recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hakker jeres HD kanaler også stadig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHakker jeres HD kanaler også stadig?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: Hakker jeres HD kanaler også stadig?
    Sendt: 14-Januar-2010 kl. 21:58
Hej,
 
er begyndt at se flere HD kanaler efter DR HD kom og jeg købte abonnement til Canal+ film pakken, og har ligesom læst mig til at hak i lyd og billede var forbi, men jeg oplever hver dag (nogen gange hvert minut, andre gange hvert 3-5 minut vil jeg gætte på), at lyden falder kortvarigt ud, tror også lige at billedet hakker et par frames...
Ikke så slemt som i "gamle dage", men det er generende, og jeg overvejer HTPC med dvb-c tuner eller lign. så jeg kan se film uden denne del af oplevelsen.
 
Men spørgsmålet er vel inden jeg kaster penge efter det projekt:
Er det min boks der er noget galt med, eller har alle samme problem/issue?
 
Jeg har seneste opdatering til min 3126 boks.
Signal styrke for begge tunere (når jeg står på DR HD og optager den mens jeg ser samme kanal), svinger mellem 3,2 og 4,2 for begge tunere.
BER = 0, og jeg har kigget mange gange, og aldrig set andet.
Har nogenlunde kvalitetskabler (150,- per 3 meter kabel ca.) forbundet til vægudtag.
 
Overvejer at kontakte Yousee, men frygter de vil mene problemet trods alt er så lille, at jeg "må leve med det", men nu vil jeg da høre om I har samme oplevelse...
 
PS: har 1tb disk i nu, men det burde vel ikke betyde noget når jeg bare ser TV. HD optagelser hakker ligeledes og de samme steder, hvilket får mig til at tro at det enten er min boks, eller selve transport streamen som har "hakker".
 
mvh.

Thomas
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Hej,
 
er begyndt at se flere HD kanaler efter DR HD kom og jeg købte abonnement til Canal+ film pakken, og har ligesom læst mig til at hak i lyd og billede var forbi, men jeg oplever hver dag (nogen gange hvert minut, andre gange hvert 3-5 minut vil jeg gætte på), at lyden falder kortvarigt ud, tror også lige at billedet hakker et par frames...
Ikke så slemt som i "gamle dage", men det er generende, og jeg overvejer HTPC med dvb-c tuner eller lign. så jeg kan se film uden denne del af oplevelsen.
 
Men spørgsmålet er vel inden jeg kaster penge efter det projekt:
Er det min boks der er noget galt med, eller har alle samme problem/issue?
 
Jeg har seneste opdatering til min 3126 boks.
Signal styrke for begge tunere (når jeg står på DR HD og optager den mens jeg ser samme kanal), svinger mellem 3,2 og 4,2 for begge tunere.
BER = 0, og jeg har kigget mange gange, og aldrig set andet.
Har nogenlunde kvalitetskabler (150,- per 3 meter kabel ca.) forbundet til vægudtag.
 
Overvejer at kontakte Yousee, men frygter de vil mene problemet trods alt er så lille, at jeg "må leve med det", men nu vil jeg da høre om I har samme oplevelse...
 
PS: har 1tb disk i nu, men det burde vel ikke betyde noget når jeg bare ser TV. HD optagelser hakker ligeledes og de samme steder, hvilket får mig til at tro at det enten er min boks, eller selve transport streamen som har "hakker".
 
På C+ First, C+ Hit og C+ Action har jeg små lydudfald, når jeg bruger surround. Hvis jeg bare bruger stereo, så er det helt OK. Har samme fejl ved de HD kanaler, der sender i surround. Det er en fejl i boksen, der skal og vil blive rettet af Samsung. Prøv i stereo for at høre, om lyden også falder ud (meget, meget kortvarigt). Du skal så bruge boksens stereoudgange - altså ikke lyd via HDMI eller den optiske udgang. Der er ingen billedudfald/hak.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


På C+ First, C+ Hit og C+ Action har jeg små lydudfald, når jeg bruger surround. Hvis jeg bare bruger stereo, så er det helt OK. Har samme fejl ved de HD kanaler, der sender i surround. Det er en fejl i boksen, der skal og vil blive rettet af Samsung.


Hmmm, synes da ikke jeg har de problemer du nævner,  på de ovennævnte kanaler, via min 3126 boks.


Redigeret af katbird - 14-Januar-2010 kl. 23:04
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2010 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


På C+ First, C+ Hit og C+ Action har jeg små lydudfald, når jeg bruger surround. Hvis jeg bare bruger stereo, så er det helt OK. Har samme fejl ved de HD kanaler, der sender i surround. Det er en fejl i boksen, der skal og vil blive rettet af Samsung.


Hmmm, synes da ikke jeg har de problemer du nævner,  på de ovennævnte kanaler, via min 3126 boks.
Jeg har problemet ca. hver 7. minut, når udsendelsen er i surround og jeg bruger boksens optiske udgang. Der er hos mig tale om MEGET, MEGET KORTE udfald. Dejlig hvis du ikke har problemet.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 03:53
Ingen hakning, men pixel fejl på både DR HD og Canal Plus Film HD, desuden er der små lyd udfald på de resterende Canal Plus Film kanaler.
Desuden står kanaler som ARD, ZDF og NDR (ikke HD) rigtig grimt med masser af firkanter der ikke er til at holde ud at se på.

Har en suspekt til at der er software fejl i de Samsung HD bokse (min er uden harddisk) der skal fikses godt og grundigt, for på mit Samsung TV står det hele pænt når jeg anvender dens tuner.
Håber Samsung snart får banket en ordentlig software sammen til dem.
Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 04:10
Alle kanaler virker perfekt hos mig. Jeg har HD-pakke, Canal+Total og TV1000 helt uden problemer med både billede og lyd. Lyden kører i surround uden nogen form for hakkeri.

Jeg kan se de kanaler 3 steder i huset og der er ingen problemer nogen steder, og heller ikke selvom det kører samtidigt.

Jeg havde problemer i starten, men efter et besøg fra en teknikker som satte en signalforstærker op, så har alt virket perfekt. 

Mit råd er at få en teknikker ud. Hvis han konstatere at fejlen er uden for dit hus er besøget gratis. Jeg skulle af med 2000 for mit besøg hvor jeg fik en forstærker (700 kr), mange meter kabler og så et par fordelere, men det er alle pengene værd.


Redigeret af Willum - 15-Januar-2010 kl. 04:12
Til top
pb13ultra Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 09:02

Jeg har de samme lydudfald som Jørn, ca 2-3 sekunders varighed på canal + via optisk.


Hilsen Kim Rasmussen

Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

På C+ First, C+ Hit og C+ Action har jeg små lydudfald, når jeg bruger surround. Hvis jeg bare bruger stereo, så er det helt OK. Har samme fejl ved de HD kanaler, der sender i surround. Det er en fejl i boksen, der skal og vil blive rettet af Samsung. Prøv i stereo for at høre, om lyden også falder ud (meget, meget kortvarigt). Du skal så bruge boksens stereoudgange - altså ikke lyd via HDMI eller den optiske udgang. Der er ingen billedudfald/hak.
 
Jeg kører HDMI fra boksen til TV (philips 37PF9731D).
Er på arbejde, men det lyder som om jeg skal hjem og tjekke indstillinger, og se hvor, om muligt, jeg kan sætte lyden op til kun Stereo ... Er det korrekt forstået?
 
Og ja, det er meget meget kortvarigt, små lydudfald, måske er det selv-bedrag, men det virker også som om billedet lige giver et hak, men det kan være det med lyden der forstyrrer oplevelsen.
 
 
Vil det så sige, at køber jeg en separat DVC-C tuner og slutter til bærbar eller HTPC, så vil jeg ikke opleve/optage disse lyd udfald?
 
mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Alle kanaler virker perfekt hos mig. Jeg har HD-pakke, Canal+Total og TV1000 helt uden problemer med både billede og lyd. Lyden kører i surround uden nogen form for hakkeri.

Jeg kan se de kanaler 3 steder i huset og der er ingen problemer nogen steder, og heller ikke selvom det kører samtidigt.

Jeg havde problemer i starten, men efter et besøg fra en teknikker som satte en signalforstærker op, så har alt virket perfekt. 

Mit råd er at få en teknikker ud. Hvis han konstatere at fejlen er uden for dit hus er besøget gratis. Jeg skulle af med 2000 for mit besøg hvor jeg fik en forstærker (700 kr), mange meter kabler og så et par fordelere, men det er alle pengene værd.
Dejligt at høre det virker for dig, så er der jo håb forude :-)
 
Måske tager jeg fejl, men med konstant BER = 0, og signalstyrke svingende mellem 3,2 og 4,2 på begge tunere, er det så ikke OK?
Før havde jeg et billigt L-stykke, og signalet var lidt dårligere, vist nok -4,7 svingende til -6,7, men problemet var ikke værre, det var det samme, og jeg mener at huske at disse værdier også var inden for tolerance?
 
mvh.

Thomas
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 12:27
Wink.. Den skal være mellem -15 og +15,så skulle det være inden for det de siger hos Tdc...
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 12:29

Jeg har osse disse hersens irrerterende hakkeri,både i lyd og billede..Har lige skiftet min boks til en 320gb(helt ny boks)og det er sku stadigvæk detsammeConfused

Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 14:23
Nå, nu har jeg imidlertidig været henne og knalde en Triax IFA 220 antenne forstærker på og skruet op for forstærkningen, så stort set alle kanaler nu ligger på en signal styrke på mellem 6-7, det stabiliserede det dælme en del.
ARD,ZDF og NDR har langt færre firkanter og efter hvad jeg umiddelbart kunne se ingen pixel fejl på HD kanalerne (incl Canal+ Film HD).

Men af en eller anden underlig grund, så kan Canal+ Film kanalerne First, Action, Comedy, Drama og Hits overhovedet ikke forstærkes, de har den samme styrke som uden forstærker.
Triax'en hedder sig at kunne forstærke frekvenserne 47-862 Mhz, men åbenbart er der lige et eller andet med det sted at de ligger på krekvens båndet at den Triax ikke kan klare, eller de 5 ligger uden for det frekvens området at boksen dækker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu