recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG data - nyt program til download
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG data - nyt program til download

 Besvar Besvar Side  <1 34567 13>
Forfatter
Besked
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Men som sagt mangler jeg lige noget på Mac som kan hente filen
 
Problemet er, at programmet er skrevet i .NET Framework, så det kan ikke umiddelbart bruges til Mac OS. Der er forsøg på at skrive oversættere til at køre .NET på bl.a. Linux, men aner ikke om og hvordan det evt. kan bruges til Mac OS (min Macbook Air kører Windows 7).
 
Jeg er i øvrigt i gang med V2 med forskellige forbedringer, men den vil også umiddelbart kun kunne køre på Windows.
 
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Du skal starte det med parametren -config mener jeg - så får du mulighed for at krydse de kanaler af, som du ønsker epg for.

 
Man kan evt. lave en shortcut til programmet og så indsætte parameteren der, så har man altid en nem mulighed for at køre konfigurationen igen.
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 22:01
Hey v2!!!
Feature request:
Nu bruger du jo selv 7MC... Var det ikke en idé at lave et mxf output istedet for xmltv.
Så kunne du undgå abonnement på Big Screen.
Eller jeg undgår at hekse med 2 3rdparty epg app (dit + nRossen xmltv -> mxf)...'
 
Er det bare fuldstændig udelukket?
 
Men ellers tak for et fint no nonsens program... Smile
 
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af mm-bob mm-bob skrev:

Var det ikke en idé at lave et mxf output istedet for xmltv.
 
Har kigget lidt på formattet og det ser ikke superkompliceret ud. Jeg ville dog skulle replikere en del funktionalitet som BSE giver mig (nemt at slå in-band EPG fra, link til filminformationer, der bliver hentet ind i guiden, billeder til film og serier, m.m.) - skal først finde ud af, hvor kompliceret det ville være - da jeg ellers hellere betaler abonnementet.
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 15:22
Nu ved jeg ikke hvilke links BSE hiver med ind.
Men her er et par forslag:
Fx denne uges DR1 Fredagsfilm.
Tittel: Modstand
Originaltitel: Defiance
Indspillet år 2008.
 
links:
Billeder bliver nok lidt værre. Der skal nok findes noget. Men jeg kender det ikke...
Byd ind.... :)
 
Ellers kan man jo parse imdb DOM'en... Men så vil du sikkert hellere bare betale BSE abonnementet... :)
 
 
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 19:39

Oprindeligt skrevet af lhulvej lhulvej skrev:


Oprindeligt skrevet af mm-bob mm-bob skrev:



Var det ikke en idé at lave et mxf output istedet for xmltv.
 Har kigget lidt på formattet og det ser ikke superkompliceret ud. Jeg ville dog skulle replikere en del funktionalitet som BSE giver mig (nemt at slå in-band EPG fra, link til filminformationer, der bliver hentet ind i guiden, billeder til film og serier, m.m.) - skal først finde ud af, hvor kompliceret det ville være - da jeg ellers hellere betaler abonnementet.

Dårlig idé.
alle Andre som ikke bruger wmc kan ikke bruge programmet så.
.....
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 21:54
Næste udgave bliver med xmltv output og så kan jeg evt. se om mxf kan tilføjes også, så i hvert fald i første omgang kan programmet sagtens bruges til andet end 7MC.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 22:33
Der er vel heller ingen grund til at det ene udelukker det andet ? Big smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2011 kl. 23:06
Mht. at bruge dit program - eller nærmere outputtet fra dit program på min Mac har jeg løst det ved at programmet kører på min arbejds PC (Vistas) og smider filen i Public folderen på min Dropbox. På Mac'en har jeg lavet et script som downloader filen fra Dropbox og henter den ind i EyeTV. Scriptet kører automatisk hver dagHug
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 09:15
Anden feature der måske mangler : Nu er filstørrelser og upload/download hastigheder vel ikke det store issue. Kunne det ikke laves så den kan lave en komplet download af samtlige kanaler. Så står man ikke med det problem at man mangler noget hvis der kommer nye kanaler til - eller der er nogen der ændre navn. Så er det ikke download der skal ændres men bare mapningen i "modtager" programmet.
Eller er der en begrænsning i hvormeget man må hente. Jeg får fejl hvis jeg vælger mere end ca 45.


Redigeret af kim.t - 07-September-2011 kl. 09:34
Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mm-bob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Anden feature der måske mangler : Nu er filstørrelser og upload/download hastigheder vel ikke det store issue. Kunne det ikke laves så den kan lave en komplet download af samtlige kanaler. Så står man ikke med det problem at man mangler noget hvis der kommer nye kanaler til - eller der er nogen der ændre navn. Så er det ikke download der skal ændres men bare mapningen i "modtager" programmet.
Eller er der en begrænsning i hvormeget man må hente. Jeg får fejl hvis jeg vælger mere end ca 45.

Personligt synes jeg, at det er rigtig fint, som det er.
Så man kan filtre de kanaler væk, som ingen interesse har.
Der er ingen grund til at introducere risiko for at ens epg fejler, pga invalid data, på en eller anden hula bula kanal...
Og måske er det netop det, som sker med din kanal nr ca 45...
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 21:37
Jeg kunne forestille mig, at der kan være et problem med længden af den request, der bliver sendt, hvis man vælger for mange kanaler.
 
Løsningen overlever lidt på DRs velvilje, da de selvfølgelig kan lukke ned for webservicen, når som helst de har lyst til, så jeg vil nødig lave en løsning, der henter flere data end højst nødvendigt. Det burde forhåbentligt ikke være for stort et problem at udvælge de kanaler, du skal bruge EPG for, en sjælden gang, når Yousee eller hvem du nu bruger ændrer på kanaludvalget.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu