recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor bliver TDC af på fiber?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvor bliver TDC af på fiber?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

3. Hvad gør man så med en HD optage box?
 
Fuldstændig det samme som alle med almindelig kabelforbindelse fra YouSee: Køber eller lejer en Samsung-boks fra YouSee.
Alternativt tager en tur forbi Aldi og køber den boks, de har til 699,- fra den 12/5.
  
Aldis boks kan "kun" bruges til ukodede programmer, dem der ligger i clear.
 
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Grunden til at jeg valgte at få lagt fiber ind var bla. ønsket om Viasat, og at jeg kunne bruge begge mine TV, der ikke har DVB-C tuner.
 
På DONG's fibernet har man aldrig tidligere kunnet se tv uden en boks pr. apparat. Det nye bliver nu, at det kan man godt, hvis tv'et har indbygget DVB-C tuner. Det er en stor forbedring i forhold til tidligere.  
 
 
Telefoni & Bredbånd giver sig selv, mens det er på TV udgangen det sjove ligger... Der bliver analoge kanaler magen til dem der i dag ligger analogt til alle "gamle" fjernsyn og radio'er, man behøver atså ikke investere i digitalbokse ved hvert fjernsyn for at se TV.
 
 
Jeg kan ikke se det "sjove" i at modtage analogt signal, når man har fået lagt "informations motorvejen" ind i huset.
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

3. Hvad gør man så med en HD optage box?
 
Fuldstændig det samme som alle med almindelig kabelforbindelse fra YouSee: Køber eller lejer en Samsung-boks fra YouSee.
Alternativt tager en tur forbi Aldi og køber den boks, de har til 699,- fra den 12/5.
  
Aldis boks kan "kun" bruges til ukodede programmer, dem der ligger i clear.
 
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Grunden til at jeg valgte at få lagt fiber ind var bla. ønsket om Viasat, og at jeg kunne bruge begge mine TV, der ikke har DVB-C tuner.
 
På DONG's fibernet har man aldrig tidligere kunnet se tv uden en boks pr. apparat. Det nye bliver nu, at det kan man godt, hvis tv'et har indbygget DVB-C tuner. Det er en stor forbedring i forhold til tidligere.  
 
I den løsning YouSee bruger opsættes der en mininode i hjemmet, ud af den kommer Telefoni, BredBånd og KabelTV signaler.
 
Telefoni & Bredbånd giver sig selv, mens det er på TV udgangen det sjove ligger... Der bliver analoge kanaler magen til dem der i dag ligger analogt til alle "gamle" fjernsyn og radio'er, man behøver atså ikke investere i digitalbokse ved hvert fjernsyn for at se TV.
 
Samtidig ligger alle de digitale QAM kanaler til DVB-C tunere og Bokse, fuld HD og Filmbestillling fra divaneseren, StartForfra og ArkivTV, det er her styrken ligger i fibernoden.
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Så er vi ved at være der:
 
 
 
Ja det lyder godt, men en skam at man også skal betale 99,-Kr / md oveni .
Det kan man sige, men prisen er dog heldigvis for nedadgående. Før var det 179,-.
 
Jeg har kigget på tv pakkerne, og det er et noget tyndt inhold på HD siden. Jeg savner Discovery HD og National Geo. HD. 
Omvendt kan jeg få nogle kanaler jeg ikke har på CD i dag. TV4 og Viasat.
Det eneste jeg frygter er billede kvaliteten på de analoge kanaler. Min forældre har Yousee i dag, og jeg synes godt nok at billede kvaliteten er ringe på det analoge spejl, og de har trods alt et Sony W5500.
Når man har satelit er man jo forvendt med digitalt signal på alle kanaler.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Så er vi ved at være der:
 
 
 
Ja det lyder godt, men en skam at man også skal betale 99,-Kr / md oveni .
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2010 kl. 08:51
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

3. Hvad gør man så med en HD optage box?
 
Fuldstændig det samme som alle med almindelig kabelforbindelse fra YouSee: Køber eller lejer en Samsung-boks fra YouSee.
Alternativt tager en tur forbi Aldi og køber den boks, de har til 699,- fra den 12/5. 
 
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Grunden til at jeg valgte at få lagt fiber ind var bla. ønsket om Viasat, og at jeg kunne bruge begge mine TV, der ikke har DVB-C tuner.
 
På DONG's fibernet har man aldrig tidligere kunnet se tv uden en boks pr. apparat. Det nye bliver nu, at det kan man godt, hvis tv'et har indbygget DVB-C tuner. Det er en stor forbedring i forhold til tidligere.  
 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af niemorch niemorch skrev:

Fra YouSee har jeg nu fået uddybende kommentarer:
  1. DONG fortsætter processen med nedgranvning af luftledninger, og TDC har i forlængelse af købet af DONG's fibernetaktiviteter mulighed for at få lagt fiberrør i jorden i forbindelse med at der graves. TDC tager stilling til denne mulighed område for område - så nogle steder vil der blive lagt fiberrør ned og andre vil der ikke. Selvom der lægges rør ned, er der ikke p.t. taget stilling til hvornår de kan tages i brug.
  2. YouSee forventer at starte med at tilbyde sine produkter over fiber i løbet af et par uger. Det vil imidlertid komme til at ske i form af en geografisk udrulning. Udover at der skal være rør i området, skal TDC have etableret teknikhuse og Yousee skal selv investere i udstyr - derfor kommer udrulningen til at forløbe over nogle år. YouSee prioriterer områderne efter hvor let (billigt) det er at komme igang og hvor stort et kundepotentiale der er i området. Vores konkret planer for udbygning rækker frem til sidst på sommeren. Der vil i løbet af kort tid være mulighed for at følge udbygningsplanen på www.yousee.dk.
  3. YouSee's produktudbud via fiber bliver tilsarnede de produkter vi leverer over coax - således at der kan ses tv på alle stik i husstanden uden at der er krav om en boks.
Tak fordi du poster deres svar Clap
 
2. Udrulning i løbet af nogle år...ærligt. I min lille by var der "Fiberdag" da DONG i sin tid var færdige med at ligge kalber ned. Mange dukkede op og talte med leverandørne, men 90% takkede nej til TV delenm, da de ikke kan levere Viasat, og nu kan man risikere at skulle vente "nogle år". Damn det er ringe
3. Hvad gør man så med en HD optage box? Og hvad med alle dem, der ikke har DVB-C tuner (mig selv incl.)? Vi skal ud og ansakffe en ekstern tuner.
 
Grunden til at jeg valgte at få lagt fiber ind var bla. ønsket om Viasat, og at jeg kunne bruge begge mine TV, der ikke har DVB-C tuner.
Til top
niemorch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-April-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 09:56
Fra YouSee har jeg nu fået uddybende kommentarer:
  1. DONG fortsætter processen med nedgranvning af luftledninger, og TDC har i forlængelse af købet af DONG's fibernetaktiviteter mulighed for at få lagt fiberrør i jorden i forbindelse med at der graves. TDC tager stilling til denne mulighed område for område - så nogle steder vil der blive lagt fiberrør ned og andre vil der ikke. Selvom der lægges rør ned, er der ikke p.t. taget stilling til hvornår de kan tages i brug.
  2. YouSee forventer at starte med at tilbyde sine produkter over fiber i løbet af et par uger. Det vil imidlertid komme til at ske i form af en geografisk udrulning. Udover at der skal være rør i området, skal TDC have etableret teknikhuse og Yousee skal selv investere i udstyr - derfor kommer udrulningen til at forløbe over nogle år. YouSee prioriterer områderne efter hvor let (billigt) det er at komme igang og hvor stort et kundepotentiale der er i området. Vores konkret planer for udbygning rækker frem til sidst på sommeren. Der vil i løbet af kort tid være mulighed for at følge udbygningsplanen på www.yousee.dk.
  3. YouSee's produktudbud via fiber bliver tilsarnede de produkter vi leverer over coax - således at der kan ses tv på alle stik i husstanden uden at der er krav om en boks.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 09:28
Du skal have en boks, hvis dit tv ikke har DVB-C.
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 08:31
Jacob fra YouSee havde denne kommentar til YouSee og fiber:
"Derudover kan jeg se at der har været et par spørgsmål omkring DONGs fibernet - YouSee kommer på fibernettet - vi kører p.t. test. Det bliver en DVB-C løsning. "
 
Betyder det at det bliver en en box løs løsning, og at ens TV skal have DVB-C?
Til top
rigo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 20:08
Clap
Til top
wicca Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 506
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2010 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af niemorch niemorch skrev:

Jeg følger med interesse denne tråd. Til information har jeg idag haft følgende mail korrespondance med TDC:
Kære XX,

Jeg følger med meget stor interesse meldingerne om YouSee's planer om at tilbyde kabel-tv via det fibernet som I har købt af Dong, f.eks på http://www.ritzauinfo.dk/pressrelease/detail.do?pressId=32542&type=thisweek&searchKey=1dad4544-30db-11df-996f-f95a4571735a&languageId=DA&pageIndex=1. Dette idet vi selv bor i et område der idag er uden YouSee kabel-tv via coax, men hvor Dong's nedgravning af elkabler er igang og næsten overstået.

Jeg håber du vil tage dig tid til at svare på et par spørgsmål:
  1. Efter TDC's køb af Dong's fibernet ultimo 2009, bliver der så fortsat gravet fiber eller fiber-tomrør ned i forbindelse med Dong's nedgravning af elkalber? Hvis ikke generelt, gør der så specifikt for vores område (det Dong kalder Gladsaxe område 6)?
  2. Kan du oplyse om hvornår I regner med at kunne tilbyde kabel-tv via fibernettet? Igen gerne specifikt for vores område (det Dong kalder Gladsaxe område 6)?
  3. Er det korrekt, at løsningen teknisk kommer til at svare til kabel-tv via coax, set fra den enkelte husstand, således at der samtidigt vil blive adgang til samtlige kanler for alle Ttv i husstanden, uden brug af individuelle modtager-bokse?
Med venlig hilsen og håb om svar,
Efter blot et par minutter modtog jeg dette venlige svar:
Kære XX,
 
Jeg kan umiddelbart kun lige svare op det sidste spørgsmål, og det er et ja. Signalet bliver i princippet det samme, som du har på coax-net, og det vil sige rundt til alle apparater i husstanden uden boks.
 
Mht. de to andre spørgsmål, er jeg nød til at spørge rundt i YouSee og så vende tilbage.
 
vh.

Interessant at se om der kommer svar på de to første spørgsmål....
 Forhører du dig hos Yousee? Kanon at du deler din info med os andre!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu