recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ROUTER HJÆLP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketROUTER HJÆLP

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Reffe89 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: ROUTER HJÆLP
    Sendt: 15-Januar-2010 kl. 00:42
Hej folkens.

Håber i kan hjælpe mig med mit problem.

Bare lige for at gøre det hele nemmere vil jeg fortælle min opsætning. Har en bærbar computer. Internet er bare sådan et trådløst modem (USB Stick).

Jeg har købt en Dlink DIR 635 router da jeg gerne vil have internet til min playstation.

CD'en virker ikke. Længere historie. Men den kommer heller ikke til at virke. Har så fundet en guide på nettet, hvordan jeg installerer routerern uden brug af PC.

Som det første står der!
1. Forbind et ethernet kabel fra dit modem/internet stik til routerens Internet Port.
2. Forbind et andet ethernet kabel fra din PC til en af routerens Lan porte.

Hvordan hulen i hylan gør jeg det. Min bærbare har jo kun en ethernet port (den i venstre side).
Og kan jo ikke sætte et stik ind i mit modem når det er sådan en lille USB stick?!?!

Derudover står der at for at installere det skal jeg gå ind på denne her side. http://192.168.0.1
Den er simpelthen umulig for mig at komme ind på! har prøvet med forskellige webbrowsere. Internet Explorer, Mozilla, netscape navigator osv. Ingen vil gå ind på siden, heller ikke selvom jeg har slået firewall fra.  Er det fordi Routeren ikke er tilsluttet computeren korrekt???

Men please hjælp. Det er jo tydeligt at der skal gå 2 kabler fra router til pc/modem. Mit modem er en skide USB stick, og har jo ikke 2 ethernet porte i min bærbar. Hvad gør jeg ?

Reffe89
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2010 kl. 06:17
Hej
 
Det lyder som om du har 3g internet via en USB nøgle!
 
Den router du har købt er en ethernet to ethernet router det du mangler er en usb to ethernet router (eller umts to ethernet :-)
 
Jeg har selv haft held til at få en asus wl500g premium til at spille med et usb modem fra 3 og et fra TDC men din dir635 har kun et usb interface til administration og kan ikke køre 3.parts firmware :-(
 
BS
Til top
meling Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Februar-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 23:01
Hej
Jeg ville gerne have at ungerne kunne dele internet forbindelse når vi var i sommerhus og har forsøgt samme konstellation som Reffe89- også uden held. Det undrer mig dog, da jeg i D-Link DIR-635 WAN setup kan angive 3G USB Adapter som Internet forbindelse. Har også læst, at D-Link via en Firmware opdatering har givet mulighed for at anvende USB porten til noget fornuftigt

Det kan være, at der er andre indstillinger, der skal sættes for at det virker.

Under WWAN Internet Connection Type står følgende - som routeren automatisk sætter:
Country : Denmark
ISP: TDC

Password:
Dial Number :*99***1#
Auto (PAR+CHAP)
APN: Internet
Reconnect Mode : Always on valgt
0 (= infinite)
Primary DNS Server : 0.0.0.0
Secondary DNS Server : 0.0.0.0
1492

Er der nogen som har en idé om hvad der evt kan gøres??
USB er typen HUAWEI E180 fra TDC.
DIR-635 firmware: 2.32EUb04

På forhånd tak for svarene Smile

Til top
jhauerslev Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juli-2007
Status: Offline
Point: 118
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2010 kl. 14:16
Ikke fordi jeg selv har prøvet det, men kunne det ikke tænkes at username og password skal udfyldes med nummer og pinkode? (sådan er det vel på simkort-baserede løsninger?) Eller er der overhovedet den slags med til et usb-modem?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu