recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kristjans HTPC setup - succes?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKristjans HTPC setup - succes?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 10:49

Det tror jeg også ca. jeg gør. Er 100 Mbit/s ikke lig 8 Mbyte/s? Eller er jeg helt i skoven her? Hvad oplyser microsoft af transferrate når de skriver XX Mb/s - bit eller byte?

"Bite me".... ;)
Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 11:00
Hej Kristjan
 
1 byte er mig bekendt 8 bit - derfor skal du dele de 100mbit/s med 8 for at få mbyte - dvs 100 mbit teoretisk giver en transfer-rate på 12,5 Mbyte/s
 
Normalt er det der er angivet i windows mbyte.
 
Jeg har selv med stort held skiftet mine 2 switche ud med gbit, de er ikke ret dyre, og jeg har også kun cat5-kabler, men alligevel kan jeg nemt overføre med 50mbyte/s som nok er hvad jeg kan læse fra de fleste af mine ældre diske
Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2010 kl. 11:28
Jeg har en gigabit switch på loftet... Jeg kunne bare ikke få det til at virke med routeren fra telia, når jeg skulle kunne tilgå NAS'en udenfor hjemmenetværket. Så jeg har droppet det indtil videre, og jeg har som sagt ikke behov for bånbredde lige nu.. Jeg kan streame HD-materiale, og det hakker næsten aldrig, hehe....
Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Kristjan Kristjan skrev:

Det tror jeg også ca. jeg gør. Er 100 Mbit/s ikke lig 8 Mbyte/s? Eller er jeg helt i skoven her? Hvad oplyser microsoft af transferrate når de skriver XX Mb/s - bit eller byte?

"Bite me".... ;)
 
Ja jeg burde have fanget den, du har ret. Jeg læste bare 15 Mb(it)/s og ikke 15 MB(yte)/s (bemærk forskel på b og B, jeg vil ikke belære jer bare skrive at jeg så kan forstå din hastighed Big smile)
 
My bad.
 
BS


Redigeret af Bschmidt - 16-Januar-2010 kl. 22:22
Til top
King Nothing Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 01:06
flot setup og fed tweaking af menuerne. bruger selv media center studio, men kan ikke gennemskue hvordan du har fået den til at vise de forskellige tv serier som vist på billed 2. det ser sgu godt ud.
kan heller ikke finde ud af at få dr nettv direkte ind i startmenuen.
Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 07:25
Tak:-)
Du skal have media browser installeret. Derefter tror jeg at du ikke har klikket på entry points i bunden af mc studio?
Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
micstig Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2010
Status: Offline
Point: 103
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af Kristjan Kristjan skrev:

Standby:
Jeg prøvede mange løsninger, bla MST (mediacenter standby tool: http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php/topic,4989.0.html?&language=english ), som jeg stadig bruger til at styre standby. "No signal"-problemet blev løst ved at skrive en batch-fil der dræber dvb-viewer processen inden standby. For at forklare det fra enden af: Først oprettede jeg en .txt-fil (notesblok). I den skrives: "taskkill /IM:DVBViewer.exe". .txt-filen gemmes og omdøbes til "before_standby.bat". Denne batch-fil placeres i "C:/programfiles/dvblogic/dvblink/sources". Når der i denne mappe ligger en before_standby.bat-fil køres denne automatisk af dvb-link når pc'en går i standby. Af en eller anden grund virker dvb-viewer ikke efter standby, og skal derfor genstartes hver gang. Det klares altså med denne batch-fil.

.



Hej Kristjan

jeg blev lidt nysgerrige på overstående, starte dvbviewer selv op efter standbye, når den blevet killet før standbye eller skal man lave en bat fil til det også? min media maskine køre nemlig 24/7 for at undgå ling problem, nemlig at at den ikke decryptere min kode kanaler efter standbye....
Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2011 kl. 08:34
Jeg kører ikke længere med dvb-viewer, men ja det startede så vidt jeg husker selv op. Men prøv dig frem... ;-)
Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
King Nothing Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 10:59
"Derefter tror jeg at du ikke har klikket på entry points i bunden af mc studio?"

Super, tak skal du have, det havde jeg helt overset :)
det er en super fed måde at overskue sine serier på. 
tak for inspirationen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu