recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harman Kardon eller denon eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHarman Kardon eller denon eller?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
40508450 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Harman Kardon eller denon eller?
    Sendt: 16-Januar-2010 kl. 10:56
Hej med jer.

Har nogle spørgsmål, som jeg håber I kan/vil bruge tid på at besvare.

"Fruen og jeg skal have ny teknik (tv+lyd) i stue. Der er loft til kip ca. 5 meter, rum ca. 36 m2. Vil have satelithøjtalere og aktiv sub. Mine gamle Pioneer er ikke velkommen mere (store men spiller fantastisk). Vi skal se film + høre musik, er ikke "nørder", men kan godt lide god lyd og kvalitet. For os er det også vigtigt, at det ser pænt ud - Fruen siger hun ikke vil have noget der ligner et lydstudie - dvs. højtalere i niveau 20 cm i højde."

1)
Bose kører p.t. kampagne på deres Lifestyle. Har overvejet at købe dette, men de er ingen bluray-afspiller + gammelt design. Har Bose et nyt system i ærmet til snarlig lancering?

2)
Mit første valg var Bose V20 + PS3 som Bluray afspiller. Nu er jeg i tvivl, da jeg har set lidt på Harman/Kardons Avr 355 reciever eller denon AVR 1910. Overvejede Harman Kardon HKTS 11 BQ højtalere, men de er åbenbart ikke for gode (har jeg læst på dette forum). Føler ikke helt BOSE er vaue for money.
 
* HK Avr 355 eller Denon 1910?? . Synes designet på HK. Kan ikke umiddelbart høre den store forskel på lyden (måske er HK lidt dybere...). For og imod tak. Alternativer?
 
* Har set højtalere på fælleskøb og andre steder. Har hørt B&W M1 i Hifiklubben, lyder fantastisk. Kan I komme med alternativer, da jeg synes de er lige dyre nok?


/Chris
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 11:37
Der er fælleskøb på Focal Sib. De er flotte og lidt over 20 cm høje, tror jeg (gider ikke lige måle på mine baghøjttalere). De er billigere end B&W M1, men ifølge tests ikke nær så gode - og personligt ville jeg heller ikke bruge dem som fronter, da de er lidt skingre. Jeg skal ikke kunne sige, om de opfylder dine krav.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu