recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital HD PVR + 19.2E Astra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal Digital HD PVR + 19.2E Astra

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital HD PVR + 19.2E Astra
    Sendt: 16-Januar-2010 kl. 15:04
Hej.

Igår tilsluttede jeg en Canal Digital Sagem HD PVR 101-ST hos mine bedsteforældre som erstatning for deres VHS-video som ikke længere virker efter analogt sluk 30/10-09.
 
Den virker også ok, men jeg kan ikke få den til at opfatte at der er tilsluttet 2 LNB-hoveder (1W Thor og 19,2E Astra).
 
De er ændre mennesker og har set tysk tv de seneste mange år og vil derfor meget gerne forsætte med at kunne se dette.
 
Jeg frygter at boksen er "låst" til Canal Digitals satellitposition! Hvilket vil være for groft hvis det er tilfældet, det er de i hvert fald ikke blevet informeret om da de bestilte den hos Canal Digital.
 
Hvordan omgår jeg dette?
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 15:10

Du kan kun benytte Canal Digitals HD bokser til Canal Digitals produkter. HD boksen uten harddisk fungerer nesten med Astra men ikke uten store problemer.
Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Bobben Bobben skrev:


Du kan kun benytte Canal Digitals HD bokser til Canal Digitals produkter. HD boksen uten harddisk fungerer nesten med Astra men ikke uten store problemer.
Tak for svar! Det var desværre det jeg frygtede!

Hvad er det for en gang "sabotage" at indbygge i boksen. Fortæl mig ikke at det ikke er teknisk muligt at lave en parabolmodtager med indbyggtet HDD der kan vise TV fra 2 forskellige satelitter. Jeg er klar over a CD vil "værne" om deres produkter (kanalerne), men så længe folk betaler det månedlige abonnement, så kan CD vel i princippet være ligeglad med om deres kunder vælger at bruge deres tid foran TV'et på at se gratis FTA-TV fra en anden satelit. 

Det skal lige siges at jeg har FULD forståelse for at den ikke kan bruges med andre udbydere af betaligs-TV, det er jo naturligt nok da de er direkte konkurrenter. Men også at fjerne muligheden for gratis-TV pisser mig af.
 
Hvad er der så af alternativer? De har kun brug for at optage lidt tv og se det senere.
 
Jeg giver nu Canal Digital et vredt opkald!  
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 15:37
 
 Hvis der ønskes FTA modtagelse, sammen med abbonents TV, så skal det være en modtager der ikke er bundet til en udbyder, der ydes så heller ikke support, og e.v.t. problemer sidder man så selv med. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af JAJE JAJE skrev:

Oprindeligt skrevet af Bobben Bobben skrev:


Du kan kun benytte Canal Digitals HD bokser til Canal Digitals produkter. HD boksen uten harddisk fungerer nesten med Astra men ikke uten store problemer.
Tak for svar! Det var desværre det jeg frygtede!

Hvad er det for en gang "sabotage" at indbygge i boksen. Fortæl mig ikke at det ikke er teknisk muligt at lave en parabolmodtager med indbyggtet HDD der kan vise TV fra 2 forskellige satelitter. Jeg er klar over a CD vil "værne" om deres produkter (kanalerne), men så længe folk betaler det månedlige abonnement, så kan CD vel i princippet være ligeglad med om deres kunder vælger at bruge deres tid foran TV'et på at se gratis FTA-TV fra en anden satelit. 

Det skal lige siges at jeg har FULD forståelse for at den ikke kan bruges med andre udbydere af betaligs-TV, det er jo naturligt nok da de er direkte konkurrenter. Men også at fjerne muligheden for gratis-TV pisser mig af.
 
Hvad er der så af alternativer? De har kun brug for at optage lidt tv og se det senere.
 
Jeg giver nu Canal Digital et vredt opkald!  


Hovedproblemet er nok at flere satellittposisjoner i utgangspunktet ikke støttes i Sagem satellitt mottagere.  CD lager ikke softwaren og har garantert ikke fjernet en funksjon som ikke finnes i Sagem mottagere.

Den eneste Sagem dekoderen jeg har sett gjennom tidene som klarer flere sat posisjoner er Sagem 81ITS , dvs. CDs HD boks uten harddisk...men som sagt-  her fungerer Sagem's løsning for 4 satellittposisjoner meget dårlig.  Tidligere var det også totalt umulig å få inn en eneste kanal fra andre posisjoner med Sagem 81.  Det var i siste software versjon for Sagem 81ITS (3 Juni 2009) at det kom en (dårlig) funksjon som gjør det mulig å se noen få kanaler fra Astra1,Hotbird & Sirius.




Redigeret af Bobben - 16-Januar-2010 kl. 18:32
Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 17:08

Tak for svar.

Jeg har snakke med Canal Digital og fik fat i en meget lidt teknisk begavet kundeservicemedarbejder, der kunne bekræft at boksen kun virker med Canal Digital kanaler!
 
@Radiomanden,
At købe en ikke-canal-digital-godkendt modtager er nok en dårlig ide til 2 pensionister er mest gerne vil se DRs kanaler, TV2 Charlie og DK4 + de tyske fra Astra. Det skal bare virke og kun med en fjernbetjening!
 
@Bobben,
Hvis det virkeligt er sandt at Sagem i 2009/2010 producere en satelitmodtager der ikke kan vise fra flere satelitter, så burde Canal Digital virkeligt finde sig en anden leverandør af satelit-boks. Det er simpelthen ikke godt nok. Jeg er fuldstændig sikker på at det er med vilje den funktionalitet er fjernet/undladt bygget ind. Det er bestillingsarbejde fra diverse europæiske udbydere
 
Udbyderne forstår bare ikke at der faktisk er folk i DK som interessere sig for hvad der foregår i andre lande, og ikke gider lade sig nøjes den danske udbud af amerikansk bavl! Det ene behøver jo ikke udelukke det andet! Det hedder at have Mulighed/vælge!
Canal Digital (og Viasat), jeg er yderst skuffet!
 
Tilbage på sporet
Men hvad findes er af alternativer med harddisk? Canal Digital (Thor) og Tysk (Astra)
 
 
 
Fortsat god weekend
 
 
 
 
 
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2010 kl. 18:23
 
 Hvad er der af alternativer. Du skriver, at det ikke er en god ide med en trediepartsmodtager, altså en modtager som ikke er fra en udbyder, så er der ingen alternativer. Skal der modtages Canal Digital samtidig med FTA, så skal det være en ikke udbyder modtager.
 
 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 03:14
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvad er der af alternativer. Du skriver, at det ikke er en god ide med en trediepartsmodtager, altså en modtager som ikke er fra en udbyder, så er der ingen alternativer. Skal der modtages Canal Digital samtidig med FTA, så skal det være en ikke udbyder modtager.
 
 
Jeg skriver jo også netop at der ingen alternativer er når man vil have mulighed for support, hvilket jeg vil mene er et must for folk over 70 år uden den store tekniske forståelse. Og det synes jeg er meget for dårligt!!
Vi kan vel godt blive enige om at til pensionister så skal tingene helst være så enkle som muligt:-)

Det vil jo svarer lidt til hvis en Boxer-godkendt modtager ikke også virker med DRs "gratis-kaneler", så tror jeg nok folk skulle brokke sig!!
 
Tag ikke dette ilde op:-)
Men dit svar bidrager jo med intet nyt...
 
Anbefal nogle modelnumre, så vil jeg undersøge sagen nærmere mht. priser osv:-)
De kan jo ikke være de eneste i DK som ønsker at se både dansk og tysk tv..  Den teknoligiske udviklig skulle da gerne gå i den positive retning:-)
 
 
 

 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 10:56
 
 Du skal se på modtagere fra Strong, Topfield, Vantage, Dreambox, Arion m.fl. de har med CA modul plads der kan bruges til Canal Digital, og også modtage FTA kanaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Du skal se på modtagere fra Strong, Topfield, Vantage, Dreambox, Arion m.fl. de har med CA modul plads der kan bruges til Canal Digital, og også modtage FTA kanaler.
Mange tak:-)
 
Jeg vil undersøge sagen nærmere. Umiddelbart ser alle modeller med harddisk dog ret dyre udCry
Og nu hænger mine bedsteforældre jo desværre på Canal Digital boksen i 12månederOuch men heldigvis er den dog lejet og ikke købt, men det bliver svært at fortælle dem at de tyske kanaler ikke kommer til at virke...
 
Men det er godt nok et teknologisk tilbageskridt at den ikke virker med 2 satelitter. Det gør deres 10 år gamle Digiality modtager uden problemer!
 
 
God søndag
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 13:37
 
 Det skal lige gøres opmærksom på, at programkortet ikke nødvendigvis opdateres i en fremmed box, der kan være behov for at det ind i mellem for at opdatere skal i en godkendt modtager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JAJE Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det skal lige gøres opmærksom på, at programkortet ikke nødvendigvis opdateres i en fremmed box, der kan være behov for at det ind i mellem for at opdatere skal i en godkendt modtager.
Tak for denne info, som jo er yderst relevant for stabilitetSmile.
 
Man får jo heller ikke en chance....Dead Flere hindringer...
 
Tænk at de må låse forbrugerne sådan...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu