recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BS - AV udstyr. Akustikforbedring.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BS - AV udstyr. Akustikforbedring.

 Besvar Besvar Side  <1 2627282930>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2014 kl. 14:22
Puha hun er god hende Onkyo. Super lyd, super billede. 

Det eneste hun mangler er en form for sub eq. Det var jeg faktisk godt klar over da jeg indledte bekendtskabet. Det er ikke et område jeg før har berørt. Måske har jeg bare lukket øjnene for problemet, måske syntes jeg en decideret sub eq ala SVS og DSP antimode var for dyr, ~3k brugt. Jeg kan "måske" også godt tænke mig en sub nr.2 engang :-S

Mange måske'er, mange ideer, mange tanker om noget jeg ikke rigtig ved noget om............ Det lyder som jeg har været der før. Og ja det har jeg mange gange. Jeg er så velsignet med en medfødt nysgerrighed der giver mig energi til at læse alskens ting om de tanker jeg gør mig. Og sørme om jeg ikke støder på DENNE side om sub eq! Og minsanten om ikke den DSP1124P de nævner har så mange fans at der er lavet flere sider om måling med REW og opsætning af enheden med filtre samt flere tråde med diskussioner om enhedens fortræffeligheder. Jeg var alligevel lidt betænkelig over at det var et BEHRINGER produkt! Et firma hvis produkter er omtalt lidet flatterende et utal af gange på nettet. Men da det drejer sig om sub området (alt højfrekvent støj bliver filtreret fra i selve subwooferen og der er ikke tale om et stereoperspektiv med fine detaljer) OG at selve investeringen er latterlig lav så giver jeg det sgu et skud i bøssen.

Så i dag er der dumpet en Behringer DSP1124p i min postkasse og den er i første omgang blevet placeret i mit setup. I nærmeste fremtid skal der jongleres med REW, mikrofoner, kaffe, nørderi, filtre og kurver til den helt store guldmedalje. Jeg glæder mig til at se hvor slemt min sub i dag opfører sig og hvor (hvis nogen) stor forbedring jeg kan opnå :-)

Et lille billede af dyret skal der også til.



Mvh BS



Redigeret af Bschmidt - 02-Februar-2015 kl. 12:57
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 15:54
Juhuuuuuu :-D Så fik jeg endelig en Pronto i samlingen igen........... Arrgh NEJ, jeg har ikke tid til det :-(

For F..... nu gik det lige så godt med det hele. Jeg mangler KUN (næsten) at få leget med min DSP1124'er meeen det henlægger jeg til vinterens mørke og SÅ. KNAS må jeg konstatere at min Harmony One IKKE kan modstå daglig betjening af børn..... Defekt display som 1000-vis af andre på DBA og Ebay. 

Hmm. Jeg ER jo, også, en automatisions-nørd så hvorfor ikke en "trykker" der er 100% konfigurerbar med Wi-Fi og 2 vejs kommunikation?

Jo tak var svaret fra den lille skulderhoppende djævel. Køb, køb, KØB........

Og ja jeg fandt en TSU9300 + en RFX9400 extender til en "kan ikke sige nej til"-pris og så er resten historie. Tiden løber ud mellem fingrene på mig mens jeg nyder min hobby.

Foreløbig et billede af de to kombettanter:






Redigeret af Bschmidt - 02-Februar-2015 kl. 12:58
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 16:39
Fik du nogensinde hooket den feedback destroyer op ? :-)

Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 17:10
Er den Pronto nem at sætte op selv ?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 17:21
@therass: Den er hooked op og groft programmeret. Men en efterføgende kontrolmåling med en ecm8000'er viste ikke en så optimal kurve som jeg godt kunne tænke mig så der er et par timers god underholdning i hende endnu :-)
 
Jeg tænker også at lidt rumoptimering kommer på tale med tiden så de førnævnte par timer bliver måske strukket lidt i enderne.
 
Mvh BS


Redigeret af Bschmidt - 21-Oktober-2014 kl. 17:27
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2014 kl. 17:25
@Sos: For en der med tiden har spist PLC, IHC, Cisco og mange andre properitære sprog til morgenmad må det være "pice of cake"
 
Nej, jeg har haft en TSU7500'er før så har prøvet det og når der er et GUI til windows er det bare på med vanten IMHO. Den er ikke som harmony, hverken i "lethed" eller begrænsninger. Lige som jeg bedst kan lide det.
 
Mvh BS


Redigeret af Bschmidt - 21-Oktober-2014 kl. 17:26
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:17
Har Harmony nu og det fungerer da, men konen har haft den en tur på gulvet en del gange så den har set bedre dage.....og så kan Harmony ikke styre Sonos, det mener jeg Pronto'en kan. Må have kigget lidt mere på det.
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 17:42
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2014 kl. 21:07
Jeg har heller ikke været utilfreds med One'en men omstændighederne gjorde at jeg kunne få en fra Pronto familien igen. Og den vinder altså lækkerheds konkurrencen med længder. Om det er det du skal kigge på vil jeg ikke udtale mig om men du skal i hvert fald lige vide at Philips er stoppet med produktion og support (opdateringer) for et par år siden :-(
 
Mvh BS
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 16:33
Bschmidt jeg håber ikke du tar min lille reklame ilde op og du siger bare til, så sletter jeg den øjeblikkeligt igen - men jeg har 2 stk TSU9600 fjernbetjeninger samt 1 stk. RFX9600 (IP/IR/RS232) og 1 stk. RFX9400 (IR) controller til salg, den ene i mint form og den anden noget mindre pæn men alt virker helt perfekt - jeg selv bruger dagligt en TSU9800/RFX9600 løsning der virker super i hjemmebioen (selv mine biostole har jeg styring på via. prontoen) og den er faktisk ikke særligt svær at programmere selv uden særlige talenter og scripting erfaring.. 

mvh. Jørgen V.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2014 kl. 22:05
Ha ha Jørgen snedigt indlæg. Du må gerne forsøge men jeg tror der er større chance ved en desideret S: tråd :-)
 
Af ren og skær nysgerrighed, hvad er dine forventning til pris?
 
Mvh BS
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2014 kl. 00:11
Mange tak Bschmidt Handshake

jeg ved godt at den var lige lidt for snedigWink

Og jeg skal nok rykke den over som en salgsannonce her ved lejlighed.
tanken var at priserne skulle relatere til ebay niveau og de ligger på følgende niveau:

Modellen i super tilstand samt RFX9600 skal koste 4.500 kr. (nypris 16.500 Kr.)

Modellen i mindre pæn stand og RFX9400 skal koste i omegnen af 3.000 Kr. (nypris 11.500 Kr.) 
venligst prøv at google dem for nærmere information: TSU9600 / RFX9600 / RFX9400

Kvaliteten og funktionalitet svarer til Crestons CP2C produkter 
(hvor controlleren alene koster 6.500 kr. og et kablet display uden WIFI koster små 10.000 kr.)

En god udveksling af nogle AV produkter hvis du/I har noget spændende at bytte med, er bestemt heller ikke at foragte....


Redigeret af Just Curious - 24-Oktober-2014 kl. 00:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2627282930>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu