recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Regionskode og HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRegionskode og HTPC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CoolK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Regionskode og HTPC
    Sendt: 13-November-2005 kl. 21:53

Hvordan er det lige med HTPC'ere og DVD regionskoder??

Ryger man ud i noget snavs med den interne DVD afspiller tilsvarende det med en PC??

HTPC i x15e kabinet
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2005 kl. 23:07

En HTPC er jo bare en PC, så der er ikke nogen forskel der.

Du kan ændre firmwaren i mange DVD afspillere så de bliver regionsfrie. Det mener jeg Zitech sagde at de har gjort i deres custom firmware i BTC DVD'drevet i Media Center #1.

Men eller findes der også software til at omgå regionskoder.

AnyDVD er et meget populært program til dette og virker også sammen med f.eks. Winows MCE:

http://www.slysoft.com/da/anydvd.html

AnyDVD er en driver, som afkrypterer DVD-Film automatisk i baggrunden. DVD´en fremstår som ubeskyttet og regionkodefri for alle programmer og for Windows operativsystemer. Med AnyDVD som hjælpeværktøj til eks. CloneDVD, Pinnacle Instant Copy, InterVideo DVD-Copy, osv. har du mulighed for at kopiere CSS beskyttede film. Ved hjælp af AnyDVD kan du afspille film som ikke matcher din regionskode med DVD afspilningssoftware efter eget valg!

AnyDVD dekrypterer ikke kun DVD: AnyDVD tillader afspilning, kopiering og ripning af beskyttet Lyd-CD!
AnyDVD kan meget mere. Et eksempel kan være: Det er muligt at styre hastigheden hvormed dit DVD drev kører, således du kan se film på din PC, uden generende støj fra drevet!
AnyDVD er den perfekte Add-On til din HTPC (Home Theater PC). Den kan forhindre automatsk start af software placeret på dine Video DVD'er (eks., PC-Venlig) og du kan starte brugerdefinerede programmer ved isætning/udtagning af skiven.
AnyDVD kan justere din monitors opdateringsfrekvens (eks. 72 Hz ved NTSC og 75 Hz ved PAL) automatisk hvis ønsket!

AnyDVD kan fjerne ikke ønskede brugerbegrænsninger såsom tvungne undertekster, eller skippe i kapitler for at springe copyright meddelelser og FBI Advarsler over.

Redigeret af HTPC
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2005 kl. 23:23

Jeg kan stærkt anbefale AnyDVD.

Ud over at det fjerner regionskodnigen "fjerner" det også krypteringen.

Det betyder at man kan kopiere en dvdfilm direkte ind på harddisken og afspille den derfra - herligt, når man ligesom jeg har alle de af mine film som jeg ikke har set inde på harddisken.

Til top
CoolK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2005 kl. 23:27
Kanon - det var jeg ikke klar over..
HTPC i x15e kabinet
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2005 kl. 00:22
En anden meget simpel men meget smart feature ved AnyDVD er at den kan tvinge hastigheden på dit DVD drev ne når der bliver sat en DVD film i.
Det er meget smart hvis du vil afspille DVD film direkte fra DVD-drevet, fordi det larmer utroligt meget ved fuld hastighed, som du slet ikke har brug for ved filmafspilning. Den højere hastighed er kun smart ved kopiering til harddisk eller et andet drev. Til direkte afspilning af DVD pg musik er den høje hastighed kun en gene på grund af larmen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu