recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC IPTV direkte i HTPC -dog kun 12 ukrypterede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC IPTV direkte i HTPC -dog kun 12 ukrypterede

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pcsx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC IPTV direkte i HTPC -dog kun 12 ukrypterede
    Sendt: 11-Januar-2010 kl. 21:52

Det er lykkedes mig at få TDC HomeTrio's IPTV direkte ind i min HTPC WIN7 Media Center ved hjælp af DVBLogic IPTV, men dog kun på følgende kanaler (resten er krypteret):

DR1, DR2, TV2, Eurosport, TV2News, ZDF, Infokanal, DR Update, SE1, SE2, Ramasjang og DR Kultur. 
 
Resten har sort skærm, så jeg går ud fra at det er fordi de er krypterede.
 
Er der nogen der har nogen anelse om hvad vej (hvis nogen overhovedet) man skal gå for at prøve at komme igennem krypteringen?
 
-Pete


Redigeret af pcsx - 11-Januar-2010 kl. 21:56
Til top
VaNGoGO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-November-2009
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:08
De er krypteret. Der var ingen grund til at kryptere kanalerne, hvis krypteringen kunne brydes.
Til top
kolmorgen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af pcsx pcsx skrev:

Det er lykkedes mig at få TDC HomeTrio's IPTV direkte ind i min HTPC WIN7 Media Center ved hjælp af DVBLogic IPTV, men dog kun på følgende kanaler (resten er krypteret):

DR1, DR2, TV2, Eurosport, TV2News, ZDF, Infokanal, DR Update, SE1, SE2, Ramasjang og DR Kultur. 
 
Resten har sort skærm, så jeg går ud fra at det er fordi de er krypterede.
 
Er der nogen der har nogen anelse om hvad vej (hvis nogen overhovedet) man skal gå for at prøve at komme igennem krypteringen?
 
-Pete

Ikke for at være besværlig, men så må du gerne - ved lejlighed - lave en guide til, hvordan du har gjort dette...

Hvordan er optage mulighederne? Kan du optage og se på samme tid?
Til top
Jacob_Bentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 02:05
Ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide :)
FORZA FCK
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af VaNGoGO VaNGoGO skrev:

De er krypteret. Der var ingen grund til at kryptere kanalerne, hvis krypteringen kunne brydes.
 
Pete kunne jo have købt adgang til iptv hos tdc og bare godt kunne tænke sig at skrotte boksen fra tdc.
 
Hvordan forholder det sig med tdc, er der et kort med som andre steder parabol/boxer?
 
Spændende tiltag og det er sku da rigtigt fedt hvis de forskellige iptv selskaber kan modtages via htpc (bare de ville lægge data ud for os htpc-NØRDER :-)
 
BS
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 09:00
Meget interessant du har fået det til at virke...
Havde tidligere et tilsvarende setup med streamtv og brugte også dvblinkforiptv...
Og lavede en løsning, der var fuldkommen transparent over for om man modtaget tv-signalet via almindelig tuner eller som iptv..
Ja antallet af IPTV-tunere er kun begrænset af ens båndbredde...

Dvs. du har fundet ip-adresserne, som man gøre i forhold til nogle fiberselskaber??

Hvis det er lykkedes, kunne man måske også tænke det kunne lade sig gøre i forhold til Telias IPTV...


Redigeret af avh - 12-Januar-2010 kl. 09:01
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
pcsx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 11:01

@ Bschmidt:  lige præcis.. Min øvelse går på at få Kiss boxen væk; idag kører den via IR-transmitters og med signal ind i Media Center via Phono og S-video og det er noget gøjl.

Der er desværre ikke noget kort med til Kiss boxen i modsætning til f.eks. Boxer, Canal Digital eller Viasat, så jeg går ud fra at det sker inde i kiss-boxen (måske skulle man dristige sig til at åbne den og se om der sidder et CAM slot med et kort  inden i?)
Ellers må jeg skrotte projektet og gå over på Boxer, som jeg har læst andensteds fungerer fint direkte i Media Center. (her ryger mine Viasat kanaler dog så..)


Redigeret af pcsx - 12-Januar-2010 kl. 11:10
Til top
pcsx Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 11:02
Så forbarmede jeg mig og smed en lille guide op:
 


Redigeret af pcsx - 12-Januar-2010 kl. 11:09
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 12:59
Uden at kende TDC's IPTV i detaljer vil jeg tro at de anvender softkryptering og altså ikke smartcard. Det gør de fleste IPTV platforme men, fra hvilken leverandør ved jeg dog ikke.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu