Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv box |
Besvar
|
Side <1 5051525354 55> |
| Forfatter | |
kurgan
Junior bruger
Medlem siden: 19-Maj-2010 Status: Offline Beskeder: 25 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Emne: Anmeldelse af ABEO digital kabel-tv boxSendt: 15-Juni-2010 kl. 14:59 |
|
ja nu vil den gerne læse min trp fil, sært
men den kan vist ikke appende alle delfilerne? |
|
![]() |
|
fltk
Guld medlem
Medlem siden: 04-Februar-2004 Status: Offline Beskeder: 4602 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 15-Juni-2010 kl. 15:09 |
Jo, giv dem fortløbende numre. Desuden skal du sætte et flueben et sted som jeg ikke lige husker på stående fod.
Flemming
|
|
|
Philips 37PF9731D
Arion AF9300 PVR NorthQ 7200 Fantec P2550 HTPC/Hauppauge WinTV PVR 250/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer |
|
![]() |
|
kurgan
Junior bruger
Medlem siden: 19-Maj-2010 Status: Offline Beskeder: 25 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 15-Juni-2010 kl. 20:05 |
|
ok tak ja det virker....
spørgsmå til team abeo: hvis jeg går i epg, så er der tomt som.... men skifter jeg til en kanal viser den fint det nuværende og næste program?!!??! |
|
![]() |
|
Comfortably Numb
Ny bruger
Medlem siden: 20-Februar-2010 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 14 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 17-Juni-2010 kl. 17:52 |
|
Jeg har nu nogen tid kørt med 1.03.12 FW'en. Og der er nogle ekstremt irriterende fejl ved den.
- Der er selvfølgelig slet ingen EPG.
- Den har en dårlig vane med, ind imellem ( læs: i dag ) at ca 5-30 sekunder efter man har skiftet til DR1 el. DR2 begynder den at vise en Tekst-TV side. Ikke sådan at den slår over på tekst-TV. Den viser bare en tekst-TV side, og kanalens tale kører som normalt. Hvis man så stepper en kanal op eller ned, og tilbage igen, viser den igen kanalen i 5-30 sekunder. For at vise billede hele tiden kan man så trykke på tekst-TV knappen, så man får pop-up menuen for tekst-TV op på skærmen. Det er selvfølgelig irriterende at glo på, og ikke en holdbar situation. Signalstyrken er Intensity: 90 / Quality: 100. Hvis jeg så går ind i tekst-TV, så virker den normalt. Når jeg så EXIT'er viser den igen kanalen i 5-30 sekunder, og så er tekst-TV siden tilbage ( På Sort Baggrund ).
På DR-HD laver den også noget, der minder lidt om det. Der er siden bare gennemsigtig, og teksten står der kun nogle få sekunder, før den forsvinder igen.
Er der andre der har oplevet noget lignende? Jeg håber da ikke det bare er mig. Umiddelbart virker det ikke som en fysisk defekt, men mere som noget "spooky" software.
Jeg har prøvet at foretage en Factory Reset. Men har endnu ikke prøvet at geninstallere firmwaren.
|
|
![]() |
|
Comfortably Numb
Ny bruger
Medlem siden: 20-Februar-2010 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 14 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 17-Juni-2010 kl. 18:27 |
|
Er lige tilbage for en kort bemærkning.
Opdagede ved et tilfælde, hvordan jeg kan få ABEO'en til at blive ved med at vise enten DR1 eller DR2, og ikke efter 5-30 sekunder begynde at vise en tekst-TV side.
Jeg havde en ekstern antenneforstærker med forstærkningsjustering koblet imellem udtaget fra STOFA Aalborg/Nørresundby og ABEO'en. Jeg havde en lille teori om at det måske kunne have været at signalet var så kraftigt, at tuneren blev overstyret, og derfor gik i spunk. Det havde dog ikke rigtigt nogen effekt. jeg kunne skrue ned til signalet forsvandt, og tilbage igen - ingen ændring.
Men da jeg så pillede antennekablet ud - fjernede antenneforstærkeren, og satte antennestikket i igen, så blev den sgu ved med at vise DR2. Så prøvede jeg at skifte til DR1. 5-30 sek senere kommer tekst-TV siden igen - MØG. Så prøver jeg igen at pille antennestikket ud - vente til ABEO'en skriver "intet signal". Så i med stikket igen. Og "violá" - så bliver DR1 også hængende. Det samme sker når jeg skifter tilbage til DR2. Og kuren er den samme.
Ikke at mystikken er blevet mindre, men sådan opfører boksen sig nu engang - irriterende.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak
Guld medlem
Medlem siden: 09-Februar-2005 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 3772 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 17-Juni-2010 kl. 23:23 |
|
Det der undrer mig er at i hænger på. Der er ToOgHalvTreds sider, og de fleste er med problemer. Hvordan kan i da leve med et produkt der er så fejlbehæftet?
|
|
|
DVBViewer i en Klient/Server model, Denon og Samsung LED. Fungerer sgu meget godt. Er forøvrigt glad for Win7
|
|
![]() |
|
videodude
Junior bruger
Medlem siden: 11-Marts-2010 Status: Offline Beskeder: 21 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-Juli-2010 kl. 13:53 |
|
hvis nogle skulle være interesseret så har føtex Bluetinum DVB-C på tilbud i denne her uge til 600kr - jeg købte min i søndags da jeg var blevet træt af at man ikke kunne sikker på at abeo boksen ville optage fra standby (min abeo boks sprang optagelsen over i halvdelen af gangene)
bluetinums boksen har et lidt lækkere interface - og lidt mere logisk at programmere en optagelse - og Bluetinum boksen har optaget alle de 6 optagelse jeg havde programmeret. de optagene filer fra Bluetinums kan afspilles direkte i vlc media player og filerne ligger i mappe med navn efter kanal og optagetidspunkt (her kunne abeo boksen også bruge et fremskidt) NB bluetinums boksen skal også firmware opdateres - der en nyere version som rette fejl i standardværdierne i timerfunktion (ny version har standard som optagefunktion og ikke påmindelse som fabriksversionen) |
|
![]() |
|
normann
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Bruger
Medlem siden: 24-Februar-2004 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 68 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-Juli-2010 kl. 14:08 |
|
Jeg har stort set også kun gode erfaringer med BlueTinum-boksen, som jeg købte efter at have returneret Abeo'en, som jeg stort set kun havde dårlige erfaringer med.
Jeg købte BT'en i Bilka, som har den på lager igen (i hvert fald i Fields), dog koster den ca. en hund mere end i Føtex. Redigeret af normann - 07-Juli-2010 kl. 20:07 |
|
![]() |
|
TJ06
Junior bruger
Medlem siden: 24-Februar-2010 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 34 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-Juli-2010 kl. 15:18 |
|
Ved nogen om det er muligt at returenere ABEO boxen til ALDI efter at have haft den i nogle måneder? Den fungerer jo sådan set ikke, når man eksempelvis ikke kan være sikker på at programmer optages? Ville nemlig gerne købe en bluetimum model istedet. |
|
![]() |
|
normann
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Besøg Medlems Hjemmeside
Føj til venneliste
Bruger
Medlem siden: 24-Februar-2004 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 68 |
Valgmuligheder
Svar m/citat Besvar
Sendt: 07-Juli-2010 kl. 15:23 |
|
At dømme ud fra hvordan Aldi har været repræsenteret i diverse forbrugerprogrammer (det var formentlig Kontant eller Basta) i forhold til servicereparationer af elektronisk udstyr, tror jeg at du kan regne med at bliver bedt om at henvende dig enten hos producenten eller til et anvist supportcenter, da produktet er mere end 30 dage gammelt, selvom jeg mener at huske fra de nævnte forbrugerprogrammer, at du iflg. forbrugerloven har krav på at kunne aflevere produktet til reparation i forretningen eller at de henter det hos dig. Hvis du er meget heldig, har de måske lavet proceduren om nu, ellers kan du prøve at presse på og se, om det hjælper noget. Ellers kan man stille sig tilfreds med det, de tilbyder, eller klage.
Redigeret af normann - 07-Juli-2010 kl. 15:23 |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <1 5051525354 55> |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |
| |