recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows 7

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Dem der går fra XP er det jo en fordel at kunne køre de XP program, men hvis man er starte med vista, og ikke har nogle XP program, kan man godt går over til Home Premium.


Hvad er det for nogle "XP-programmer" du mener ikke kan køre på Windows 7?
Problemet kan være drivere, der ikke findes til Windows 7 (mest 64 bit versionen), men hvis man er i tvivl om der findes drivere til ens hardware og om ens programmer kan køre på Windows 7 kan man jo hente Windows 7 Upgrade Advisor først.

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Men det var jo sådan med Windows XP, at pro. udgave var mere stabile i forhold til standart udgaven, ved ikke om, dette også gælde for Windows 7 Question  


Det har jeg nu aldrig hørt om. Har du en kilde på det?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Home Premium koster ca. 1200,- i en retail udgave. 

OEM er også en mulighed, ca 700,-. Men så kan du ikke tage den med dig hvis det er.
Det er dyrt at være Windows bruger !!

Nå men 7'er virker som det er et ok system fremfor Vista.
 
Til top
Bridge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 430
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Jeg ville ikke købe en Home Premium OEM version, da pris hoppe op til Windows 7 Professional eller Ultimate (OEM) ikke er så stor, med disse to udgave få man mulighed for at køre Windows XP Mode.
Du skriver at prishoppet fra en home til prof ikke er særlig stort. Det er jeg uenig i. De websteder og butikker jeg har besøgt har der været en voldsom stor prisforskel. Næsten "double up".
 
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 09:23
alting er relativt, på dette link er prisforskellen ca 250,- kr mellem home og pro
 
 
spørgsmålet er så, om man får glæde af/ eller har brug for pro udgaven
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 11:28
Jeg har en printer hvor der følger billedredigeringsprogrammer med til, men de kan ikke kører på min Vista pc. Jeg bliver nødt til at kører det på min bærbar som har XP. Er der så nogle versioner af Windows 7 jeg kan udelukke?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 13:41
generelt skal man passe lidt på med gamle programmer, men typisk kan de alligevel køres ved at køre dem i protected mode, eller som "xp sp1 program" eller lignende. Du kn i både vista og win7 højreklikke på den applikation du vil køre og bede den om at køre det som et XP sp1 kompatibelt program. Så burde det kunne lade sig gøre at få en del af dem med. Men uanset hvad ville jeg aldrig bruge de programmer der medfølger til din printer - Picasa, irfanview og et par andre kan 99% af alt det du overhovedet vil få behov for i dit lille hobby-IT-rum. Og alle disse kører fortrinligt på både xp, vista og win7.

Til top
juan08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2010 kl. 16:57
Hej

Jeg  har en Toshiba Qosmio m 2 indbygget HD men har "samlet" dem i : "1 C lokal disk"
 Men citat:
"Den nye version installeres bare oven på den gamle. Har du partioner på din HDD eller 2 HDD i PCen, så kan du have Dual Boot"

Jeg vil beholde ET C LOKAL DISK under install af win 7 behøver jeg så at købe dual boot ?

MVH JAN
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu