recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2010: Codec anbefaling til htpc win7-mediacenter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2010: Codec anbefaling til htpc win7-mediacenter

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 13:58
ati4200 onboard.
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 14:09
Din Cpu er hurtigere end min E5200@3,2GHz, du burde derfor ikke have et cpu-forbrug over 50% med MPC Video Decoder(MPC VD). Derfor tror jeg ikke at MPC VD loader.
Skærmkort : jeg var ude efter om du evt. havde et Nvidia (8200 eller nyere) som med CUDA og Coreavc er laaaangt bedre til mkv'er med x264.

Henningdalgaard : Er du med endnu..??


Redigeret af spuncut - 21-Januar-2010 kl. 14:11
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 14:13
nej desværre. det har jeg ikke.
er lige kommet i tanke om at bundkortet er sat til coolNquiet, så cpuen drosler ned når der ikke er brug for den, og ellers lukker op for alle herlighederne når der er brug for det. skal testes om det er det.
ved godt at ati ikke er så gode til H. acc. det har du snakket om før.
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af spuncut spuncut skrev:



Henningdalgaard : Er du med endnu..??


Nej jeg blev tabt bag en vogn et par tråde oppe.
Troede eller lige vi havde den gyldne form her. Men det er da tæt på.
Måske skal jeg lige vente lidt hvis I ender med at regne den ud.
Indtil videre har jeg kun en ren win7 64bit uden noget som helst.

Mit setup er:
ASUS P5E-VM HDMI
1,86 gHz Intel Duo Core 2
Passive ATI Radeon™ HD 4550
Blueray afspiller/recorder
HDHomerun
Til top
spuncut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2010 kl. 22:51
Okay.. Så lige for at få dig med igen, det er jo ligesom dig der er kongen i denne tråd, kunne det måske være en ide at ridse op hvad det er du vil ha'.

1. Mediecenterfunktionalitet, fuldskærm rc-betjent.

2. Afspilling af MKV-filer med højt antal reference frames, DTS-lyd og undertekster.

3. DXVA H/W acceleration leveret af ATI 4xxx, fordi cpu'en er for svag til selv at stå for dekodningen af x264.

Er det cirka sådan at det er ...??
TV: PanaG10 H/W: Silverstone LC17 Core i5 2500K 8GB Nv430GT S/W : Win7x64 Zoomplayer Lyd : YAMAHA RX-V767 Hafler DH220
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 09:16
Ja det er ikke helt skævt :-)

Jeg installerede xbmc i går, da den æder alt og har indbygget codecs. Mener ikke den har HW Acc, men den kørte fint mine mkv filer. Så måske er det ikke så vigtigt med acc selv om det ville være det bedste.

Men mon ikke Random_Hero kan melde tilbage når I har løst det. Han er jo meget tæt på at have løsningen. Så kan jeg lige lige gå i standby og bruge xbmc indtil videre.
Eller skal jeg blot prøve at følge guiden og se om det spiller?
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 09:33
Hej
Jeg har fået testet hvor der er fuld blæs på cpuen (dvs. uden coolNquiet slået til). der ligger den på 37-42% og nogle gange peaker den op til 71%. Men igen det er jo ikke GPUen som laver arbejdet, men som er det som vi skal have den til, specielt i dit tilfælde Henning.
Til top
bjarque Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 09:48
XBMC understøtter HW accelereret afspilning, men den interne player gør ikke. Du skal konfigurere det til at bruge DSplayer (http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=61355) eller MPC-HC.

Jeg bruger selv MPC-HC da der er bedre muligheder for farvekontrol samt subtitles virker ikke helt med DSplayer integrationen endnu. Desværre er MPC-HC så lidt langsommere til at starte med at spille filen.
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 12:20
Der er faktisk en mulighed for ffdshow DXVA i sharks007, se i spalten til højre:

 men den kommer med en fejl. Man kan læse om det her: http://shark007.net/forum/Thread-Error-in-FFDshow-ax-DXVA
Så det er nok et spørgsmål om tid før det spiller med DXVA.


Redigeret af Random_Hero - 22-Januar-2010 kl. 12:21
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2010 kl. 16:17
prøver lige at være lidt med.....
står selv med en bærbar jeg har fået, ACER intel dual cpu 2Ghz og 3Gb ram, og ville ha' den stående som MedieCenter og alle vores film som snart ligger i alverdens formater og så som Squeezecenter-server.
 
Vores film ligger i DVD, WMV, MKV, M2TS og MP4-format - og har installeret K-lite da jeg tænkte at den havde alle de codec som jeg skulle bruge til at afvikle filmene i Win7 medie center.
 
Men ved DVD film starter pludselig powerDVD op? Og MediaPortal bedre og flere muligheder med undertekster? Har ikke tv-kort tilsluttet.......
Til top
astina_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 17:17
Jeg har installeret det der Shark codec, men jeg har 2 problemer jeg bøvler med.
 
1. Jeg kan ikke afspille MKV filer, Mediacenter siger den ikke kan finde stien?!? Afspiller jeg filerne i Mediaplayer er der ingen problemer overhovedet...
 
2. Subtitles virker ikke Mediacenter, bruger vobsub? Virker glimrede på båede MKV og Xvid i Mediaplayer igen... men ikke fra Mediacentret.
 
Ellers en super tråd og fed beskrivelse Random_Hero!!!!! Flot arbejde :o)
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2010 kl. 21:10
Tråden er tåbelig.

Codec packs mv har lille eller ingen effekt på 7MC MCE. Heldigvis;-(

Det er sagen i en nødeskald. Jeg kan ikke afspille x-fil. Løsning jeg henvender mig til det nærmeste forum og spørger efter jeg har installeret 25 codec packs. Det virker stadig væk ikke?!?

Well hvad er naturen i codec packs? jo flere jo bedre... Det er min tilgang...

Hvad er egentligt et codec? Hvornår bruges det og i hvilken sammenhæng? Hvilke codecs og hvilken infrastruktur bruges på dit system? Kan du styre det eller skal vi bare prøve med flere k-lite eller cccp eller antipack pis pakker og se om det løser det?

Folk snakker W7 og 7mc i flæng men sidder med deres garagesystemer og whiner over at det ikke virker. W7 med mp er IKKE det samme som 7 med native media center....period...




Redigeret af Patriarken - 23-Januar-2010 kl. 21:12
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu