Så blev det så tid til at smide nogle (læs: en røvfuld) billeder op af mit set-up. Et førbillede.

Da jeg for et lille år siden fik erhvervet mig en Onkyo 876, ja så var det gamle tv-møbel slet ikk stort nok. Så gik jeg igang med at kigge på alternativer, og finder ud af at 99% af møblerne man kan købe er 40-45 cm dybe, og det er slet ikk nok. Den sidste procent af møblerne (Clik, Frislev) er sådan ca. ret dyre når man er fattig studerende 
Nå så laver jeg sku bare mit eget tænkte jeg. Så mens jeg sad på skolebænken og skulle forestille mig at følge med, så sad jeg og tegnede på livet løs, indtil jeg fandt på noget jeg kunne være tilfreds med. Med sådan en reciever og en PS3 FATTY, gik det meget ud på at få løst problemet ang. varme (det vender jeg tilbage til længere nede), og da jeg har tre meget nysgerrige ildere så skulle møblet også sikres mod dem, og det skulle ha en høj WAF.
Da ideerne var kommet fra hovedet og ned på papiret og tegningen var på plads, så skulle jeg bare ha noget MDF at bygge møblet af. Der gik lidt sport i at bygge meget billigt.
Så med lidt hjælp fra nogle af svendene så fik jeg lidt pladerest her og lidt der. Og på et tidspunkt var der nok til mit lille projekt. 
Udervejs i projektet skiftede jeg telefon, så jeg har desværre ikk billeder fra starten, men det skal ligne det gamle møbel sådan ca.
Here goes nothing:...
Ledningerne til blæserne ville jeg gerne gemme af vejen. Måske lidt af grunden var fordi jeg kunne. 

Hullet er skåret til den ene blæser og ledningen lagt ind i træet

Blæserne skal kunne tænde og slukkes efter behov

Blæserne blev 'hævet' lidt fra bunden, så de ikke ved et uheld blev til negleforkortere på ilderne

En hulplade virker fint som filter der lader luft passere, men stopper ildere

Undersiden af bordet med huller til blæserne og strømmen der kommer ud af pladen nede i bunden. Så skulle der vist være styr på al det med blæserne og strømmen.

Recieveren blev lagt om på ryggen så jeg kunne tegne af der hvor hullerne sidder så jeg kan få noget kold luft op under maven på den.

Så fik jeg skåret huller i pladen hvor recieveren skal stå. Nu kan der komme kold luft nedefra direkte op i recieveren.

Nu blir det lidt tricky at forklare (møblet ligger på hovedet), men under pladen hvor maskinerne skal stå er der et hulrum, hvor luften kommer ind og så videre op i recieveren. Og en anden god ting jeg fik ud af det her, var at jeg fik meget mere afstivning (maskinerne vejer omkring de 40 kg tilsammen). Så jeg fik 22+22+9 mm limet sammen og det kan sagtens holde vægten.

Her er vist luftkanaler der skal lede luften ind i hulrummet....

....men først skal luften ledes derop.

Bagsiden. Og det færdige resultat. Læg mærke til de tre plader der er sat sammen til éen, som forklaret 3 billeder oppe. Det hele blev så afprøvet med at tænde små røgbomber under blæseren, og det virkede perfekt.
Og en skuffe kom der sørme også i i bunden.

Så kom der hylder og låger i. Både lågerne og skuffen er af den slags man trykker på og så popper de ud. Det ser mere clean ud, uden greb, synes jeg, og så er der heller ikk noget ilderne kan kravle i. Og så var jeg vist færdig.
Så kom det retur fra maleren...

...men var super grimt malet. Rigtig rigtig mange fejl og løbere

Et meget skrabet 'nødbord' og 120" lærred.
Fik skiftet den gamle dataprojektor ud med denne Optoma HD 20, som jeg er superglad for.
Så kom bordet retur og på plads. Og FATTY blev til slim.
Subben skulle også sikres mod nysgerrighed, og det blev klaret ved at skære riller i fødderne og glide lidt metalgitter på plads. Jeg kan ikke høre at de gør noget ved lyden. Havde frygtet de ville stå og klapre, men de sidder der bare.
Side- og baghøjttaler og et fængsel til dyrene.

Ophænget er noget jeg kan glæde mig over hver dag. Og stikkene vender ned ad på tv'et, så noget har Philips da gjort rigtigt.

Og til sidst et efterbillede.
Prisen for bordet:
MDF Gratis
Plastictræ Gratis
Hængsler og lign. Gratis
2 120mm blæsere 275
Maler 1500
Salg af gammelt tv-møbel -400
Røgbomber 50
Totalt 1425
Og en stor portion timer og tålmodighed, og tungen lige i munden.
Philips 42pfl9732d
Vogels EFWE 6455 RC ophæng (dovenskab

)
Onkyo tx-sr 876
PS3 slim & FATTY
Harbolyd 7.1 (Starter man på bunden kan det kun gå op

)
Pioneer DVR-645h recorder
Sony recorder (backup til fruens programmer)
Optoma HD20
Et diskret lille 120" lærred
Ikke et setup der kan ophidse folk herinde, men det fungerer fint for os, og så er der fin plads til opgraderinger, forbedringer og diskussioner i fremtiden
The end. Blev til en alt for lang smøre og jeg undskylder gerne.

Skal ha taget nogle overall billeder, men så skal man jo rydde op og sådan noget gris, så blir en gang i næste uge.
Redigeret af 'DLG' - 01-April-2010 kl. 13:33