recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BS - AV udstyr. Akustikforbedring.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BS - AV udstyr. Akustikforbedring.

 Besvar Besvar Side  <1 23456 30>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 22:04
Ja tak, jeg syntes det virker overbevisende. Dog har jeg ikke udnyttet HD-lyd faciliteterne endnu da min HTPC endnu ikke har BD drev og mulighed for at bitstreame HD-lydformaterne. Jeg kigger mig lige nu omkrin efter en løsning på dette. Jeg hælder lige for tiden til et Xonar hvac lydkort fra Asus men også en i3/i5 løsning snurrer i tankerne Wacko, det er næsten det bedste ved det hele, når man planlægger næste træk LOL
Selve lyden i setuppet blev væsentligt bedre efter opgraderingen, formentligt PGA den automatiske kalibrering forstærkeren kan. Jeg forventer også at bruge Zone 2 funktionen i køkkenet det virker sku da lidt smart. En sidegevinst er at det ser ud til mit TV er mere kompatibelt med HDMI udgangen på denne end den der er på HTPC'en for de IRRITERENDE periodiske udfald er tilsyneladende forsvundet.
 
Alt i alt en god investering IMHO.
 
BS 
Til top
Sæderup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sæderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2010 kl. 22:25
hvad gør du med billede signalet fra htpcen, køre du det igennem receiveren eller stadig direkte til fjernsynet? jeg tænker på om du kan se forskel på SD kanalerne når de bliver sent igennem den her falu.... en eller andet chipTongue
Det er altid sjovt at planlægge det næste skridtSmile
 
Nu når man har en forstærker der kan zone 2, hvordan fungere det med en htpc? kan du se fjernsyn samtidig med at du f.eks afspiller musik, jeg tænker på om der skal køre to afspillere samtidig på htpcen? 
 
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 06:12
HTPC -> HDMI -> reciever -> HDMI -> TV
 
Ang. opskaleringen har jeg ikke bemærket en forskel, men jeg har heller ikke kigget efter endnu :-),
 
Ang. zone 2 har jeg ikke rodet med det endnu, men det må være noget med et dedikeret lydkort (stereo) til en afspiller nr. 2 på HTPC'en Confused
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 21-Juli-2010 kl. 12:09
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 14:44
...men jeg har ihvertfald 3 WD Green 1,5TB liggende som jeg ikke kan bruge til noget grundet dette.

Jeg har yderligere en der er lige så ubrugelig!

Mvh. Jan
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 20:57
Øhh Jgni Hvor kom det fra Shocked LOL
Hvis du ikke kan bruge dem til noget så giver du dem bare til mig, om ikke andet kan jeg da sælge dem Big smile , så bliver de da brugt fornuftigt.
BS
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Øhh Jgni Hvor kom det fra Shocked LOL
Hvis du ikke kan bruge dem til noget så giver du dem bare til mig, om ikke andet kan jeg da sælge dem Big smile , så bliver de da brugt fornuftigt.
BS


Den har siddet i min NAS og er ødelagt.
Det var det din kommentar handlede om...
Mvh. Jan
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 21:29
Ahh ærgeligt, hvordan ødelagt? Hvilken NAS har den siddet i?
 
Nej kommentaren var fordi det virkede som om du citerede noget i den 1. sætning og derefter svarede på dette, men citatet? hvor kom det fra?
 
EDIT: Jo nu kan jeg se det, det var jonas der har 3 diske liggende Embarrassed
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 21-Juli-2010 kl. 21:33
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Har WD rettet de "fejl" de har haft tidligere på deres Green serie som gjorde dem uegnede til NAS (og raid generelt)?
Jeg ved ikke om problemet også var på 2TB modellerne, men jeg har ihvertfald 3 WD Green 1,5TB liggende som jeg ikke kan bruge til noget grundet dette.


Her!

Pt side 3 i denne her tråd.
Mvh. Jan
Til top
jgni Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jgni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Ahh ærgeligt, hvordan ødelagt? Hvilken NAS har den siddet i? 
EDIT: Jo nu kan jeg se det, det var jonas der har 3 diske liggende Embarrassed
 

Præcis.

Den sad i en Syno 209+.
Der sidder stadig en tilbage. Nu sammen med en Samsung.
Mvh. Jan
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 10:08
IDE! Inwall speakers...... det må jeg have som surround side og surround back. Er der nogen der har erfaringer? Det må give WAF for alle pengene!
 
BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2010 kl. 22:38
Så lykkedes det endeligt - min egen GLS mand havde sådan en fætter med til mig idag - NICE.
 

 
Hurtig dybde 10"@300w fra AudioVector
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 17-August-2010 kl. 22:40
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2010 kl. 20:06
Så gav det lidt tid i værkstedet igen. Jeg kan se lys for enden af tunnelen Big smile Kabinettet er konstrueret så det passer til bredden af mit TV, og dybden passer til dybden. Jeg håber det giver et mere visuelt sammenhængende billede af TV/center samt betydelig opgradering af lyden i forhold til "min" Jamo.
 
 
 
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 20-August-2010 kl. 20:06
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu