recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TerraTec Cinergy  2400i DT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTerraTec Cinergy 2400i DT

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bwavin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2008
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: TerraTec Cinergy 2400i DT
    Sendt: 13-Februar-2010 kl. 11:37
Kan man se/optage alle de danske mpeg4 kanaller SD og HD med TerraTec Cinergy 2400i DT kort?

tak på forhånd
B


Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 11:46
Du kan se alle de ikke krypterede kanaler, dvs dem fra Boxer kan du ikke se.
 
Men kanalerne  DR1, DR2, TV2, DR HD, Ramasjang, DR K, Folketinget kan du sagtens tage.
 
Og med de 2 tunere der sidder på kortet, vil du faktisk kunne se / optage samtlige kanaler samtidig fuldstændigt frit såfremt du bruger software som DVBViewer eller Mediaportal.
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
bwavin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2008
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 11:53
tak for det! er der nogle udlemper/fordel med at bruger enten DVBViewer eller Mediaportal?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 12:13
Uha - må jeg nøjes med at svare JA ? ;-)
 
Det afhænger helt af hvordan det skal bruges, så det er meget svært at svare entydigt på. Her vil det nok være en god ide med lidt mere information omkring din brug af mediecentret.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
bwavin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2008
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 12:31
tak :)

jeg skal kun bruge det til at optage på min desktop computer. filerne afspilles på min win7MC bærbar.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 12:35
MediaPortal er gratis, så du kunne jo prøve det først og se om det opfylder dine behov. Som jeg ser det er MediaPortal lidt mere kompliceret at installere. DVBViewer koster 15 euro. Det er et kommercielt produkt, så der er et firma der tager sig af udviklingen. De har et forum, med en meget svingende support. MediaPortal udvikles som Freeware og det er brugerne der hjælper hinanden
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bwavin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2008
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 12:39
jeg prøver! og mange tak for hjælpen!
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

MediaPortal er gratis, så du kunne jo prøve det først og se om det opfylder dine behov. Som jeg ser det er MediaPortal lidt mere kompliceret at installere.
 
Øhh hvornår har du mon sidst prøvet det ? jeg har netop siddet og fumlet med den kringlede opsætning af DVBViewer mht. tuning - det er KUN for nørder. Og skal man køre det som klient / server bliver det da helt galt.
 
Nå, men det var vist et sidespring ;-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Øhh hvornår har du mon sidst prøvet det ? jeg har netop siddet og fumlet med den kringlede opsætning af DVBViewer mht. tuning - det er KUN for nørder.
 
Nå, nå. Så nørdede er vi DVBViewer brugere heller ikkeLOL
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

MediaPortal er gratis, så du kunne jo prøve det først og se om det opfylder dine behov. Som jeg ser det er MediaPortal lidt mere kompliceret at installere.
 
Øhh hvornår har du mon sidst prøvet det ? jeg har netop siddet og fumlet med den kringlede opsætning af DVBViewer mht. tuning - det er KUN for nørder. Og skal man køre det som klient / server bliver det da helt galt.
 
Nå, men det var vist et sidespring ;-)
Det er flere år siden jeg har prøvet Media Portal. Mit udsagn baserer sig ikke på den erfaring jeg fik der, men på mængden af henvendelser fra folk der har problemer med installation af Mediaportal. Der er så gudskelov nogen (f.eks. jonasp) der altid er villige til at hjælpe dem. Så derfor anbefaler jeg jo netop spørgeren at prøve med MediaPortal.
 
At opsætning af DVBViewers serverdel er kringlet, det giver jeg dig ret i, men da spørgeren bare skal bruge en simpel installation, på en bærbar, er der ikke noget kompliceret i det.
At du synes opsætning af DVBViewer tunere er kringlet forstår jeg virkelig ikke. Det er ind i indstillinger. Skan enheder. Klik ok. Så er tuneren installeret. Derefter er det ind i Skan kanaler, vælge hvilken modtagelsestype du har, og klikke på Skan område og klikke på Luk. Thats it!
Er det en frisk installation klarer installationsprogrammet det for dig. Du skal bare klikke Ja til at skanne kanaler, sværere er det altså ikke
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

 
Øhh hvornår har du mon sidst prøvet det ? jeg har netop siddet og fumlet med den kringlede opsætning af DVBViewer mht. tuning - det er KUN for nørder.
 
Nå, nå. Så nørdede er vi DVBViewer brugere heller ikkeLOL
 
Flemming
 
Jeg er selv nørd, så ikke et ondt ord om nørder - he he
 
Men derfor kan jeg jo godt prøve at se det udefra, og hvis jeg skulle give 7MC, Mediaportal, og DVBViewer en karakter fra 1-5 hvor 5 er det nemmeste ifht. opsætning, ville det blive 7MC=5, MP=4 og DVBViewer=2
 
Hvis man så skulle focusere på hvor begrænset softwaren er ifht. muligheder, ville jeg så vende karakterskalaen om ifht. de 3 stykker software ;-)
 
F.eks synes jeg det er smart at man med DVBViewer kan blande tunere fra en server og den maskine man sidder på. På børneværelset kan der så være en tuner og måske kan man også trække på tuneren må mediecenterserveren i stuen eller lign. SMART !
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

MediaPortal er gratis, så du kunne jo prøve det først og se om det opfylder dine behov. Som jeg ser det er MediaPortal lidt mere kompliceret at installere.
 
Øhh hvornår har du mon sidst prøvet det ? jeg har netop siddet og fumlet med den kringlede opsætning af DVBViewer mht. tuning - det er KUN for nørder. Og skal man køre det som klient / server bliver det da helt galt.
 
Nå, men det var vist et sidespring ;-)
Det er flere år siden jeg har prøvet Media Portal. Mit udsagn baserer sig ikke på den erfaring jeg fik der, men på mængden af henvendelser fra folk der har problemer med installation af Mediaportal. Der er så gudskelov nogen (f.eks. jonasp) der altid er villige til at hjælpe dem. Så derfor anbefaler jeg jo netop spørgeren at prøve med MediaPortal.
 
At opsætning af DVBViewers serverdel er kringlet, det giver jeg dig ret i, men da spørgeren bare skal bruge en simpel installation, på en bærbar, er der ikke noget kompliceret i det.
At du synes opsætning af DVBViewer tunere er kringlet forstår jeg virkelig ikke. Det er ind i indstillinger. Skan enheder. Klik ok. Så er tuneren installeret. Derefter er det ind i Skan kanaler, vælge hvilken modtagelsestype du har, og klikke på Skan område og klikke på Luk. Thats it!
Er det en frisk installation klarer installationsprogrammet det for dig. Du skal bare klikke Ja til at skanne kanaler, sværere er det altså ikke
 
Opsætningen og tuning af kanaler i Mediaportal er efter min mening, betydeligt mere intuitivt og let forståeligt ifht. DVBViewer.
 
F.eks kan jeg ikke sætte mig ind i følgende skærmbillede ifht. at skulle scanne efter iptv :
 
Hvad med udtrykket "destinationsrod" ? mere nørdet udtryk har jeg sjældent hørt ;-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu