recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Organiser dine film på NMT -YAMJ tips og triks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Organiser dine film på NMT -YAMJ tips og triks

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Organiser dine film på NMT -YAMJ tips og triks
    Sendt: 22-Februar-2010 kl. 20:16
I erkendelse af vi er ved at være off topic i den anden tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68355&PN=32&title=popcorn-hour-c200-anmeldelse-spawn skal jeg her tage initiativ til en opsummering af de erfaringer jeg har brugt indtil nu for at få YAMJ op at køre hos mig, i andre er velkommen til at bruge den lisså tosset som i vil... bare det omhandler organisering af film på NMT.
 
 
Guider på engelsk:
 
Jeg har læst mig til at har man sine film liggende på flere locations kan man med winbolic http://www.pearlmagik.com/winbolic/ lave nogle links udfra 1 folder som gør at yamj skulle kunne skanne ud via de links.... har leget lidt med det og fik det delvist til at virke... syntes dog det bare var nemmere at samle alle film udfra 1 folder... men en dag bliver det måske ikke nok.. også er winbolic måske løsningen.. men nu er tippet givet videre.
 
sådan så den endelig indstilling ud som virkede hos mig med en c-200 og en synology server med filmene liggende i videodrevet på denne:
 
 
og unique skin
 
NFO filer kan laves med http://www.yanfoef.com/ (eller manuelt i en tekst editor.... find film på imdb.com og copy paste linket ind i et tomt tekst dokument som hedder "præcist det samme som filmen".nfo og lægges parallelt med filmen.
Alternativt døbes filmenen efter titel fra imdb.com om titel.år.dvdrip.filtype (ved blu ray kaldes det blurayrip istedet)
 
Af skins vil jeg sige at op til 60" er 8 film/side fint.... større skærme kan 18 film/side nok fint gå.
 
Jeg har taget denne fine beskrivelse fra godowsky
---start---
Så skal du bruge følgende programmer og nu taler jeg kun om PC udgaver.

- Unique Skin Creator V2.3
- ImageMagick-6.5.0-10-Q16-windows-dll.exe or higher edit.. ftp://ftp.imagemagick.org/pub/ImageMagick/windows/ImageMagick-windows.zip (med installer til windows)


Du downloader først yamj r1252 og udpakker denne fil.
Det er en folder med en masse forskellige filer.
Så downloader du YAMJ GUI Config v0.43 og pakker filen ud i yamj folderen, - altså den du lige downloadede og udpakkede.

Ligeledes downloader du MediaInfo Version 0.7.17 og denne FOLDER kommer du ned i yamj folderen fra før.

Du downloader Unique Skin Creator og smider filerne i yamj folderen, - der er såvidt jeg husker en mappe der hedder YAMJ og her skal du kopiere filerne og sætte dem ind i den "rigtige" yamj folder ;) De andre mapper skal også ind i yamj folderen.

ImageMagick-6.5 skal downloades, - men dette program skal IKKE i yamj folderen, - det skal bare installeres på din computer så finder Unique Skin Creator selv ud af at bruge det.

Det er ok forklaret her:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=29952

Selve skinnet, - det der får dine film til at få det smarte dvd coveragtige look skal downloades her:

http://mediaplayersite.com/UniqueBlackGlas

Der er 2 forskellige version alt efter hvor mange covers du vil vise på skærmen af gangen.

Jeg bruger 18 covers versionen, - den anden passer ikke til mit fjernsyn eller projektor.

Selve skin filen skal erstatte default skinnet i skins mappen i yamj folderen.

Der er også nogle mapper der hedder noget i stil med Alternative images og Alternative box selection images etc, - disse mapper skal også bare over i yamj folderen.

Okay, - nu har du alle filer som skal bruges, - hva gør man så ;)

Man skal starte YAMJ GUI CONFIG

Det første du gør her er at vælge det dir som du har dine video filer i, - hvis du har harddisk i din nmt så peger du på den share/video etc.

Næste er at skrive NMT Path og det kan godt drille lidt.
Min harddisk i nmt hedder SATA_DISK så det jeg gør er at vælge "on the NMT's hard disk" og så rette HARD_DISK til SATA_DISK, - i den version jeg nu har kan den godt se at jeg har en SATA_DISK men før var denne mulighed der ikke så man skulle altså rette til det rigtige navn.
Og nu skal du så vise hvor du vil have din jukebox gemt, - her kan du vælge at gemme i roden af din nmt, - altså i minnmt/share, - hvis du gør det så vil yamj automatisk starte når du klikker på harddisken i nmt. (altså på fjernesynet), - ellers skal man klikke på den index.html fil som bliver genereret, - som jeg kan se det er fordelen at man så stadig kan se sine andre mapper på nmt og ikke bare film,  - men du kan altså selv bestemme, - i roden starter den selv, - ellers skal man klikke på html filen.

Alt efter hvilken version af yamj du har downloadet kan den hedde yamj eller moviejukebox, - det er det samme, - men det kan godt være ret forvirrende.

Nå du har valgt de 3 stier skal du trykke på Add og bare sig ok til whatever du bliver spurgt om, - derefter skal du trykke på Save og så spørger computeren om du vil åbne yamj eller moviejukebox, - og du siger bare ja.

Nu er det hårde arbejde gjort, - og dette behøver du kun at gøre 1 gang.

Der er nu dannet en fil i yamj/moviejukebox mappen som hedder My_YAMJ og den skal du klikke på.
Så åbner der sig et terminal vindue hvor der sker en hel masse, - og her kan du se om der er nogenlunde styr på tingene, - i de fleste tilfælde og ISÆR hvis stien til dit video bibliotet er rigtig så vil der efter et stykke tid stå at du skal klikke på en tast for at være færdig elign ;)

Du har nu lavet en grundlæggende jukebox, - der dog ikke ser så godt ud, - du kan tjekke html filen ( i mit tilfælde ligger den på share på min interne harddisk på nmt) og som en helt normal html side kan man se hvad der er blevet lavet.
Det skal helst se nogenlunde rigtig ud, - dvs. ikke for mange default movie images (film rulle) men gerne fine billeder hentet fra imdb. Hvis det ser helt forkert ud, - men der dog er default billeder så er det for dine film er forkert navngivet.
Du kan slippet afsted med følgende navngivning i de fleste tilfælde:
Min Films Navn.2010.Min films format, - altså
hvis min film er f.eks. Ground Hog Day så skal filens navn være Ground Hog Day.1993.iso
Okay,- lad os sige at du nu har yamj kørende og den kan vise de film du har men du har ikke de smarte dvd covers på...
Så skal du nu trykke på Unique Skin Creator og her er der forskellige muligheder, - 
den vigtigste er Rebuild Covers,- den trykker du på og så sker der ellers magic, - du vil kunne se de billeder som den arbejder med, - og hvis du tjekker index.html filen fra før så vil du kunne se at der nu efterhånden kommer fine dvd covers på dine film.

Thats it.

Når du tilføjer film til sin samling skal du bare klikke på My_YAMJ og når den er færdig så på skin creatoren.
---slut---
 
Hvis der er problemer med at filmen ikke vil afspilles fra yamj så prøv:
 
"Hvis du går ind i din jukebox folder, så finder du en jpg og en html og en xml fil for hver film
Prøv at kigge i xml filen til en af dine film med internet explorer - og find den linie der omhandler "fileurl" - her står hele stien til filen der skal afspilles"
 
Her er et eksempel fra mig, da jeg i starten havde problemer med afspilning fra yamj: 
 
<fileURL>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/video/DVD%20Film/10000%20BC.2008.DVDRip/VIDEO_TS</fileURL>
 
mangler /Movies/Film/
 
Den burde hedde
 
<fileURL>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/video/Movies/Film/DVD%20Film/10000%20BC.2008.DVDRip/VIDEO_TS</fileURL>
 
Gå ind i din YAMJ folder og din my_library.xml
Åben den med en teksteditor og tilføj Movies/Film/ til player pathen så der kommer til at stå
 Start derefter unique skin creator.exe filen igen for at opdatere dine jukebox filer
 
På min c-200 ligger mine film under shared -> video -> Movies -> Film (og herefter ligger det i subfolders af denne.. men det kan yamj godt finde ud af.. men deraf tilføjelsen til stien.. som enten rettes manuelt som beskrevet i teksten ovenfor... eller som anvist i øverste foto på yamj gui config (punktet næsten nederst hvor path indsættes manuelt "nmt path")
 
Herefter kørte det hos mig (Tak for teksten spawn!).
 
Herefter havde jeg en masse "ukendte film" liggende.. det viste sig en del af det var folderfyld fra mine film... derfor rens ud i jeres foldere så der i dvd folderen kun er VIDEO.TS og i blu ray kun er BDMV så sparer i jer selv for en masse oprydning (og gør det evt inden i kører yamj første gang... da den ikke selv er god til at rydde op i jukeboxfolderen)
 
Når i er færdige skulle i gerne ende med noget der ligner nedenstående
 
 
 
 
Have fun... det er ikke let... især ikke hvis man fik startet forkert Embarrassed
 
Jeg er ikke færdig endnu... jeg er vel nærmest kun lige startet.... undskyld tråden er lidt rodet.. men håber den hjælper andre på vej Smile
 
edit OBS, ovenstående beskrivelse er stier lavet med udgangspunkt i film ligger på NAS, såfremt filmene ligger andetsteds feks. på intern disk på nmt kig side 7  (spawns indlæg) for nærmere beskrivelse herom


Redigeret af rhsin - 01-April-2010 kl. 17:10
Mvh

René
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sani Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 20:40
super godt initiativ med dene tråd... jeg har med interese læst din korespodance med andre medlemer bl. med spawn i den anden tråd  om c-200  ... af ren nyskerighed... jeg er ikke selv ejer af popcorn endnu men den bliver snart bestilt...Smile...
 
så jeg høber at du bliver så dygtig i opsetning af YAMY og bliver en super bruger af den... så vi andre kan også får gleder af den viden   Wink.... ( i mit tilfelder så snart jeg får min afspiler hjem)
 
endnu en gang super initiativ ClapClap
 
 
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 20:48
jamen håber da bestemt også de andre som har bidraget med beskrivelser som jeg har lånt fra vil hjælpe, for så god er jeg alligevel ikke endnu Wink
 
Men du kan joda sagtens gå i gang med at eksperiementere, for du kan jo få det til at køre fra din pc, så er det alligevel begrænset hvor meget du skal ændre for at det kører på din popcornhour når du får den.... også er du jo forberedt... så kast du dig bare ud i det Big smile
Mvh

René
Til top
Jones9000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2010
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jones9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 22:21
Hvor godt kører det ?? nu har jeg selv kørt Meedios og MP på en HTPC. 4 gb ram 3.2 ghz cpu. og det kører bare ikke godt nok. kan du få det til at hakke hvis du bare løber filmen igennem ?? ller hvordan ser det ud ?? det ser nemlig sådan nogenlunde ud. og hvis det kører fedt kan jeg måske leve med det ikke er helt super lækkert at se på selv om det stadig slår WD og POPH men mange længde
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér birddog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 22:46

lige sådan en guide jeg har kigget lidt efter.

har selv en a200 og en synology209 nas.
glæder mig at prøve denne her guide når jeg engang kommer hjem og har tid.
 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Jones9000 Jones9000 skrev:

Hvor godt kører det ?? nu har jeg selv kørt Meedios og MP på en HTPC. 4 gb ram 3.2 ghz cpu. og det kører bare ikke godt nok. kan du få det til at hakke hvis du bare løber filmen igennem ?? ller hvordan ser det ud ?? det ser nemlig sådan nogenlunde ud. og hvis det kører fedt kan jeg måske leve med det ikke er helt super lækkert at se på selv om det stadig slår WD og POPH men mange længde
 
Mener du det at se filmen eller selve yamj kartoteket hakker når du skifter??
 
Jjeg syntes ikke yamj hakker.... nu er det jo lavet i en html side der opdateres hver gang du trykker på et link (læs film), men ventetid er der ikke noget af... den skifter omgående... men det afhænger naturligvis af den hastighed du har mellem jukeboxfolderen også din afspiller... i mit tilfælde er det en trådet gigalan..
 
Hvis det feks var forbundet via trådløs og man havde valgt 18 cover skin, så tror jeg godt der kunne have været lidt mere loadtid, da det jo er nogle flere covers der skal loades på en mindre båndbredde... men jeg vil da syntes man skulle få problemer med at streame film førend man får problemer med at bladre i yamj.
Mvh

René
Til top
Jones9000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2010
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jones9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 09:09
Okay jamen vidste ikke helt hvordan det virker.. men syns bare på diverse youtube filmdet ser ud som om det ikke glider helt godt når man bladre gennem filmen. ( der går et stykke til fra du trykker til den hopper over på filmen) og i cover slide ser det ud som om det fail'er ganske grumt. men kan da godt være det ser pænt ud IRL.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Jones9000 Jones9000 skrev:

Okay jamen vidste ikke helt hvordan det virker.. men syns bare på diverse youtube filmdet ser ud som om det ikke glider helt godt når man bladre gennem filmen. ( der går et stykke til fra du trykker til den hopper over på filmen) og i cover slide ser det ud som om det fail'er ganske grumt. men kan da godt være det ser pænt ud IRL.
 
Når man skifter fra en film side til næste, så opdaterer den hele siden.. altså alle de film der er på siden... ikke noget med den slider... og går man ind på en film er det også en ny side.... vælger man så at starte en film inde fra yamj så er der ventetid fra du har trykket til filmen starter... men det er ikke yamj skyld... det er også den ventetid du har hvis du starter filmen manuelt udfra stifinderen.
 
Men alt er relativt dvdfilm loader hurtigere end de fleste afspillere jeg har haft... og Blu Ray er langt hurtigere... selv hurtigere end PS3... der er ikke meget ventetid i forhold til en normal blu ray afspiller... men det afhænger naturligvis også af filmen... men typisk er den igang på såvidt jeg husker 10 sekunder eller så... men skal gerne prøve eksempler af hvis der er ønske om det?
Mvh

René
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 12:13
er der nogen der ved om man kan installere flash på sin popcorn for så ville man kunne lave noget endnu federe skin halløj, - hm, - jeg kan jo selv prøve :)


Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 20:31
efter foreslag i anden tråd, prøvede jeg at indsætte et coverbilled link i nfo filen under imdb linket... som nedenfor:
 
 
Umiddelbart kunne jeg ikke få det til at virke.
 
Jeg prøvede derefter at tage coveret manuelt fra imdb.com og omdøbe det som det jpeg fil der ligger i jukebox folderen, kopiere den ind i folderen og erstatte den forkerte fil.
Efter jeg åbnede yamj ingen ændring... så kom jeg i tanke om "rebuild covers" knappen i unique skin, den klikkede jeg på.. og efter den var kørt var den ændret til det rigtige cover... lidt omstændig måde... men altså en mulig workaround... bare husk hvis man kommer til at slette oplysningerne eller ændrer nfo filen så ændrer den vel foto tilbage til det forkerte igen... så vær varsom med ændringer på eksisterende film.
 
Edit jeg tror at grunden til foto linket ikke virkede første gang måske er fordi det ikke var det direkte jpeg link..... nogen der ved hvordan man finder det direkte jpeg link på imdb.com.... eller alternative steder hvor der er dvdcovers... helst danske/europæiske


Redigeret af rhsin - 23-Februar-2010 kl. 20:33
Mvh

René
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 22:29
Søgte du et ordentligt cover til "Cleaner" ?
 
 
og et backdrop
 
 
Iøvrigt kan jeg anbefale YANFOE
Et lille data base program der bruges til visuelt at klargøre YAMJ kompatible NFO filer, og scrape covers og fanart til ens film inden man genererer sin Jukebox - med dette kan man selv tilpasse hvilke covers man vil bruge, og man kan indsætte egne covers som så vil blive brugt af YAMJ - det gør det væsntligt lettere og sikrer et bedre YAMJ resultat.
 


Redigeret af spawn - 23-Februar-2010 kl. 22:38
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 08:45
Tak for linkene, kigger på det når jeg får tid.
 
Så at der anbefales at tage Yanfoe beta 9.. da imdb og andre har ændret meget på deres html sider... også donere... man skal regge sig og donere.. noget fast beløb eller er det lystbetonet??
 
Mangler kun at få lagt 1 film over så er mit katalog komplet i overensstemmelse med hvad jeg har skiver på.... damn det tager tid... og fylder... min NAS rundede lige 2,8TB de blu ray rykker noget plads.


Redigeret af rhsin - 24-Februar-2010 kl. 08:46
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu