recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken MacBook Pro?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken MacBook Pro?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 00:34
Køb en BigMac istedet - jeg tror stadig du får dem billy på Vesterbrogade...  :)
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 06:55
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er overhovedet ikke sikkert at asus ul80 overhovedet kommer til Danmark.
 
Kilde henvisning? Eller er det blot noget, som du gisner om med det fantastiske argument, at produktet ikke er at finde på det danske marked, som jeg netop har sagt? I så fald må du gerne sætte mig på som kilde LOL
 
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er overhovedet ikke sikkert at asus ul80 overhovedet kommer til Danmark. og jo der er fin understøttelse for win7 via bootcamp især hvis man har opdateret osx så er der drivere i bootcamp til win7. Det kører faktisk super duper.
 
Kilde henvisning? Mig bekendt, så understøtter Apple ikke officielt Win 7 med boot camp, men som jeg også skrev, så er der nogen, der får det til at virke alligevel. Det er selvfølgelig dejligt, at det åbenbart ikke er så svært, at få til at virke, men at det køre super duper? Er du sikker på det ikke kun er duper? Wink
 

Oprindeligt skrevet af Apple delays upgrading Boot Camp to Windows 7 Apple delays upgrading Boot Camp to Windows 7 skrev:

APPLE APPEARS to be so frightened that people will ditch its spotty Snow Leopard in favour of Windows 7 that it won't upgrade Boot Camp to support Microsoft's latest OS until the hype has died down.

Boot Camp is a utility that lets users run Windows and its applications from a separate disk partition on an Intel-based Mac. It allows Mac users to run either operating system, but it reportedly slows down Windows 7 considerably. Apple has now admitted this and said it will need to upgrade Boot Camp before Windows 7 will work well on it.

Kilde

Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Tak for den grundige info, srnkrkgrd... Det er altid rart :)

.. haft Windows baseret laptops, som jeg ikke rigtig har været 100% tilfreds med, så nu vil jeg prøve en MacBook, .., synes jeg kører mega klippe stabilt!

.. - hvad er prisen ca. i DK på den, hvis den kommer? .., hvad kan man så få af Windows baseret laptops, som svarer til en MacBook for 8-12 kilo?

.. Bare nedtur at vente til slutningen af januar, hvis det så viser sig at der ikke kommer en ny Mac LOL
 
Der er flere op mit studie, der har en MAC, og selvom det til tider giver lidt problemer mht. til opsætning, da underviserne benytter sig af Win/Linux (Ubuntu) platform, så er det dog ikke mere end at det altid bliver løst. En person i min gruppe har en, som han er glad for. Det giver dog noglegange et formateringsproblem, når vi smider kode frem og tilbage imellem hinanden. Jeg har ikke se den gå ned, og til hans formål virker den duper, super duper, super duper diper. LOL
 
Men hvis du vil køre Windows7, så overvej lige om du virkelig vil betale 12k for design! Der er vel ingen grund til at have en MAC med Windows 7? Så har du jo de samme problemer med Windows, som du beklager dig over, og dermed fjernes dit grundlag for en MAC - med mindre igen at det er designet, som du vil betale for. Vi har været over spilunderstøttelse og ydelse på MAC, så det gider vi ikke igen.
 
Angående en pris på den nye ASUS maskine, så er dit gæt ligeså godt som mit gæt, men da prisen er omkring 20~25% lavere end en sammenlignelig MAC, så kan vi gisne om en pris derfra. Udvalget af bærbare til 12 kilo er stort, men jeg kan ikke lige hive en op af hatten, som skulle være "ligesom" en MacBook - Apple har altid gjort meget ud af at være unikke. Dermed ikke sagt, at der ikke er et alternativ, men mit bedste bud er den nye ASUS, som jeg har henvist til.
 
Måske jeg lige skal komme af med min galde over Apple's opførelse mht. IPhone, hvilket jeg ikke vil benægte var en genistreg, men som nørd, der godt kan lide at programmere, så synes jeg at de bremser applications til den.
 
Oprindeligt skrevet af iPhone OS - Wiki iPhone OS - Wiki skrev:

On October 17, 2007, in an open letter posted to Apple's "Hot News" weblog, Steve Jobs announced that a software development kit (SDK) would be made available to third-party developers in February 2008.[17] The SDK was released on March 6, 2008, and allows developers to make applications for the iPhone and iPod Touch, as well as test them in an "iPhone simulator". However, loading an application onto the devices is only possible after paying an iPhone Developer Program fee. Since the release of Xcode 3.1, Xcode is the development environment for the iPhone SDK. iPhone applications, like iPhone OS and Mac OS X, are written in Objective-C.[18]

Developers are able to set any price above a set minimum for their applications to be distributed through the App Store, of which they will receive a 70% share. Alternately, they may opt to release the application for free and need not pay any costs to release or distribute the application except for the membership fee.[19]

Since its release, there has been some controversy regarding the refund policy in the fine print of the Developer Agreement with Apple. According to the agreement that developers must agree to, if someone purchases an app from the app store, 30% of the price goes to Apple, and 70% to the developer. If a refund is granted to the customer (at Apple's discretion), the 30% is returned to the customer from Apple, and 70% from the developer; however, Apple can then take another 30% of the cost from the developer to make up for Apple's loss.[20]

Kilde

Der skal nok komme en Apple-hype event. Der er ikke noget officielt fra Apple, men flere sider mener at have fundet/fået kilder til at det bliver den 27. januar - så vi taler kun om 12 dage du skal vente for at finde ud af det. Kilde
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:


 
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

det er overhovedet ikke sikkert at asus ul80 overhovedet kommer til Danmark. og jo der er fin understøttelse for win7 via bootcamp især hvis man har opdateret osx så er der drivere i bootcamp til win7. Det kører faktisk super duper.
 
Kilde henvisning? Mig bekendt, så understøtter Apple ikke officielt Win 7 med boot camp, men som jeg også skrev, så er der nogen, der får det til at virke alligevel. Det er selvfølgelig dejligt, at det åbenbart ikke er så svært, at få til at virke, men at det køre super duper? Er du sikker på det ikke kun er duper? Wink
Du må gerne sætte mig på som kilde. Jeg har installeret Win7 på 2xMacbook Pro og 1 iMac (allesammen de nyeste modeller) uden problemer. Tidligere har man vist skullet lave noget "hack" og bilde Boot camp ind at det var noget andet man installerede, men dette er ikke længere nødvendigt.
Mit første forsøg var dog at installere win7 RC på iMac'en, og det virkede ikke. Om det så skyldtes Win7, eller om jeg har fået opdateret Bootcamp senere ved jeg ikke.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Der kommer til at gå mere end et par uger før der bliver lanceret en ny Macbook i butikkerne. Det kan godt være at den snart bliver præsenteret - Apple har et event i slutningen af januar, men det er folk ret overbeviste om er dedikeret til enten en ny iPhone eller lancering af en Tablet/iSlate - men der går nok væsentligt længere tid før den kommer i butikkerne.

Nej, der er jeg uenig. Tit, når der er præsenteret noget nyt på et apple event, kan det købes på hjemmesiden straks efter.

Venlig hilsen
KB
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 10:36
Prøv at læs overstående post og citat igen. Apple understøtter det ikke. Det er noget andet at det kan installeres, som jeg også skriver i sidste og forrige post om det. Derudover køre det langsommere, hvilket Apple har udmeldt. Se evt. min sidste kilde henvisning. Tongue
 
Edit: Brixen kom lige med et indlæg, så det er ikke overstående, men det overstående til det overstående. LOL


Redigeret af srnkrkgrd - 15-Januar-2010 kl. 10:48
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

Der skal nok komme en Apple-hype event. Der er ikke noget officielt fra Apple, men flere sider mener at have fundet/fået kilder til at det bliver den 27. januar - så vi taler kun om 12 dage du skal vente for at finde ud af det. Kilde


Den 27. januar er en onsdag. Er det ellers ikke altid tirsdag, det foregår?

Og til den oprindelige poster: Her kan du se spekulationer om, hvornår der kommer ny model:
http://buyersguide.macrumors.com/

EDIT: Nu fik jeg læst lidt flere sider, og der går også rygter om onsdag 27.1



Jeg håber ikke tavlerne bliver SÅ store.


Redigeret af Brixen - 15-Januar-2010 kl. 11:19
Venlig hilsen
KB
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 11:04
Beats me!
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

Der skal nok komme en Apple-hype event. Der er ikke noget officielt fra Apple, men flere sider mener at have fundet/fået kilder til at det bliver den 27. januar - så vi taler kun om 12 dage du skal vente for at finde ud af det. Kilde
 
Benyt evt. min kilde ref. og undersøg det selv. Wink
Til top
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 18:49
Kunne ikke lige lade være med at smide en opdatering mht. til Windows 7 på MAC, fordi Apple nu officielt understøtter det med deres Boot Camp 3.1
 
Oprindeligt skrevet af DailyTech DailyTech skrev:

Now Apple has announced that Windows 7, Microsoft's popular new operating system, will be officially supported for the first time with Apple Boot Camp 3.1.  The update supports 32-bit and 64-bit versions of Windows 7 Home Premium, Professional, and Ultimate.
Kilde
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu