recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BS - AV udstyr. Akustikforbedring.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BS - AV udstyr. Akustikforbedring.

 Besvar Besvar Side  123 30>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BS - AV udstyr. Akustikforbedring.
    Sendt: 10-Januar-2010 kl. 22:21


BS - AV udstyr. Akustikforbedring.


(Se nederst i 1. post for stereosetup :-)

--
 
Billeder & quick links

For at kunne finde de "sjove ting" populært kaldet indholdsfortegnelse :-)

 
--
 
Lidt om min DIY center  Paradigm CC300 ombygget til at passe til TV. Billeder fra konstruktion.
Audiovector C-SUB  Som erstatning for min Yamaha sub fandt jeg en Audiovector C-sub
Lidt mere DIY center  Paradigm CC300 ombygget til at passe til TV.
Montering af DIY center Prøveophængning af centerhøjttaler.
Nyt TV Sony 40EX500  endelig ophængning af nyt TV og DIY centerhøjttaler
Oprydning i teknikrum og opgradering  Lidt oprydning i teknikrummet.
Billeder af HTPC  Opgradering - køleløsning og Xonar HVAC lydkort.
Midlertidig TV stue pga malerarbejde  Med en stor familie skal der males lidt en gang imellem.
Opstart med stereo  Den spæde opstart af mit sideløbende stereoprojekt.
Ophængning af "ambilight"  Efter maling kommer det sjove (ophængning af udstyr).
Lidt skiver fra svigermekanikken :-)  En lille gave fra svigermekanikken klassisk og kitch.
Gennembrud HD lyd :-)  ENDELIG. Xonar ud -> HD lyd ind.
Min nye Avance SUB  Jeg "impuls-solgte min Audiovector C-sub og manglede en erstatning.
Holfi DAC  På ønskesedlen har der længe stået en DAC. Jeg faldt over en dejlig sag fra Peter Holstein's hånd.
Sony cdp-x559es  Hvad skal jeg sige? Sony cdp-x559es!
HDD/RAM opgradering af HTPC  Virtuel maskine = mere RAM og død harddisk = 2 nye!!
Zepto/Xbox klient i nyt værelse :-) Hvordan det IMHO skal se ud, uden kabler.
Windows monitor poll issue, løsning. (ikke så meget et billede, men leder du efter løsningen er den her)
Strømforbrug. En oversigt over strømforbruget i min opsætning.
Zepto/DMA2100 klient i "nyt" værelse. Igen udført med skjulte kabler.
Nyt "tøj" til HTPC/server. Et Antech nine hundred blev svøbt om indmaden i HTPC'en
Opgradering af klient +5" og SR-lyd. Gode priser gjorede at jeg var "tvunget" til at opgradere hos sohnemann.
HTPC powercfg 101. Guide til hvordan man skifter strømstyringsplan i win7 på klokkeslet.
DA2400ES  Første forsøg med Sony i surround
DMA 2100/2200 Lockup issue Har du en DMA extender der "fryser" så læs her.
Klient 3 Philips 42"+ DMA 2200 3. klient på børneværelse.
Pioneer LAN kontrol, Eventghost og MCE IR reciever/transmitter Lidt godter til dem der leger med Eventghost.
Hjemme igen. Marantz, Pioneer og Sony vejet og fundet for lette i forhold til min gamle kærlighed.
Den dejlige forunderlige verden. Farvel Sonus Faber og klaver. Goddag Elac. Nye højttalere til stereoen.
Langt..... LANGT ude! Hvorfor opgraderer jeg nu IGEN?
Fremtiden NU. Onkyo i NR1009 aftapning......
DSP1124 SUB EQ fra Behringer.
Pronto TSU9300. Endelig hjemme med en Pronto remote igen :-)
Helt sort. Opgradering på billedsiden til Panasonic VT30
Godt Nytår. Det hemmelige anlæg

--

 


 
Her er min "hjemmebio" eller....... jeg har nok mere fokus på htpc-setup. Men der er da lidt lyd og billede på også :-). Direkte inspireret af Strandvasker's tråd om at vise sit HTPC setup frem vil jeg forsøge.  


Krav:
  • Fornuftig pris 
  • Konevenligt
  • Virker hver dag.

Historie:
  • Projektet startede nærmest som "legetøj" men da der blev slukket for det analoge signal og børnefjernsynet blev flyttet til en af den nye mpeg4 kanaler rejste der sig et behov for at kunne se disse. Vores tv kunne ikke modtage andet end mpeg2 så jeg valgte at opgradere mit "legetøj" med en win7 og benytte dette som primær kilde til vores tv (modigt? måske!) - Bygger stadig ud :-)
  • Smed lige MCE Standbytool fra Slicksolutions på centeret for at få bedre kontrol over standby/resume. Det kan anbefales, det program kan nogle triks, der er nu fuld kontrol over opstart og nedlukning. Faktisk kan programmet bruges til at afvikle scripts ved forskellige hændelser i windows/windows mediecenter. Jeg har det til at sende en magic packet til min NAS hvergang det vågner fra standby og dermed starte NAS'en når behovet er der. Se forum HER det kan betale sig.
  • Jeg vil have Blu Ray. Og er igang med ombygningen til dette.
  • 12/2010 HTPC'en er blevet opgraderet til always ON og NAS server på netværket
  • 01/2011 Harmony blev skiftet til en Pronto
  • 3/2011 TV og hyggestuen har gennemgået en opfriskning (maling) Der er kommet ny sofa i TV afdelingen, jeg har fået hængt mine DIY "dual" baghøjttalere op og har testet med 5.1 DTS-master med meget overbevisende resultat. Næste skridt må være at købe Transporter 3 der har 7.1 lyd og se hvordan resultatet er med 7.1. De gl sofaer fra TV stuen er blevet flyttet til hyggestuen og der er blevet installeret et fornuftigt stereosetup som jeg har manglet ret meget.
  • 3/2011 TMT5 og et BD drev er installeret først i stuen, så i kælderen da alt foregik i slowmotion men derefter flyttet tilbage til stuen efter en kritisk gennemgang af systemet.
  • 10/2011 Klienter flyttet og "re-designet" med non-tolerance-politik overfor kabler.
  • 2012 leget med tanken om at spare strøm. Skal/skal ikke i3
  • 2012 Skiftet fronter til Atom v2 (lille opgradering med overraskende god lyd)
  • 2013 Skiftet til i3/SSD er en realitet og det kan anbefales.
  • 2014 Nyt TV møbel i model "småt"
 
Igang lige nu:
  • Ati grafik driller med pixelering på Dr HD (pt er hw acceleration slået fra). Integration af nyt tv møbel (det ser lidt tomt ud) arbejder på nye (brugte) paradigm htt er hjemkøbt laver PT nyt kabinet til centerhøjttaleren. Kabinet er på plads, skal have optimeret på delefilter. Har købt en extender til min søn og arbejder lige nu på at multiplicere mine tunere eller ipTV via DVBlink. DR HD problemet er løst ved at skifte til HD5550.
  • HTPC står foran større opdatering på køleområdet.
  • Overgang til Blu Ray igang (Xonar HDAV) ATI HD5550 
  • Mit raid array skal flyttes fra NAS til HTPC da den er blevet opgraderet til "allways ON" og så ryger NAS'en ud til højre.
  • Højttalere er igang med opgradering (DIY Paradigm 7.1 setup)
  • Jeg har findet ud af at der ikke er ret mange billeder af selve HTPC'en når det nu er en HTPC tråd. DET skal der rettes op på.
  • "Opgradering" af hele TVstuen der er en ny sofa på vej hvor >hele familien<  kan være i.
  • Opgradering af klienterne til børnene 1x Xbox 360 og 2x DMA2200
  • Ekstra installation af w7 på VM Ware server som børnene skal kobles op på med klienterne så er vi oppe på 8x tunere.
  • Gennemgribende forskønnelse og opgradering af netværket. Er klaret.
  • Nyt kabinet til HTPC da det eksisterende er ved at "klemme over skuldrene"
  • Touch klient i køkken med fuld (TV-Inet-Musik)
 
Billeder: 




Fra sofaen
 
--




Lidt fra siden. Bemærk dybden på tvmøblet, det elsker jeg. Diskret i sort højglans og det reflekterer ikke lyden fra centeren :-)

--



Og således ser det ud med lågen åben. Plads til drev og kortlæsere, fjernbetjæninger/tastatur og der gode film der altid skal være lige ved hånden :-)
Læg venligst mærke til ledningerne.
 
--
 


 
 Sweetspot og mine lidt specielle Surround side/back højttalere.
 
--



Hardware i "teknikrum" Motorola STB - Squeezebox receiver til zone 2 og 3 - Onkyo TX-NR1009 og HTPC/server

--  
 




 


Slangegården der skal ende med at alle kabler går i "udtrækket". PT er der et par forsagere der er planlagt til oprydning (kablerne er trukket der skal bare kobles om)
(gamle billeder der kommer nye snarest)



--


Klient i kælder hos sohnemann bestående af Xbox 360 slim og 37" Philips + Logitech Z680

--



Klient 2 på børneværelse. Zepto Phaenton A32 monteret så der er plads til en Linksys DMA2200 mediecenter extender og en Wii bagved.



Klient 3 på børneværelse. Philips 42" plasma (ved ikke hvad det er for en model men det er tungt som ind i et ondt år) monteret så der er plads til en Linksys DMA2200 mediecenter extender bagved.

--

Hardware:
  • Delt system - PC i kælder - Drev+usb+kortlæsere i stuen = Jeg kan have en hurtig cpu der kræver en blæser men det generer ikke + WAF.
  • MOBO: MSI z77-g43
  • CPU: Intel I3-2100
  • RAM: 8 GB 
  • HDD: Kingston SSD 64GB - Raid 5 6TB
  • Grafik: Onboard HD3200 + HD3450 i Crossfire konfiguration ATI HD5550
  • Tuner:  Asus Dvb-T 1xpci + 1c pci-E  DLINK  INetkort til IPTV + DVBlink forPTV. 2x HD homerun
  • Drev:LG super multi blue der æder ALLE skiver + Writemaster etellerandet DVD (kælder)LG DVD RW+ DL drev i kælder
  • Kabinet Kælder: Antec Nine hundred.
  • Kabinet Stue: Aopen desktop kabinet
  • PSU:Corsair 650W TX
  • Indput: DiNovo Edge + Harmony 525  Philips Pronto TSU 7500. Harmony One.

Software:  
Billede:  
  • Zepto Phaenton A32 (skod tv men det viser da billedet) Kr. 1800,-
  • Sony 40EX500. Stor forbedring fra Zepto'en
Lyd: 
  • PT ingen receiver
  • Center: DIY Paradigm CC-300 (nyt Kabinet)
  • Front: Paradigm Atom v2
  • Bag: DIY Paradigm adp 150 der er lavet om til dual HT
  • Sub Avance Signature

For dyrt LOL og så er det ikke engang noget specielt Embarrassed


Konsol: 
  • Wii med 1 TB HDD + Guitar og trommer (FFS) flyttet til børneværelse.

Extender:
  • 1x Linksys DMA2200 + Zepto Phenton A32
  • 1x Linksys DMA2200 + Philips 42"
  • Xbox 360 + Philips 37" og Logitech Z680

Setup problemer:  
  • Windows 7 kørte stort set out of the box. Dog var der problemer med s3 standby og jeg var nødsaget til at nedgradere min driver (catalyst) til grafikkortet fra 9.11 til 9.8 for at få skidtet til at virke. S3 standby problemet ER løst med nye drivere. 
  • Der er idag stadig issues med pixelering på Dr HD, jeg (og ATI og M$) arbejder på sagen . Er stadig et problem tror jeg men jeg har skiftet til HD5550 = løst.
  • Jeg syntes Squeezebox server og generel opsætning af netværk på Squeezebox er ret bøvlet lavet.
Kan jeg godt lidt ved mit setup:  
  • Min kone og børn kan også finde ud af det.
  • Det er sku smart at kunne pause og spole i "live tv".
  • WAF, med delt setup.
  • Mit Dinovo Edge.
  • Ingen kabler synlige.
  • Backup af Film - musik - Wii spil (ingen ridsede/ødelagte skiver Thumbs Up)
Kunne jeg godt undvære:  
  • Bøvlet med harmony setup.
  • Pixelering på Dr HD. Drilsk ATI grafik (hvis jeg skulle bygge igen faldt valget nok på nVidia frem for Ati)Det tror jeg faktisk ikke jeg er så sikker på mere efter at have læst om at Nvidia ikke er så problemfri alligevel.
  • Mit tv bøvler med HDMI indgang i varmt vejr!
  • Opgraderingsdillen/djævlen
Opgraderinger (Ønsker):
  • TV skal opgraderes enten til 50" eller skal jeg beholde Zepto til tv og have projektor til film?
  • Projektor til film og tv til alm tvkiggeri (lurer på en komplet skjult løsning med el lærred/projektorlift)
  • Center skal opgraderes (Igang)
  • Baghøjttalere skal opgraderes (Under overvejelse - Inwall)
  • Sub skal opgraderes (Er købt - på vej i min retning)
  • Overvejer om jeg skal have en decideret tvserver/Filserver på netværket istedet for min NAS
  • Mymovies ?
  • Remote potato
  • Zone 2 i køkken
  • Touch klient/inet station i køkken og Zone 2 i badeværelse
  • Klienter til børn
  • BD afspilning i stue
  • Bedre fronter/stereo combo
  • + 4GB RAM i HTPC da virtualisering kræver sit.
Tak for kigget eller kig videre på stereosetuppet længere nede :-)


Mvh BS

 



BS stereo setup

Da jeg er så heldig at have 2 sammenhængende stuer adskilt af en skydedør er min søde kone og jeg blevet enige om at vi nok får mest ud af at dele vores TV(htpc) setup og vores Stereosetup.


Det udmønter sig i praksis i at vi kan se TV i TV-stuen samtidig med at vi kan høre en plade. Jeg fik en lille sendng hjem sidste dag :-)

 


 

Der vil i nærmeste fremtid komme billeder af setuppet herunder...... Startende med et oversigtsbillede af hyggestuen.
 
 
 
Og her et lille closeup af Rack'et.
 

 

Der D.D. består af, fra toppen:

 
 
Thorens TD 126 (ældre end mig selv, men sikke en musik-spiller) monteret med en TP16 MKIII arm og en lækker Ortofon MC-3000 PU. 
 
 

 
T-3000 Stepup trafo - Thorhauge ST-one MKII (forløberen for Intersection i opgraderert version)

Squeezebox Duet - Holfi Tera DAC (ingen billede)
 

 
Doxa 70 Signature. En forstærker der har en overraskende åben spillestil der formår at brede musikken ud over lytterummet og fjerne højttalerne fuldstændig fra billedet :-) 
 
 
Rack'et er forbundet til mine små babyer via et sæt Cable Talk 3.1 bi-wire (dog parralelkoblet)
 
Det ser således ud (Terminalerne er så lækkert udført at jeg overvejer at vende højttalerne)
 

 
Og selve højttalerne er et sæt Sonus Faber Concertinio Domus et mærke der altid har stået for noget ganske specielt for mig (jeg ønsker mig nogle Guarneri Homage til jul Embarrassed tror stadig på julemanden)
 
 
 
 
Den opmærksomme læser vil nok bemærke sammenfaldet mellem møbler og effektblok i de to systemer. Der foregå lidt forskelligt efter opdelingen af setuppet, deraf sammenfaldene. Stereobillederne er de nyeste og dermed de retvisende. Jeg lægger nye billeder op af TV setup nå det hele er faldet på plads.

BS "Det hemmelige anlæg"



 
Helt klart det højst råbende og >sjoveste< men måske ikke bedst lydende af mine lyd-projekter. Et must for lyd og lys nørder som mig....

Lyd

2x Skytech DJ PA 15" Toppe med 400w RMS fostærker indbygget i hver
2x Skytech SMWA 18" Subwoofer med 500w RMS forstærker i hver.
1x Echler FAB30L Delefilter
1x  IMG MMX-60 Mixer.
1x W7 PC i hjemmelavet Rackbeslag (Gummiophængt selvfølgelig) til afspilning fra Spotify og lysstyring

Lys

4x Par36 LED
3x Par56 LED
2x Dualscan fra JB systems
1x Futurelight CY-250 tromlescanner (Den kan lave en fest i sig selv :-)
2x FE-600 LED fra Eurolight
1x Club Three 3 vejs laser
1x Røgmaskine
Diverse bro til forskellig opbygning.

:-)Tak for kigget, håber i nyder det bare lidt af hvad jeg gør. Hold humøret højt og positiv tilgang til tingene :-)

 

Mvh BS



 


 


Redigeret af Bschmidt - 02-Februar-2015 kl. 13:03
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 02:26
Ren luksus at have en kælder til elektronikken, og fedt at du slipper for larm i stuen.

Når du skriver systemet er delt, så er det stadig kun en enkelt pc, bare med lange kabler til dvd drevet og kortlæseren, eller har du også noget cpu kraft oppe i stuen? Jeg kan se du skriver noget om Aopen kabinet i stuen, er der en pc i det eller er det bare en kasse der holder dit dvd drev og kortlæser på en lidt nydeligere måde?

Hvad gør du egentlig for at få PC'en til at opdage din harmony remote?


Redigeret af strandvasker - 11-Januar-2010 kl. 02:27
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Ren luksus at have en kælder til elektronikken, og fedt at du slipper for larm i stuen.

Når du skriver systemet er delt, så er det stadig kun en enkelt pc, bare med lange kabler til dvd drevet og kortlæseren, eller har du også noget cpu kraft oppe i stuen? Jeg kan se du skriver noget om Aopen kabinet i stuen, er der en pc i det eller er det bare en kasse der holder dit dvd drev og kortlæser på en lidt nydeligere måde?

Hvad gør du egentlig for at få PC'en til at opdage din harmony remote?
 
Systemet er delt på den måde at selve hardwaren er i kælderen og så er der 2xusb + kabel til hdd og pwr LED + HDMI til stuen hvor der så er drev-kortlæser-modtager til bluetooth og ir.
 
Lige for at blære mig lidt :-) da det er en murstensvæg tv'et hænger på og der er badeværelse på bagsiden OG jeg kan ikke holde ud at se på kabelbakker/kabler har jeg boret et 50mm hul 1,5M lodret op igennem væggen fra kælder til tv hvor alle kabler løber i. Det er jeg ganske tilfreds med :-)
 
Jeg har købt en Hauppauge remote set sammen med min Harmony. Det virker super dog bruger jeg kun ir modtageren :-)
 
BS
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 15:23

Jeg kan se, at den Hauppauge remote set er en MCE remote.

Min MCE remote er ved at være godt smadret. Konen har tabt den for mange gange.
 
Den skal snart skiftes, men jeg kan ikke finde en magen til.
 
Den hauppauge er magen til, på nær 1 vigtig ting. Der er ikke nogen programmerbar tænd/sluk til TV'et.
 
Er der nogen, der ved hvor jeg kan få en oprindelig MCE remote ?
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 19:50
Den oprindelige remote laves ikke mere. hvis du har ir modtageren fra de oprindelige kunne en løsning være en Harmony som jeg også har. Det er noget skidt at sætte op men det er sku en dejlig remote.
 
Harmony 555 
 
BS
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 20:07
Jeg kan ikke lige se på billedet, om der er de "vigtige knapper".
 
Kan den programmeres til, at tænde/slukke for TV ved tryk på én knap ?
Kan den programmeres til, at justere volume på Forstærker/reciever ?
 
De to ting er megasmart på den oprindelig MCE remote.
Især, at tænd/sluk knapperne til MCE og TV sidder lige overfor hinanden.
 
Hvad med knap direkte til:
TV Guide
Recorded TV
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 20:18
Ja og Ja
 
Du kan endda programmere "aktiviteter" såsom "se tv" og så tænder den tv og forstærker og indstiller de rigtige indput du kan selv programmere de 4 knapper rundt om display'et endda flere sider som du kan bladre imellem. Ved volumen og kanalskift  bestemmer du selv hvilket apparat der skal påvirkes og hvad der skal gøres, ja det gør du også på resten af knapperne så der er frit valg på alle hylder. Man kan endda programmere sekvenser af kommandoer (på flere apparater) der skal udføres ved tryk på knappen.
 
Alt dette og mere til skal programmeres gennem et stykke software som man nok lige skal kende før man bliver dus med det. Du kan hente det HER og prøve det.
 
Nå ja jeg kan se at det kun er en Harmony 525 jeg har Embarrassed men den er god alligevel.
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 11-Januar-2010 kl. 20:19
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Ja og Ja
 
Du kan endda programmere "aktiviteter" såsom "se tv" og så tænder den tv og forstærker og indstiller de rigtige indput du kan selv programmere de 4 knapper rundt om display'et endda flere sider som du kan bladre imellem. Ved volumen og kanalskift  bestemmer du selv hvilket apparat der skal påvirkes og hvad der skal gøres, ja det gør du også på resten af knapperne så der er frit valg på alle hylder. Man kan endda programmere sekvenser af kommandoer (på flere apparater) der skal udføres ved tryk på knappen.
 
Alt dette og mere til skal programmeres gennem et stykke software som man nok lige skal kende før man bliver dus med det. Du kan hente det HER og prøve det.
 
Nå ja jeg kan se at det kun er en Harmony 525 jeg har Embarrassed men den er god alligevel.
 
BS
 
Nu har jeg bestilt en Harmony 525.
 
Men jeg kom til, at tænke på en vigtig ting:
 
Fjernbetjeningen sættes jo til, at tænde for forstærker, tv, mediacenter mv. samtidig.
 
Men hvis media centret nu i forvejen er tændt (er automatisk startet pga. planlagte optagelse), så slukker det vel og afbryder den igangværende optagelse.
 
Eller er det mig der er helt galt på den ?
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 22:08

Jeg har ikke undersøgt hvorfor, da det bare virker (don't touch a running system) så jeg vil ikke komme med en teknisk forklaring. Lidt søgning på nettet giver garanteret svaret :-)

Når jeg slukker for mit mediecenter slukker det hvis det ikke laver noget, hvis det så optager ser det ud som det slukker (billede og lyd forsvinder) men selve pc'en slukker ikke og optager færdigt.
 
Måske er det "away mode"?
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 12-Januar-2010 kl. 22:09
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Nu har jeg bestilt en Harmony 525.
 
Men jeg kom til, at tænke på en vigtig ting:
 
Fjernbetjeningen sættes jo til, at tænde for forstærker, tv, mediacenter mv. samtidig.
 
Men hvis media centret nu i forvejen er tændt (er automatisk startet pga. planlagte optagelse), så slukker det vel og afbryder den igangværende optagelse.
 
Eller er det mig der er helt galt på den ?


Sådan en Harmony remote er lidt speciel fordi den er centreret omkring "aktiviteter", det knoklede jeg noget med at hitte ud af i starten. Tricket er at give slip på den der tankegang med at spekulere på hvordan du får plads til fx. en power knap til tv'et, en til stereoen og en til hdd recorderen og lege med på konceptet med aktiviteter.

Som udgangspunkt holder Harmony'en selv styr på hvad der er brug for at tænde og slukke for til den aktivitet du vælger, og den husker om tingene er tændt eller slukkede.

Hvis nu vi leger at du har tv, hdd recorder og stereo, så kan du fx lave følgende aktiviteter:

"Se TV": Tænder for dit tv og sætter remoten op til at Guide, Info, Menu og OK+Pileknapperne styrer funktionerne på dit tv. Nummertasterne skifter TV'ets kanaler og Kanal +/- og Volume styrer også tingene på TV'et. Altså helt alm. TV fjernbetjening. Dine øvrige apparater er slukkede og remotens Power knap slukker for dit TV.

"Se film": Tænder for dit TV og din hdd recorder, skifter TV'et over på HDMI signalet fra din recorder. Guide, Info, Menu, OK og Pileknapperne styrer funktioner på din recorder ligesom nummertasterne vælger kanal på din recorder. Kanal +/- virker med din recorder, mens Volume +/- styrer lydstyrken på dit tv. Når du trykker på Power knappen slukkes der både for TV og recorder. Hvis du trykker på "Se TV" aktiviteten skifter remoten tilbage til at knapperne virker med TV'et og den slukker for recorderen da du må være færdig med at bruge den.

"Se film (stor lyd)": Tænder for TV, recorder og stereo, skifter TV til HDMI input og dit anlæg sættes til den Aux der er sluttet til lyden fra din recorder. Lyden på dit tv skrues i bund automatisk for ikke at forstyrre lyden fra dit anlæg. Fjernbetjeningens knapper styrer generelt funktioner på recorderen, dog styrer Volume +/- lydstyrken på din forstærker. Power knappen slukker ned for både TV, recorder og stereo. Klikker du fx. "Se TV" slukkes for stereo og recorder mens dit TV forbliver tændt og remotens knapper virker nu med TV'et.

"Hør musik": Sørger for dit TV og Recorder er slukket, dit stereo er tændt, input på stereo sat til din CD afspiller, Volume +/- styrer din forstærkers lydstyrke mens de øvrige knapper vælger numre og den slags på CD afspilleren.  Power knappen slukker for forstærker, cd og hvad der nu ellers er en del af dit stereo. Klikker du på "Se film (stor lyd)" slukkes ned for din CD afspiller, men ikke din forstærker, TV og recorder tænder, din forstærker skifter til Aux og et øjeblik senere er du klar til at se film med lyd ud over anlægget.

Det tager tid at sætte op, men når du først har fået det på plads er det superlækkert at bruge og din kone og unger vil elske det. Du bruger generelt ikke Power knappen til at tænde for ting, du vælger bare den aktivitet du har lyst til, så sørger remoten for de nødvendige komponenter er tændt, input er sat til det rigtige og at fjernbetjeningens knapper passer til opgaven.

Ulempen er hvis du en dag hører musik og ved der kommer en udsendelse du vil se om et par minutter, så kan du ikke bare tænde for TV'et mens musikken kører videre så du kan holde øje med hvornår udsendelsen går igang og først kvæle musikken der. Hvis du trykker "Se TV" så tænder remoten for dit TV og lukker ned for resten "for nu vil du jo se TV, ikk?". Du kan selvfølgelig lave en ekstra aktivitet lige netop til at lade musikken fortsætte med TV'et tændt, men det er garanteret ret sjældent du har brug for det.

Det skal dog siges at Harmony også giver mulighed for at køre de enkelte apparater individuelt, så du kan godt gå under Devices, vælge dit TV og starte den manuelt.

Hvad angår det med dit mediecenter der optager, så ja, remoten lukker ned for hele molevitten når du trykker på Power knappen fordi den forventer at du er færdig med at bruge de aktive apparater. Hvis du kører en HTPC der altid er tændt og selv finder ud af at gå i dvale når den ikke har travlt, kan du fortælle remoten at din HTPC ikke har nogen power on/off funktion, så blander remoten sig ikke i det og antager at HTPC'en altid er tændt.
Når min HDD recorder kører en timer recording er den ligeglad at jeg slukker for recorderen, den slukker ned for displayet, viser mig hvad klokken er og optager videre i baggrunden.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 22:05
Hej og tak for info.
 
Jeg har nu sat op som følgende:
 
Aktivitet 1: MCE
- Tænder for TV, hvis slukket
  - Hvis anden input, så brug "nextinput" xx antal gange indtil kanal EXT5-HDMI
- Tænder for MCE
- MCE sættes til Program Guide
- Tænder for Forstærker, hvis slukket
  - Hvis andet input, så sættes forstærker til DVD (MCE-TOSLINK)
- Sætter Volume kontrol til forstærker
 
Aktivitet 2: XBOX
- Tænder for TV, hvis slukket
  - Hvis anden input, så brug "nextinput" xx antal gange indtil kanal PC-DVI
- Tænder for Forstærker, hvis slukket
  - Hvis andet input, så sættes forstærker til CD (XBOX-TOSLINK)
- Sætter Volume kontrol til forstærker
 
Aktivitet 3: PS2
- Tænder for TV, hvis slukket
  - Hvis anden input, så brug "nextinput" xx antal gange indtil kanal EXT2-SCART
- Tænder for Forstærker, hvis slukket
  - Hvis andet input, så sættes forstærker til CD (PS2-TOSLINK)
- Sætter Volume kontrol til forstærker
 
Aktivitet 4: WII
- Tænder for TV, hvis slukket
 - Hvis anden input, så brug "nextinput" xx antal gange indtil kanal EXT1-COMPONENT
- Forstærker ikke i brug, input lige meget
- Sætter volume kontrol til TV
 
Speciel Afslut på Aktivitet 4: WII
- Button press (volume down på TV)
- Button press (volume down på TV)
- Button press (volume down på TV)
- Button press (volume down på TV)
- Button press (volume down på TV)
- Button press (volume down på TV)
- Button press (volume down på TV)
- Button press (volume down på TV)
- Button press (volume down på TV)
- Button press (volume down på TV)
 
 
Det er så de ting jeg har sat på aktiviteterne.
 
Der er 2 ting, jeg gerne vil have lavet.
 
Den først er, at remoten skal skrue ned for tv med en vedvarende tryk og hold på Volume Down til TV således, at den ikke behøver 10 kommandoer i træk for, at skrue helt ned for lyden på tv, når jeg er færdig med aktivitet 4. Dette er fordi, at jeg ikke har lyd fra Wii'en til forstærkeren.
 
Den anden er lidt mere tricky:
 
For at skifte mellem de forskellige AV input (xbox, mce, wii og ps2), bruger jeg tryk på AV-knappen.
Tv'et skifter så f.eks. 5 gange AV kanal for, at skifte fra aktivitet 2 til 1 (XBOX til MCE). Dette er ikke smart, da det tager laaaang tid for tv'et at skifte mellem AV kanalerne (ca. 1,5 sek. pr. skift).
 
Jeg har leget lidt med en anden metode, navnlig custom taste-tryk:
 
Mit første forsøg lyder således:
 
- TV  Menu
- TV  Directional-left
- TV  Directional-UP
- TV  Directional-UP
- TV  Select
- TV  Menu
 
Således sker følgende: TV'et går i menu, til venstre, 2 op, vælg, og menu igen.
Altså ind i menuen, AV-vælger, op på EXT-5, vælg kanal og ud af menuen igen.
 
Dette virker perfekt og hurtigt, men der er et stort problem med mit TV:
Første gang jeg trykker på menu knappen på mit TV, vælger den hovedmenuen.
Men næste gang man går ind i menuen (ved tryk på menu-knappen), så går den ind i den menu, man var i sidst. Altså i dette tilfælde AV-vælgeren.
 
Dette påvirker så, at man ikke kan bruge ovenstående, for anden gang man bruger denne metode til skift af inputs, skal man kun bruge (TV  Directional-left) første gang, og ikke ved efterfølgende skift af inputs på tv'et.
 
Mens jeg har siddet og skrevet dette, har jeg dog netop indset en måske brugbar løsning:
Kan man ved start af første aktivitet (ved alt slukket) lave 2 kommandoer (TV Menu efterfulgt af TV Directional Left) ?
 
Dette skal KUN SKE 1 gang, og det er når TV tændes. Kan dette mon lade sig gøre og hvordan ??
 
Svar modtages med kyshånd.
 
 


Redigeret af alyz - 16-Januar-2010 kl. 22:06
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 20:00
Så kom der Paradigm Atom som front (er dog ikke endeligt placeret endnu) - har kigget på adp som surround og cc-300 som center (skal dog modificeres for at passe til setup'et) Billeder kommer snarest.
 
Det gav et dejligt løft på lyden.
 
Mvh BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu