recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BS - AV udstyr. Akustikforbedring.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BS - AV udstyr. Akustikforbedring.

 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 30>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 23:49
Jeg kender det godt - jeg har dog tanker om at prøve kræfter med noget 21".. og nej, det er ikke 12" skrevet forkert..LOL
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2011 kl. 23:53

Wuh, du kører jo også enegang med dit esl projekt, er det hertil du laver 21" bund? Misforstå mig nu ret, jeg syntes det er fedt at man prøver noget "andet". Vi kan jo ikke alle have Pio-Pana-og Velo selvom det er en opskrift der er rift om, der må være noget godt deri Big smile

 
BS
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2011 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Wuh, du kører jo også enegang med dit esl projekt, er det hertil du laver 21" bund? Misforstå mig nu ret, jeg syntes det er fedt at man prøver noget "andet". Vi kan jo ikke alle have Pio-Pana-og Velo selvom det er en opskrift der er rift om, der må være noget godt deri Big smile

 
BS

Jeg kan bare godt lide tanken om at have noget som ikke alle andre har - selvom det kan være en udfordring, da man slet ikke har samme "aha" fra ens nærmeste når man fortæller om hvad man har.. altså, der er ikke den der "velodyne, det er jo godt!".

Og ja, de 21" er til ESL-projektet.. Men de kommer ikke til at være alene om opgaven med bundenSmile
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2011 kl. 22:14

OK, en lille brugeranmedelse af Avance'n efter en gang Terminator salvation.......: WOW!

BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2011 kl. 15:17
Så fik jeg hentet min søde kone hjem fra sommerhus (dejlig tur forresten, godt at få nulstillet stressbarometeret, og jeg skal da vidst ikke bade mere i denne uge :-) Jeg fik "godkendt" for integration af sub'en så den bliver stående i 1. omgang og jeg glæder mig til at se om den giver det ekstra som jeg forventer. Den har fået en plads bag sofaen og altså bag sweetspot. Det har bekymret mig lidt om man kan høre dette, indtil videre er det ikke noget jeg har lagt mærke til men vi må se hvad fremtiden bringer.
 
Lige en lille en til dem der laver sofawoofer's, jeg kan også mærke lyden nu!
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 23-April-2011 kl. 15:18
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2011 kl. 16:59
Juhuu nu kom der lidt nyt til Stereo'en. Igen et lille forsøg med et gammelt stykke hardware. Nu for første gang fra Holfi. Jeg var lidt på udkig efter en DAC da der er lidt hype om den produkttype. Prøves det skal det da. Jeg har kigget lidt på brugtmarkedet efter lidt forskelligt, der er dog en generel uoverensstemmelse med produkter og priser LOL man er vel jyde. Nå jeg faldt så, igen, over et ubeskrevet produkt men da der er skrevet meget godt om Holfi ellers, så kan det jo ikke gå helt galt, nu må vi se hvad ørerne siger.
 
I første omgang er der dømt lidt testopstilling A-B test med A: analog fra CD afspiller direkte i forforstærkeren og B: Digital fra CD afspiller igennem DAC og analog herfra til forforstærker (anden indgang. Så kan jeg skifte mellem CD (A) og Tuner (B) og burde kunne høre forskellen. Som skrevet er jeg lige begyndt på testen så jeg vil nøjes med at konkludere at der ER forskel på A og B nærmere lytning må afsløre hvilke og "hvor stor"
 
I skal ikke snydes for billeder:
 
 
Front (no nonsense)
 
 
Bag
 
Beklager billederne de blev taget i en fart. Der er desværre ingen TOSlink indgang så jeg skal have fat i en Coax-TOS converter så jeg kan få min X33ES'er som drev. Lige nu kører min XB920QS'er igen i opsætningen.
 
Metallica's SM album kører mens jeg skriver og umiddelbart er indtrykket "stor dynamik" og endnu mere luft til diskanten.
 
Bonusinfo: Avance var der hvor mange af GamuT's medarbejdere startede, de oprettede GamuT da Avance blev kinesisk!?! Det er skisme da ikke dårligt at vide Smile så er der nogen der har forstand på lyd indblandet.
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 27-April-2011 kl. 17:02
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 15:03
Så fik jeg lyttet lidt. Det blev faktisk til en A-B-C lytning hvor C bestod af nogle af de indspilninger jeg havde på LP også. Konklusionen må være at dårligst er den indbyggede DAC i afspilleren. I dette tilfælde Sony CDP XB920QS. Hvor der ved sammenligning er mange fremtrædende S og T lyde samt det hele bliver meget klemt på midten! Med Holfi DAC skæres der drastisk ned på S og T lydene, generelt er der større dynamik i afspliningen samt der er væsentlig mere opløsning helt fra bas/stortromme over vokal/guitar/lilletromme til hihat og bækkener (der lyder væsentligt mere live). På Thorens/Ortofon er der dog et væsentligt større/bredere lydbillede, der er ikke problemer med at placere instrumenter og der er mindst samme opløsning som fra Holfi'en. Her er der ikke antydningen af S eller T lyde, overhovedet, og vokalen står helt naturligt (lækkert). Jeg kan med min lille gennemgang af forskellige numre konkludere at foretrukken signalkilde når det skal lyde rigtigt godt fortsat er pladespilleren. CD har jo bare den fordel at de ikke skal vendes samt der er noget så smart som en remote !?! så når det skal være let så bliver det CD og Holfi'en fortsætter ind til videre i opstillingen, jeg tror ikke jeg kan holder de S og T lyde ud når jeg ved jeg kan slippe. Jeg har kig på et "nyt" ES drev som jeg vil prøve med og mod Holfien så må vi se hvad fremtiden bringer.
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 29-April-2011 kl. 15:04
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2011 kl. 18:15
Jeg så lige at el-mutanten havde squeezebox til 1499,- og jeg har gjort mig lidt tanker om at købe en sådan til stereoen og så skippe cdafspilleren. Har nogen erfaring med en sådan med ekstern DAC? Lydkvalitet sqbx vs. Cdafspiller. Logikken siger jo at DAC'en laver lyden og det derfor burde det være et fedt.

BS

Redigeret af Bschmidt - 30-April-2011 kl. 00:16
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 07:25

Tja nu må vi se, jeg skal hente en CDP-x559ES på posthuset idag og en Squeezebox på tirsdag så tester jeg lidt. Faktisk er jeg overbevist om at jeg bliver glad for funktionaliteten af Squeezeboxen men kommer til at savne synet og feel'et af en CD afspiller i rack'et. Det må tiden vise.

 
BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 07:28

Jeg har da også bestilt et 0,5m digitalt kabel, specielt konstrueret med månestøv, voodoo og vejledning i at det skal vendes rigtigt for at lyde bedst. Og hvorfor har jeg så bestilt det? Ene og alene for at højne forummets HIFI værdi LOL

 
BS


Redigeret af Bschmidt - 16-Juni-2011 kl. 08:21
Til top
M!NGO Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér M!NGO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg har da også bestilt et 0,5m digitalt kabel, specielt konstrueret med måneetøv, voodoo og vejledning i at det skal vendes rigtigt for at lyde bedst. Og hvorfor har jeg så bestilt det? Ene og alene for at højen forummets HIFI værdi LOL

 
BS
 
Du er jo ikke rigtig rask  Wink
M!NGO
- Imac 27" - 2x aTV2 - Iphone5 - Ipad2 - Ipad Mini -

- 2xWDTV Live 3g - QNAP TS-509 5x3TB -
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2011 kl. 09:24
Nej jeg syntes faktisk også jeg har et eller andet i knæet.

BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1011121314 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu