recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beocom 6000 spm.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBeocom 6000 spm.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas1974 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Emne: Beocom 6000 spm.
    Sendt: 21-Februar-2010 kl. 13:39

Hej,

Jeg har en Beocom 6000, som jeg ikke har brugt i ca. 5 år.

Nu havde jeg tænkt mig at sætte den til, men på trods af at jeg har manualer etc. er jeg enten for dum, eller også mangler jeg noget.

Det drejer sig om tilslutning af basen, det ser på tegningen ud som om at man skal bruge en form for "splitter" hvortil man fører strøm fra et stik/lader og telefon kabel fra væggen ind, og så samles de til et stik (igen telefon kabel), der går ind i basen.

Jeg har ingen lader med telefon stik i den anden ende. Er det mig der mangler noget, jeg plejer at være rimeligt god til ikke at smide ting væk?

Og I fald, jeg rent faktisk skal bruge det stik med telefon kabel i den ene ende, hvor hulen finder jeg sådan et?
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2010
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 13:57
Alt skulle jo være leveret med da du købte den. Beocom 6000 er lavet i 2 versioner, hvor den første havde lader og sendestation i ét, dvs. der skal både strøm og telefonstik i, og den anden havde lader og sendestation separat, hvor selve senderen godt nok stadig skal have strøm, men hvor "pyramiden" ikke var en del af dette setup. Den kunne placeres hvor man ville.
 
På sidstnævnte har sendeenheden en oplader i den ene ende af et kabel, sendeenheden midt på, og et telefonstik i den anden ende af kablet.
 
Så du skal nok i første omgang afgøre hvilken af de to Beocom 6000 du har stående, for kablet med lader og telefonstik er vist ikke helt ens til de to typer.
 
Edit: Jeg fandt et link, der forklarer hvordan basen virker, hvor der også er et billede af den "sendeenhed" jeg snakker om i den nye version:
selve laderen er godt nok lige faldet udenfor billedet, men i den ende af kablet du ikke kan se, sidder der en alm. 220 V oplader. Basen har så sin egen oplader, som sidder helt separat.


Redigeret af T-Rex - 21-Februar-2010 kl. 14:02
Til top
Thomas1974 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 14:01
Jeg har pyramiden, i den er der et strømstik
 
Derudover har jeg en sort base enhed, med et telefon stik i, det er så det der angiveligt skal ned i splitteren for at mødes med
1. strømstik
2. ledning fra telefon stik til splitter
 
Den har virket i min gamle lejlighed, så spørgsmålet er om jeg har fået smidt en stump ud, eller det bare er tilslutningen, der er problemet. Kan jeg tilslutte bases direkte til telefonnettet
Til top
T-Rex Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2010
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 14:03
Så mangler du nok den enhed jeg linker til. I den version jeg har, er der også kun strømstik, men her fungerer basen ikke som sender. Kun som oplader.
 
Jeg ved ikke hvad denne sender koster, men gratis det er den med garanti ikke...


Redigeret af T-Rex - 21-Februar-2010 kl. 14:04
Til top
cjoscar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 14:04
Ja der sidder en Y-lignende connector med : line og power i den ene ende og apparat i den anden.
Men hvor man kan finde sådan en det ved jeg ikke.
Til top
Thomas1974 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Belgien
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 14:07
Jeg har y'et, men mangler så i givet fald power delen (det er den gamle jeg har, med den firkantede base).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu