recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BS - AV udstyr. Akustikforbedring.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BS - AV udstyr. Akustikforbedring.

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 30>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2011 kl. 17:16

Tak for bekymringerne om mit helbred, jeg har fået det bedre igen LOL for jeg hentede denneher hos de søde post.dk damer i Kvickly.

 

 
Sony cdp-x559es
 
 
 
 
Det giver gåsehud, dejlig interesse.
 
 
 
Som i nok kan forstå er der lidt over Sony's ES maskiner jeg kan lide. Så skal der lyttes :-D
 
BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2011 kl. 16:30

Nå, CD-afspilleren kom lige på hylden at stå. Den havde problemer med at spille de sidste numre på CD'erne og ridsede CD'er. Den trænger til en justering (hvis ikke laseren er ved at være gået).
Til gengæld er der kommet en Squeezebox duet ind i rack'et og sammen med min Holfi DAC og et Atlas Opus kabel så lyder det faktisk helt godt, og brugervenligheden kommer man jo ikke uden om.

HTPC'en blev opgraderet med 4GB ram så vi er oppe på 8GB ialt, et ønske jeg har haft siden jeg begyndte på virtuel-maskine tanken hvor jeg vil køre en ekstra W7 til extenderne og en Asterix tlf server (det tager bare sin portion RAM)
Der gik en af mine 2TB diske og da den blev krediteret hos SHG var der faktisk penge til 4TB istedet :-) så PT er der monteret en 320GB systemdisk + 1TB Livebuffer + 2+2TB (raid1) som backupdrev og 2x2TB som filmdiske (plads kan man ikke få nok af)

Jeg tog lige et billede og overvejer om jeg ikke skal have et større kabinet?

 
MVH BS


Redigeret af Bschmidt - 14-Maj-2011 kl. 19:48
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2011 kl. 18:33
Ja, et kabinet med bedre plads til harddiskene, og så noget ventilation ville ikke være helt ved siden af.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2011 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Ja, et kabinet med bedre plads til harddiskene, og så noget ventilation ville ikke være helt ved siden af.
Jeg tænkte lidt på et Chieftech dragon eller lign. Der skal bare være plads til >6 HDD og 2x120mm kabinetblæsere og let adgang til service/udskiftning. Kølingen er der styr på med min DIY front se HER.
 
BS
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 01:43
Må jeg anbefale CoolerMaster Centurion 590 - lidt over 500,- og plads til 9 diske og op til 8 stk. 120mm blæsere.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 08:50
ja tak. Anbefalinger er altid velkomne. CM kabinettet ser fedt ud, og til en fornuftig pris. Jeg tænkte på om jeg måske skulle have et kabinet hvor harddiskene sidder "sidelæns" og kan skiftes uden at komme i kambolage med andet hardware.

BS
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 11:02
Kig på fractal design
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2011 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Kig på fractal design
<savle>Uuh ja de er fede </savle>
 
sådan et Define XL ville gøre sig godt her på matriklen! Jeg syntes dog de har planket min køleløsning lidt LOL
 
BS
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 10:54
BS hvad for en bank har du røvet her på det sidste så som du køber ting og sager hehe :)

Den SB fungere den godt ?? Og kan man tilslutte noget via optisk kabel?? Jeg skulle gerne få min soundbar i næste måned, og dertil skal jeg have tilsluttet min tvix og tv via optisk, men hvad muligheder har man?? :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 13:17
Når man sælger lidt har man jo også råd til at købe Embarrassed
 
Derudover formoder jeg at dit forbrug det sidste år's tid overstiger mit LOL
 
På SB-Duet har du analog RCA, digital coax og digital optisk ud. Jeg kører via coax til min eksterne DAC der efter min mening lyder en del bedre end den indbyggede i SB.
 
Lige et billede af tilslutninger på SB.
 
 
BS
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 13:35
Hehe ja mit forbrug er nok oversteget dit lidt, i sær efter køb af mit nye 55" D8005 :)

men fungere den ellers godt nok din SB?? Kan ikke beslutte mig om jeg synes at den er det værd. Men vil gerne have noget så jeg kan styre mit musik på min nas :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2011 kl. 18:50
SB'en funker rigtigt godt, især efter jeg fik den på kabel. Det var lidt bøvlet da den ikke er helt kompatibel med min DHCP (SB er lidt kræsen) og der ikke er en åbenlys "static ip" mulighed. Et + er alle de radiostationer du får med i købet, det har virkeligt bragt musik ind i hjemmet :-)

BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu