recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG data - nyt program til download
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG data - nyt program til download

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EPG data - nyt program til download
    Sendt: 17-September-2013 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Ravnholt Ravnholt skrev:

Jeg trak data du i går fra dr.dk/mas/whatson/channel/ om hvad der kom på dr i dag, men måske jeg har misset noget. Data så ægte ud. Kigger lige igen. Anders

Hvorfor får jeg blot en fejlside op, når jeg forsøger at åbne det link ?
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Ravnholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ravnholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 23:25
Se denne: http://www.digisoft.dk/xmltv/
Til top
Ravnholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ravnholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 23:16
Jeg trak data du i går fra dr.dk/mas/whatson/channel/ om hvad der kom på dr i dag, men måske jeg har misset noget. Data så ægte ud. Kigger lige igen. Anders
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 22:28
Så vidt jeg kan se, er der stadig samme problem som dengang - de datoer, der er tilgængelige via deres JSON service er fra 2012. Med andre ord - de sender ikke nye data ud via den service (jeg har kun været inde kort og checke med min daværende kode, så kan ikke afvise jeg har overset noget).
Til top
Ravnholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ravnholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 12:27
Hej lhulvej.

Mange tak for svar

Jeg kan se der er nogle services som benytter JSON hos DR.dk på følgende: dr.dk/mas/whatson/channel/

Ved ikke om dette er en ny service eller om den giver nogle af de problemer som er beskrevet tidligere i denne tråd.

Ved ikke om dit program ville kunne rettes mod den nye service og så fungere. Du har sikkert kigget på det, men hvis ikke så vr det et hurtigt heads-up. Anders
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 20:02
Desværre ændrede DR på deres website, så servicen fungerede ikke mere. Jeg skrev den oprindelig app, men har nu skiftet til timefor.tv (jeg bruger stadig en app til at ændre lidt på data, så det passer bedre til media center).
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 13:08
Jeg bruger den her 
Til top
Ravnholt Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ravnholt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2013 kl. 13:02
virker EPG Grabber.exe stadig mod DR? Hvis ja hvor kan jeg downloade den seneste version? Lyder som et super program.
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 23:40
mm-bop, ja, det tror jeg det vil være.
 
F.eks. kan jeg se, at der kan stå Britisk dramaserie fra 1995 eller lignende. Jeg kender ikke Nrossens program, så ved ikke, hvordan det generere unikke episodenumre, men hvis der står det samme for alle afsnit af en serie i underbeskrivelsen, så kan 7MC ikke finde ud af det og tror alle afsnit er det samme. Det er derfor, jeg har valgt at generere min egen tekst til dette felt (bruger som nævnt Big Screen EPG - YMMV).
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 19:06
@lhulvej:
Har kigget lidt i en gammel epg.xml
Det ser ud til at du (næsten?) kun bruger sub-title feltet til at skrive episode x af y. Og nogen gange også et navn.

ind i sub-title epg.xml?

NB: Bruger NRossen's program til at konvertere din (nu snart min egen...) xmltv -> 7MC
 

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Wind Diesel Wind Diesel skrev:

At forestille sig...  istedet for 500 personer hver isæt BØVLER med at downloade XML tv data, så kunne 1 gøre det og share den i en dropbox folder så alle altid havde en opdatere fil....   suk :-)
500 mennesker kunne også sætte penge i banken, og 1 kunne stjæle dem.......




(at DL epg data er ikke bøvlet)
Du er godt langt ude nogen gange!

Øhh.... Kom igen, du må ganske givet tale om dig selv. 
.....
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2012 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Så er det jo dig der gør det forkert, og jeg tror ikke at du får ontv til at ændre det.
Jeg fik efter lang tid dem til at gøre det rigtigt.
 
 
Nu var det subtitle jeg havde problemer med og vil have dem til at ændre og ikke episodenummer. Timefor.tv kommer en undertitel i feltet som "Amerikansk serie fra 2005". Når det bliver importeret til 7MC (jeg bruger Big Screen EPG og det er standardindstillingerne der), så bliver der oprettet en unik kode ud fra først episodenummerfeltet og - hvis det ikke findes - subtitle. Det betyder, at ved serier som Parks & Recreation, der ikke har episodenumre, bliver alle afsnit identificeret som det samme. Med den logik jeg nu bruger, så virker alting fint og jeg kan se episodenummeret i Media Center - noget jeg heller ikke kunne før, da Big Screen EPG bruger episodenummer til identifikation, men ikke tilføjer det som et synligt felt.
 
Iøvrigt er episodenummerfeltet heller ikkke helt perfekt - sæsonnumre er 1-baseret, de skal være 0-baseret ifølge beskrivelsen, så sæson 1 burde stå som 0.x.
 
Edit: Her er beskrivelsen af sub-title fra DTDen: "Sub-title or episode title, eg 'Datalore'.  " - det burde altså ikke være brugt til en general beskrivelse af udsendelsen.
 


Redigeret af lhulvej - 06-November-2012 kl. 07:22
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu