Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
|
Sendt: 15-Januar-2010 kl. 23:21 |
Jeg har de sidste ca. 10 dage ikke kunnet se TV2 L og TV2 Nabo uden en hulens masse voldsomt irriterende pixeleringer, hakkende lyd og frysninger.
TV2 har ellers været den kanal, hvor der har været mindst udfald på, ind til her forleden !
Ret weird - hvorfor opstår lige pludseligt signalproblemer på kun de 2 kanaler ?
Henvendelse til YouSee og Antenneforeningens "tjek og rep.-firma" Fascom har resulteret i, at de begge siger, der ikke er nogen fejl på signalstyrken, at se hos dem.
Har tjekket BER og den er selvklart ikke 0 på de 2 kanaler - den veksler hele tiden mellem alt andet end 0 og slutter på forsk. E-04 el. 05 el. 06 el. 07
Har prøvet med forskellige kabler både den fra Yousee, et forholdsvis dyrt indkøbt med dobbelt ferrit skærm og jeg-ska-gi-dig-ska-jeg - også mit eget sammensplejsede, som i sin tid, var det eneste der kunne få boxen igang. Lige lidt hjælper det.
Har også prøvet at tilslutte kun box og TV og pillet Dvd/Hdrecorder, Wii, Scartstik og andre ting fra.
Lige lidt hjælper det.
Jeg har ellers kun haft positive oplevelser med digital TV siden starten for 9 mdr. siden - men nu er det for meget !
Ka' sgutte være meningen det skal være så fintfølende, at bare den mindste smule, så virker det ikke ordentligt !
Tror faktisk boxen er okay - det er nærmere signalerne, der er for ustabile overfor de ydre omstændigheder, de bliver påvirket af.
Man tør heller ikke ringe efter en tekniker, da de virker til at være blevet instrueret inden de kommer på besøg, så det næsten altid er kunden's kabel, boksens placering eller andre udenomsting der får skylden.
Med den viden, teknik og "maskinpark" der findes i dag, så burde det for h...... ku' la' sig gøre, at beregne sig til, hvordan et produkt skal ku' nå ud til kunden - uden at bli' forstyrret af det ene eller det andet. Jeg synes s.. det er en fallit erklæring, at Danmarks største udbyder og dem der har det bedste grundlag for at levere tip top signaler. Ikke magter det ordentligt !!!!
Så er der sikkert nogen, deribland YouSee selv, der forklarer sig med, at det "bare" er tale om ordentlige kabler !
(YouSee's egne burde vel kunne klare det - eller hyr ?)
Eller man "bare" kan købe en signalforstærker - eller fjerne alt der evt. udsender stråler el. bølger, som generer signalet - eksempevis ens DVD/HD recorder.
Hvorfor ind i hele hule ..... ka' de ikke "bare" levere et signal, der ikke er så fintfølende. Så når man sættet det til så virker det efter hensigten.
Jeg fattter ikke en meter og det hjælper sgutte - at "ringe til Peter".
Jeg kan iøvrigt se DR HD problemløst - super billede og flot lyd, lige så med de andre HD-kanaler
og resten i fuldpakke og YouSee Plus.
(Har Net ID 150 el. 1153 - begge afprøvet.)
Mvh. Roland
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
|
joern.loenborg
Guld medlem
Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
|
Sendt: 15-Januar-2010 kl. 23:33 |
Roland skrev:
Jeg har de sidste ca. 10 dage ikke kunnet se TV2 L og TV2 Nabo uden en hulens masse voldsomt irriterende pixeleringer, hakkende lyd og frysninger.
TV2 har ellers været den kanal, hvor der har været mindst udfald på, ind til her forleden !
Ret weird - hvorfor opstår lige pludseligt signalproblemer på kun de 2 kanaler ?
Henvendelse til YouSee og Antenneforeningens "tjek og rep.-firma" Fascom har resulteret i, at de begge siger, der ikke er nogen fejl på signalstyrken, at se hos dem.
Har tjekket BER og den er selvklart ikke 0 på de 2 kanaler - den veksler hele tiden mellem alt andet end 0 og slutter på forsk. E-04 el. 05 el. 06 el. 07
Har prøvet med forskellige kabler både den fra Yousee, et forholdsvis dyrt indkøbt med dobbelt ferrit skærm og jeg-ska-gi-dig-ska-jeg - også mit eget sammensplejsede, som i sin tid, var det eneste der kunne få boxen igang. Lige lidt hjælper det.
Har også prøvet at tilslutte kun box og TV og pillet Dvd/Hdrecorder, Wii, Scartstik og andre ting fra.
Lige lidt hjælper det.
Jeg har ellers kun haft positive oplevelser med digital TV siden starten for 9 mdr. siden - men nu er det for meget !
Ka' sgutte være meningen det skal være så fintfølende, at bare den mindste smule, så virker det ikke ordentligt !
Tror faktisk boxen er okay - det er nærmere signalerne, der er for ustabile overfor de ydre omstændigheder, de bliver påvirket af.
Man tør heller ikke ringe efter en tekniker, da de virker til at være blevet instrueret inden de kommer på besøg, så det næsten altid er kunden's kabel, boksens placering eller andre udenomsting der får skylden.
Med den viden, teknik og "maskinpark" der findes i dag, så burde det for h...... ku' la' sig gøre, at beregne sig til, hvordan et produkt skal ku' nå ud til kunden - uden at bli' forstyrret af det ene eller det andet. Jeg synes s.. det er en fallit erklæring, at Danmarks største udbyder og dem der har det bedste grundlag for at levere tip top signaler. Ikke magter det ordentligt !!!!
Så er der sikkert nogen, deribland YouSee selv, der forklarer sig med, at det "bare" er tale om ordentlige kabler !
(YouSee's egne burde vel kunne klare det - eller hyr ?)
Eller man "bare" kan købe en signalforstærker - eller fjerne alt der evt. udsender stråler el. bølger, som generer signalet - eksempevis ens DVD/HD recorder.
Hvorfor ind i hele hule ..... ka' de ikke "bare" levere et signal, der ikke er så fintfølende. Så når man sættet det til så virker det efter hensigten.
Jeg fattter ikke en meter og det hjælper sgutte - at "ringe til Peter".
Jeg kan iøvrigt se DR HD problemløst - super billede og flot lyd, lige så med de andre HD-kanaler
og resten i fuldpakke og YouSee Plus.
(Har Net ID 150 el. 1153 - begge afprøvet.)
Mvh. Roland |
Selvfølgelig kan du ringe på 8080 4050. Hvis du er sikker på, at fejlen ligger hos dig, så kommer der en tekniker. Når man ringer ind, bliver man selvfølgelig spurgt om både det ene og andet. Når de så har fundet, at du selv har prøvet alt, så sender de en tekniker.
Hvis han så opdager at fejlen ligger på dit udstyr, så kan han godt lave det, men på din regning. Det er grunden til, at man skal være sikker på, at fejlen ikke ligger hos en selv. Inden jeg slutter, vil jeg lige spørge dig om, du bruger forstærker, splitter eller fordeler?
|
Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
|
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
|
Sendt: 16-Januar-2010 kl. 00:44 |
YouSee vil ikke sende nogen tekniker ud, da de henholder sig til, at der ikke er indgået nogen aftale med vores store Antenneforening. Også selv om YouSee Plus inkl. boks og kort er noget jeg særskilt har køb og betalt direkte hos dem. Så'n er det bare - får jeg at vide, hver gang jeg henvender mig med problemer med det digitale produkt jeg betaler ekstra for !
Som jeg skrev i mit indlæg, så har jeg bl.a. fjernet alle andre stik, så det kun er kablet fra væg til box og derfra til TV, der bruges. Lige lidt hjalp det.
Jeg har lige forfattet en længere skrivelse til vores Antenneforening over email. Hvor jeg har spurgt om det ikke det var muligt, de sendte en tekniker ud og evt. få tjekket forstærker boksen som sidder lige neden under min opgang. Så må jeg se hvad de svarer på det.
Mvh. Roland
Redigeret af Roland - 16-Januar-2010 kl. 05:12
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
|
Lofferen
Super bruger
Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
|
Sendt: 09-Februar-2010 kl. 10:51 |
Hej Roland
Bor du også i Brøndby, for jeg oplever også en masse problemer nogen gange på tv 2, hakkeri og billedet fryser men på alle andre kanaler er det fint, har du fået svar fra Brøndby Antenneforening, hvis det er der du hører under..?? for jeg synes heller ikke det kan være rigtigt at signalet ikke er ok mht. til tv2 der må være noget der forstyrrer den frekvens, som tv 2 ligger på.
jeg bor i Brøndbyvester.
Lofferen
|
|
TommyF
Guld medlem
Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
|
Sendt: 09-Februar-2010 kl. 17:07 |
Jeg er også fra Brøndbyvester, jeg oplever kun hul i lyden på DR HD, dog både live og ved optagelse.
|
|
Parker18
Junior bruger
Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
|
Sendt: 09-Februar-2010 kl. 17:14 |
Hakkeriet kan også skyldes forstyrelser i luften, det kan tjeckes på yousee hjemmeside
|
|
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
|
Sendt: 09-Februar-2010 kl. 20:56 |
Lofferen skrev:
Hej Roland
Bor du også i Brøndby, for jeg oplever også en masse problemer nogen gange på tv 2, hakkeri og billedet fryser men på alle andre kanaler er det fint, har du fået svar fra Brøndby Antenneforening, hvis det er der du hører under..?? for jeg synes heller ikke det kan være rigtigt at signalet ikke er ok mht. til tv2 der må være noget der forstyrrer den frekvens, som tv 2 ligger på.
jeg bor i Brøndbyvester.
Lofferen |
Jeps - jeg bor i Brøndyøster. Har ikke hørt noget fra Brøndby Antenneforening endnu - så de får en opringning i morgen. Her vil jeg samtidig høre dem om, det er normalt at man ikke svarer sine medlemmer, når man sender dem spørgsmål vedr. en vare, man bl.a. betaler dem for.
Det er sgutte ordentlig service, at der efter lidt over 3 uger - ikke er svaret på en forespørgsel.
Nå, må se hvad der sker.
Mvh. Roland
Redigeret af Roland - 09-Februar-2010 kl. 20:57
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
|
Lofferen
Super bruger
Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
|
Sendt: 11-Februar-2010 kl. 19:46 |
Hej Roland
Tak for svaret.
Kan lige oplyse at jeg bor i Glentemosen. Jeg havde en fra Dansk Kabel Tv ude og måle mit signal i antenne dåsen og det var fint nok.
Men fatter simplehen hen ikke at det hakker nogen gange på tv 2. Når alle andre kører fint.
Håber du hører fra Brøndby Antenneforening.
Lofferen
|
|
Thomasl
Bruger
Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
|
Sendt: 11-Februar-2010 kl. 20:10 |
Hej,
nu da jeg startede tråden, vil jeg lige opsummere siden sidst:
på mine Terratec H7 optagelser har jeg endnu ikke opdaget disse lydhakker eller andet (jo, når der er dekodnings/codecs problemer, jeg har svært ved at finde et codecs som understøtter DXVa ordentligt).
Jeg har skrevet til Yousee, og da jeg havde mange små-fejl, skrev de at de ville sende en ny boks.
Så må vi jo se hvor lang tid der går, nu har jeg da ventet 4 måneder på en fjernbetjening der virker...
|
mvh.
Thomas
|
|
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
|
Sendt: 02-Marts-2010 kl. 02:07 |
Lofferen skrev:
Hej Roland
Tak for svaret.
Kan lige oplyse at jeg bor i Glentemosen. Jeg havde en fra Dansk Kabel Tv ude og måle mit signal i antenne dåsen og det var fint nok.
Men fatter simplehen hen ikke at det hakker nogen gange på tv 2. Når alle andre kører fint.
Håber du hører fra Brøndby Antenneforening.
Lofferen |
Også lige en opdatering her fra. Efter 1 måned uden svar, ringede jeg til Antenneforeningen. Her anede kontordamen ikke en disse om noget som helst. Hun kunne heller ikke finde min lange og uddybene forklaring og forespørgsel i deres email indbakke. Flot.
Hun ville så ringe til A+Fascom, som så skulle kontakte mig. Det har de selvfølgelig ikke gjort.
Jeg forsøgte mig så hos YouSee support og forklarede min situation og de problemer jeg havde.
Modsat de mange andre gange, så var der denne gang ingen problemer vedr. serviceaftale e.lign.
Og den meget rare gut i support rekvirerede en servicemand og sendte samtidig en SMS, hvor der stod hvad vi havde aftalt og hvilket sagsnummer jeg havde.
Lidt senere ringede servicegutten så på min mobilos og vi lavede en aftale om, hvornår han kom forbi. Her fik jeg også en bekræftigelse på SMS kort tid efter.
Så i dag kom den flinke YouSee service gut og tjekkede signaler i vægstik og på boksen. Og forklarede mig, at det var boksen der var synderen og han ville bestille en ny til mig.
Jeg spurgte så om hvornår den ca. ville komme, nu da de midlertidigt havde stoppet for udseendelse af Samsung bokse.
Her svarede han, at det anede han ikke noget om, da den slags ikke blev fortalt til dem, der kørte rundt til brugerne!
Okay - må så vente og se hvad der sker og hvornår.
Men rart at vide, at det ikke var mig og mine kabler, der var årsagen til pixeleringer og andre irriterende småting. Det var så boksen som teede sig.
Slut på 2.del - 3.del af føljetonen kommer senere. ;o)
Mvh. Roland
Redigeret af Roland - 02-Marts-2010 kl. 02:09
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
|
Roland
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
|
Sendt: 31-Marts-2010 kl. 23:22 |
3. del af min føljeton - Fik i sidste uge en sprit ny box og endda den med større harddisk.
Og nu virker hele mulesjavsen uden problemer. En fornøjelse at kunne se alle 70 kanaler uden pixeleringer, frysninger, hakkende lyd, for sent lyd, ukkorret her og nu og ditto TV Guide.
Herligt, herligt - selv om det tog sin tid.
Er der forøvrigt nogle der ved, hvad den sidst udkommende software opdatering til boksen hedder ?
Pft. og mvh. Roland
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
|
|
Think-T-wice
Bruger
Oprettet: 15-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
|
Sendt: 31-Marts-2010 kl. 23:44 |
Roland skrev:
Er der forøvrigt nogle der ved, hvad den sidst udkommende software opdatering til boksen hedder ?
Pft. og mvh. Roland |
De nye bokse dem med 320gb HD, er alle leveret med den nyeste software mener den hedder 1.265, som jo netop har rettet den fejl som var grunden til man stoppede med salg af selv samme boks. Der bliver så rullet en ny ud som retter de eksisterende fejl hos de
bokse som står ude i hjemmene, dato ukendt. Vigtigt!! Og jeg har ladet mig fortælle at der under ingen omstændigheder må fortages det såkaldte "abegreb" med den nye software i, hvilket som bekendt tvingen software opdatering igang, den vil så hente den nyeste som ligger i nettet, mener 1.240, med denne i boks, virker den ikke som den skal, var jo netop derfor den blev trukket tilbage!!
|
Mvh
Think-T-wice
|
|