recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EPG data - nyt program til download
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EPG data - nyt program til download

 Besvar Besvar Side  <1 56789 13>
Forfatter
Besked
jbulow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Februar-2011
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbulow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2011 kl. 13:04
Hej Ihulvej
 
Det virker bare for mig nu !! Tusind tak for det Big smile
 
med venlig hilsen
 
Jens
Til top
tom_jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-April-2010
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tom_jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2011 kl. 17:11
Tak til Lars for at have gjort programmet tilgængeligt.

Har indtil nu brugt Rune Dahl Jørgensens Epg grabber men den virker ej længere. Det gør Lars' program derimod Smile

Bruger xml out-put filen til at søge efter mine favorit instruktører og skuespillere m.m. vha Notepad++ og en plugin der hedder 'Analyse'.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 21:33
Nu er jeg også hoppet med på vognenSmile

Jeg brugte også Rune Dahl Jørgensens epg ripper, men den virker jo som bekendt ikke mere.

Kun ros herfra. Det fungerer jo bareSmile

Det eneste jeg savner (i forhold til Runes) er at man kan se episodenumrene og andre oplysninger i beskrivelsen.

eks. på beskrivelse fra runes:

Julekalender for hele familien. Episode (1) Genudsendelse Den 11-årige Ludvig og hans familie bla bla bla............

Her er rækkefølgen- (overskrift)-(episodenr-hvis noget?)-(genudsendelse?)(beskrivelse).

I Mediaportal er det særdeles brugbart når man scroller igennem sine optagelser. Jeg ved ikke om det ville være træls for dem der bruger andet htpc software?
Men var det noget der evt kunne tilføjes?

mvh Stefan
Til top
SoerenB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoerenB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2011 kl. 22:37
Jeg har fået Runes EPG ripper op og køre igen. Den pegede bare på beta.dr.dk som ikke eksisterer mere. Et quickfix findes via forumet i mediaportal:

Det er en patch til 0.95.4. Mine Java skillz rækker ikke lige til at få GUI'en fra de seneste versioner med, men det kan i en snæver vending erstatte de nyere versioner også, bare man har lavet channels-tv.xml i forvejen. Håber Rune laver en fix-release snart, ellers må jeg vel også se om jeg kan hitte ud af det GUI skidt i Java :-D

Edit:
Den første version krævede en ny JRE runtime på maskinerne (1.7), så jeg har bygget en ny patch mod JRE 1.6. Derudover lykkedes det mig at bygge en patch til 0.97 med GUI.


Redigeret af SoerenB - 23-December-2011 kl. 09:26
Til top
lhulvej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lhulvej Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2011 kl. 09:32
Tak for rosen :-)
 
Jeg havde jo håbet at have en ny version færdig i løbet af 2011, men har haft for travlt med arbejde, så jeg har været nødt til at nedprioritere dette. Heldigvis virker den nuværende udgave da.
 
Med hensyn til episodenumre og beskrivelser: Der er sådan set ikke noget i vejen for også at placere det i beskrivelsen, når de findes - de er i dag placeret i et subtitle felt, som 7MC viser under selve programtitlen og også bruger til at adskille forskellige afsnit. Desværre er de data, som er i DR's EPG ikke perfekte. F.eks. er specielt TV3 slem til at skifte mellem at kalde noget "titel" og "titel + sæson" (eks. NCIS og NCIS År 5) og episodenumre kan også være fra starten af sæsonen eller fra starten af serien, så helt perfekt bliver det vist aldrig.
 
God jul til alle.
Lars
 
 
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2011 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af lhulvej lhulvej skrev:

Tak for rosen :-)
 
Jeg havde jo håbet at have en ny version færdig i løbet af 2011, men har haft for travlt med arbejde, så jeg har været nødt til at nedprioritere dette. Heldigvis virker den nuværende udgave da.
 
Med hensyn til episodenumre og beskrivelser: Der er sådan set ikke noget i vejen for også at placere det i beskrivelsen, når de findes - de er i dag placeret i et subtitle felt, som 7MC viser under selve programtitlen og også bruger til at adskille forskellige afsnit. Desværre er de data, som er i DR's EPG ikke perfekte. F.eks. er specielt TV3 slem til at skifte mellem at kalde noget "titel" og "titel + sæson" (eks. NCIS og NCIS År 5) og episodenumre kan også være fra starten af sæsonen eller fra starten af serien, så helt perfekt bliver det vist aldrig.
 
God jul til alle.
Lars
 
 

Det kunne være rigtig godt at få de ting med i beskrivelsen.

Det er et rigtig godt program. Nemt at sætte op og gør hvad man forventer. Super godtSmile
Til top
metal_hansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér metal_hansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2011 kl. 17:26
YES!!! Jeg takker mange 1000 gange!!! Så blir det en rigtig jul i år Clap
http://www.nordmetal.dk
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2011 kl. 10:09
Hej Ihulvej , du skrev i tidligere indlæg at du måke ville dele sourcecoden ud. Vil du det.
Jeg har ikke nærstuderet hvordan dvbviewer håndterer deres epg (fil/database osv), jeg overvejer viasat (sat) igen i mit htpc, men en af mine issues på sat er det manglende epg, da du sikkert allerede har taget højde for en masse tweaks/issues omkring formater i din kode, kunne det spare mige for en del tid.
 
Og må man spørge, hvordan dælen fandt du den webservice i sin tid.
 
MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 22:29
Hmm, vente, vente. Der skete ikke noget med den sourcekode, så jeg gik selv igang med at lave en exporter fra dr.dk, det er jo meget sjovt/spændende at lave det selv. Nåede også at få alle kanalerne over i min programmeringslogik, samt at lave et system for de kanaler jeg ville have epg for, og jeg får også programlisten. Så langt så godt. Hold da k*ft der er mange felter i deres programguide. Jeg har ikke programmeret mod JSON før så det drillede lidt, forbaskede arrays. Men så kom problemet. Garage projektet som Patriarken kalder DvbViewer (vil kun give ham lidt ret), kører med nogle filer/deres databaser der hedder .dat som extension, æv, det er sikkert noget delphi, og deres udviklingsværktøjer er ikke i min portefølge, og har ikke været det i mange år. Jeg kan ikke få noget ind i dem, når nu jeg ikke kan åbne/analysere på opbygningen (kl. 2 i nat). Så lidt søgning på nettet, og jeg fandt denne lille util som også er omtalt herinde 3-4 gange Xepg fra www.a123.dk. Men den vil gerne have xmltv formatet, og hvem har lige et færdigt produkt til den. Jaah, igen Lars, så epg grapper blev hentet, configget til at hapse alle viasat kanalerne fra dr.dk, da det er dem der knudrer på sat, jeg lavede lidt kanal parring mod dvbviewer med xEPG, og vupti så var der epg en masse timer frem på TV3, Tv1000(X) etc. Det er jo ikke så tosset. Ville bare hellere have lavet det færdigt selv, men de der .dat filer driller i en ms C# verden er jeg sikker på. I øvrigt en masse lækre detaljer der exporteres fra dr's datafelter. Tak for det Lars.
Nu mangler jeg bare abonent til viasat, det er en lidt mere attraktivt kanalpakke når der er epg man kan se/søge i.
Men hvor er det ærgeligt at dvbViewer er så off standart, lidt flere features mht. eks. xmltv.xml filer ville have været dejligt lige her. Den godt mand/kvinde bag ved a123 har nu gjort en god lille app.
 
Med venlige julehilsener.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
ShadowDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ShadowDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 11:47
Hvorfor så ikke dele din source code nu rasmuzzen? Måske kan man arbejde lidt videre på den ? :)
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 11:48
Er du C# mand
Jeg smider lige et par def og et par metoder meget snart, måske i aften, så er man da igang

Redigeret af rasmuzzen - 30-December-2011 kl. 11:51
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Hmm, vente, vente. Der skete ikke noget med den sourcekode, så jeg gik selv igang med at lave en exporter fra dr.dk, det er jo meget sjovt/spændende at lave det selv. Nåede også at få alle kanalerne over i min programmeringslogik, samt at lave et system for de kanaler jeg ville have epg for, og jeg får også programlisten. Så langt så godt. Hold da k*ft der er mange felter i deres programguide. Jeg har ikke programmeret mod JSON før så det drillede lidt, forbaskede arrays. Men så kom problemet. Garage projektet som Patriarken kalder DvbViewer (vil kun give ham lidt ret), kører med nogle filer/deres databaser der hedder .dat som extension, æv, det er sikkert noget delphi, og deres udviklingsværktøjer er ikke i min portefølge, og har ikke været det i mange år. Jeg kan ikke få noget ind i dem, når nu jeg ikke kan åbne/analysere på opbygningen (kl. 2 i nat). Så lidt søgning på nettet, og jeg fandt denne lille util som også er omtalt herinde 3-4 gange Xepg fra www.a123.dk. Men den vil gerne have xmltv formatet, og hvem har lige et færdigt produkt til den. Jaah, igen Lars, så epg grapper blev hentet, configget til at hapse alle viasat kanalerne fra dr.dk, da det er dem der knudrer på sat, jeg lavede lidt kanal parring mod dvbviewer med xEPG, og vupti så var der epg en masse timer frem på TV3, Tv1000(X) etc. Det er jo ikke så tosset. Ville bare hellere have lavet det færdigt selv, men de der .dat filer driller i en ms C# verden er jeg sikker på. I øvrigt en masse lækre detaljer der exporteres fra dr's datafelter. Tak for det Lars.
Nu mangler jeg bare abonent til viasat, det er en lidt mere attraktivt kanalpakke når der er epg man kan se/søge i.
Men hvor er det ærgeligt at dvbViewer er så off standart, lidt flere features mht. eks. xmltv.xml filer ville have været dejligt lige her. Den godt mand/kvinde bag ved a123 har nu gjort en god lille app.
 
Med venlige julehilsener.


Det er dokumenteret hvordan man skal kode COM plugins til DVBviewer. Brugeren "Delphi" der er engang var bruger her på forummet har skrevet XMLTV pluginen i COM vist nok i Delphi C....Kan tage fejl though....Har kan muligvis hjælpe med noget Source... Han dog ikke set ham aktiv længe...

DAT er vel bare en container...


Redigeret af Patriarken - 30-December-2011 kl. 12:47
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu