at tage røven på den godtroende kunde.Wink


Nix. de 180% er inkl moms, faktisk så er der først momsefter at registreringsafgiften er lagt til , så du betaler reelt moms af afgiften. afgifterne kan stadigt ikke forklarer hvorfor at der er så stor forskel. selv hvis vi antager at englænderne ingen afgift har, så er 180% af 1 mio stadigt kun 1,8 mio. så der mangler næsten halvdelen op til den danske pris.
 
hertil kommer at englænderne altså ikke har moms og afgiftsfrihed på biler.   
 
Det essentielle er stadigt grundbeløbet. prisen i uk er 1 mio kroner, fremstillingsprisen er 150k.
Kim Tongue   Hvis du lægger 180% oven i 1 mio, så får du da 2,8 mioWink  Og jeg mener nu stadig at momsen kommer på indkøbsprisen uden afgift.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

nå, jeg har lige fået dobbeltkontrolleret med en kammerat i england, jeg har åbenbart misforstået ham, og det drejede sig primært om visse brugte biler.
 
jeg har nu dobbelttjekket, og der er stadigt 3x prisen på eks en bmw 760 i dk kontra england. om bilen skal til dk eller england kan vist være det samme mht. fragt. så mit eksempel holder stadigt vand Wink
Deværre kim.  Tongue        Det er jo konsekvensen af vores 180% afgift samt moms (25% af prisen inden moms så vidt jeg husker).  
Men du har da stadig ret i at der er mange andre varer der er lige så voldsomt prissat, men det jeg mener her er at denne strømskinne er "kejserens nye klæder" om igen , da den ikke har noget designmæsigt at byde på, hverken de store materiale, produktions eller udviklingsmæsige udfordringer, og sidst men bestemt ikke mindst en yderst beskeden merværdi i forholdt til andre tilsvarende produkter til langte billigere pris.      I mine øjne er det at tage røven på den godtroende kunde.Wink


Nix. de 180% er inkl moms, faktisk så er der først momsefter at registreringsafgiften er lagt til , så du betaler reelt moms af afgiften. afgifterne kan stadigt ikke forklarer hvorfor at der er så stor forskel. selv hvis vi antager at englænderne ingen afgift har, så er 180% af 1 mio stadigt kun 1,8 mio. så der mangler næsten halvdelen op til den danske pris.
 
hertil kommer at englænderne altså ikke har moms og afgiftsfrihed på biler.   
 
Det essentielle er stadigt grundbeløbet. prisen i uk er 1 mio kroner, fremstillingsprisen er 150k.
Crown - there is no substitute.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Deværre kim.  Tongue        Det er jo konsekvensen af vores 180% afgift samt moms (25% af prisen inden moms så vidt jeg husker).
 
Du har ret og nu er der jo fx også ekstra afgift ved lavt brændstofsforbrug. Og husk det er ikke 180% af hele prisen, men afgiften gør hurtigt en forskel.
 
Porsche 911 GT3 RS:
1.147.500 kr. inkl. moms
3.139.084 kr. inkl. afgift
 
 
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

nå, jeg har lige fået dobbeltkontrolleret med en kammerat i england, jeg har åbenbart misforstået ham, og det drejede sig primært om visse brugte biler.
 
jeg har nu dobbelttjekket, og der er stadigt 3x prisen på eks en bmw 760 i dk kontra england. om bilen skal til dk eller england kan vist være det samme mht. fragt. så mit eksempel holder stadigt vand Wink
Deværre kim.  Tongue        Det er jo konsekvensen af vores 180% afgift samt moms (25% af prisen inden moms så vidt jeg husker).  
Men du har da stadig ret i at der er mange andre varer der er lige så voldsomt prissat, men det jeg mener her er at denne strømskinne er "kejserens nye klæder" om igen , da den ikke har noget designmæsigt at byde på, hverken de store materiale, produktions eller udviklingsmæsige udfordringer, og sidst men bestemt ikke mindst en yderst beskeden merværdi i forholdt til andre tilsvarende produkter til langte billigere pris.      I mine øjne er det at tage røven på den godtroende kunde.Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:13
nå, jeg har lige fået dobbeltkontrolleret med en kammerat i england, jeg har åbenbart misforstået ham, og det drejede sig primært om visse brugte biler.
 
jeg har nu dobbelttjekket, og der er stadigt 3x prisen på eks en bmw 760 i dk kontra england. om bilen skal til dk eller england kan vist være det samme mht. fragt. så mit eksempel holder stadigt vand Wink
 
det skal dog siges til bmw's forsvar at de er nød til at sælge enkelte modeller med tab i dk pga. at afgifterne gør dem meget dyrere end konkurrerende modeller fra audi og mercedes. med tyk på enkelte (om det så er 1 modeller eller andre skal jeg ikke gøre mig klog på, men højst sandsynligt en model der ikke sælges mange af alligevel)


Redigeret af kim olsen - 10-Januar-2010 kl. 21:15
Crown - there is no substitute.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Du har jo helt bestemt ret i at der er mange andre eksempler på overpriser, eks. parfume, tøj m.m.Smile
 
En høj avance er ikke det samme som overpris. Nogle typer butikker har en stor afsætning med lav avance pr. stk. nogle har en meget højere avance pr. stk. men en lavere afsætning. Overskuddet bliver muligvis det samme.
 
Mht. biler så tjener de forhandlere jeg kommer hos stort set intet på nye biler.
Helt enigSmile
Den del af problematikken har jeg prøvet at redegøre for i de forgående indlæg Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Du har jo helt bestemt ret i at der er mange andre eksempler på overpriser, eks. parfume, tøj m.m.Smile
 
En høj avance er ikke det samme som overpris. Nogle typer butikker har en stor afsætning med lav avance pr. stk. nogle har en meget højere avance pr. stk. men en lavere afsætning. Overskuddet bliver muligvis det samme.
 
Mht. biler så tjener de forhandlere jeg kommer hos stort set intet på nye biler.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

min pointe var at det er fuldstændigt ligemeget hvad varen er, ja, kalkuler og avancer er forskellige, men som forbruger slipper man kun meget sjældent med at betale en meget lav avance.
 
Du kan ikke forsvarer bilpriser, uanset hvor meget du har lyst til det. selv med 180% afgifter koster biler noget der ligner 1/10 i eks england, og der er der samme niveau af eks, transport, reklamation osv. Du betaler hvad sælgeren mener at du er villig til at betale, uanset om du kan lide det eller ej.
Hmmm.   Der tror jeg nu du tager fejl.  Mener du at en bil koster 1/10 i england ? Tongue


en del modeller gør (1/10 af den danske pris), forhold dig nu til hele indlægget i stedet for eksemplificeringer Wink
Jo jo KimTongue Men 10% af bilens pris i DK....   Den holder ikke.   Det er jo svært at lade være med at kommentere på en fejlfortolkning i en meningsudvekslingWink
Du har jo helt bestemt ret i at der er mange andre eksempler på overpriser, eks. parfume, tøj m.m.Smile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

min pointe var at det er fuldstændigt ligemeget hvad varen er, ja, kalkuler og avancer er forskellige, men som forbruger slipper man kun meget sjældent med at betale en meget lav avance.
 
Selvfølgelig slipper man ikke med det Smile Gennem mit arbejde ser jeg avancen på mange forskellige produkter.
 
Man kan jo også grine af folk hver gang de køber parfume til en pris der 800 % over indkøbsprisen for butikkerne. Men sådan er der jo så meget, jeg vil helst ikke undvære min eau de toilette Smile
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

min pointe var at det er fuldstændigt ligemeget hvad varen er, ja, kalkuler og avancer er forskellige, men som forbruger slipper man kun meget sjældent med at betale en meget lav avance.
 
Du kan ikke forsvarer bilpriser, uanset hvor meget du har lyst til det. selv med 180% afgifter koster biler noget der ligner 1/10 i eks england, og der er der samme niveau af eks, transport, reklamation osv. Du betaler hvad sælgeren mener at du er villig til at betale, uanset om du kan lide det eller ej.
Hmmm.   Der tror jeg nu du tager fejl.  Mener du at en bil koster 1/10 i england ? Tongue


en del modeller gør (1/10 af den danske pris), forhold dig nu til hele indlægget i stedet for eksemplificeringer Wink
Crown - there is no substitute.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg kan nu ikke finde enighedenTongue
 
Jeg er enig i sammenligningen til bilverdenen mv.
 
Når du køber en Bugatti Veyron så koster afviserarmene til blinklys og vinduesvisker 25-30.000 kr. stykket fordi de lavet i magnesium. Jeg kender en som samler pedalgummi fra forskellige biler, fra en Veyron koster pedalerne 4-5.000 kr. stykket som reservedel fordi de er skåret ud i et stykke råt aluminium.
 
Bilen kan stadig "kun" køre ca. 406 km/t uanset om delene så var lavet af noget cheap crap. Er man et flojs, fordi man giver ekstra meget for, at en bil er eksklusiv ikke i min verden. Og bare fordi man vil have noget som ser lækkert ud til sit anlæg er man heller ikke et fjols. 18 tkr. for en strømskinne og nok alligevel end hvad jeg vil give Wink


Redigeret af Iron Man - 10-Januar-2010 kl. 20:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu