recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BS - AV udstyr. Akustikforbedring.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BS - AV udstyr. Akustikforbedring.

 Besvar Besvar Side  <1 34567 30>
Forfatter
Besked
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 09:18
Det ser godt ud!
Det er altid godt med lidt tid på værkstedet Tongue
PS: Tror ikke, at du får In Wall Speakers til at matche den punch du får fra subben...LOL
 
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2010 kl. 09:39
Takker MM-B, Ja status PT er at der lakeres til den helt store guldmedalje jeg regner med 6-7 gange sort og derefter mat lak til resultatet er tilfredsstillende.
 
Ha ang punch fra subben må jeg nok indrømme at der kan justeres en del (og det skal der også for at få et godt resultat) så jeg er fortrøstningsfuld MHT lydbilledet. Jeg kan kun lave in-wall på bag og side højttalerne, konen HAR vidst købt ide'en Tongue
 
BS  
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2010 kl. 17:41
ØV ØV ØV - Så valgt mit TV at stå af på HDMI indgangen Ouch Og jeg har ikke engang fået min ny center monteret endnu...... Jeg kunne da så købe mig et nyt  TV. Valget faldt på et Sony KDL-40EX500, efter købsanbefaling på flatpanels.dk,  der lige nu står i kassen og venter på at blive monteret. Det kan dog først blive(tidligst) imorgen aften, måske først mandag. jeg bliver nok lige nødt til at prøvemontere centeren og se resultatet inden jeg demonterer Zeptoen for at se om resultatet blev så godt som jeg forventer..... Og om det kan betale sig at lave en NY-NY center tilpasset det nye tv.
 
 


Redigeret af Bschmidt - 04-September-2010 kl. 20:57
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2010 kl. 19:51
Det var sgu da træls, men ok du trængte også til at større tv :)
 
Men Sony levere bare et røv dårligt analog signal bare så du ved det :)
 
Men glæder mig til at komme over og se det :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2010 kl. 20:04
ang analog signal: jeg regner ikke med at mit nye TV kommer til at opleve andet end signal på HDMI 1 indgangen, hvis jeg kunne vælge valgte jeg en monitor, andet har jeg ikke brug for :-)

BS
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2010 kl. 20:28
Hehe I know min ven... Meeeeen tænkte at jeg blot vil fortælle dig det :)
 
Har du fået det smidt op eller, står det stadigvæk i kassen ??? :)
 
kan godt komme forbi og kaste det bag i billen hehe :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2010 kl. 21:00
Kan du overhovedet have det med? fragtede det selv hjem idag sammen med hele familien.... Jeg bliver gladere og gladere for pladsen i Scenic'en :-)
 
BS
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2010 kl. 09:47
Haha ja kan jeg godt forstå.... Og tjaaa knægten kan jo sidde på taget, og konen må du gerne låne et par timer til noget have arbejde evt. hahahaha... :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2010 kl. 21:05

Er det noget?

 
NY Center m. gl. TV

 
 

Det Ny TV er ca. 10 cm bredere og jeg regnede med at lave et par "side" udvidelser der flugter fronten af højttaleren og buen på bagsiden af TV'et
 
Mvh BS


Redigeret af Bschmidt - 08-September-2010 kl. 21:08
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 13:23

Så fik jeg endelig min ny center monteret. Kommentar fra konen (der ellers har set lidt skævt til projektet) var: det ser da godt ud Thumbs Up.

Lyd: Har ikke kørt en ny opsætning endnu: Stor forbedring Thumbs Up
Udseende: Stor forbedring Thumbs Up
WAF: Godkendt Thumbs Up
Mangler: den sidste finish i monteringen (væggen er den bagerste side på kabinettet så der skal lige fuges for at få en 100% tæt samling) Thumbs Down
 
Jeg har endelig fået opdateret billeder med nyt TV og center i 1. post så jeg smider lige et før/efter billede for at vise forskellen.
 
Gl. opstilling:
 
 
Gl. opstilling med ny center prøvemonteret.
 
 
Ny opstilling.
 
 
Mvh BS
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 14:32
Har det været svært at lave den centerhøjttaler? - går ud fra du har leget med delefiltre osv?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2010 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Har det været svært at lave den centerhøjttaler? - går ud fra du har leget med delefiltre osv?
Jeg er klar over at ændringen af kabinettet har stor indflydelse på lyden og jeg skal have undersøgt mulighederne for at måle/justere vi noget pc-software. PT har jeg bare genbrugt delene og lavet et nyt kabinet. Hvis du/i har forslag til software og/eller litteratur (gerne online) om emnet så kom endelig :-).
 
BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu