recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Analyse af Panasonic TX-P42G20E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnalyse af Panasonic TX-P42G20E

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
ErikUkendt1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Det er muligt (og måske endda sandsynligt), at G20 har samme de-interlacer og scaler som i G10. Der er bare så mange andre parametre, som påvirker oplevelsen af skarphed. LCD har en bedre (sub-)pixel-seperation end plasma-paneler, er ofte skruet mere op i lysstyrke og har med al sandsynlighed en flad APL-kurve (+ evt. en højere farvetemperatur, hvis man ikke bevidst har valgt den omkring 6500K), og det er altsammen noget, som giver en anden billedoplevelse.
 
Men derudover er de jo stadigt muligt, at G20 har en forbedret SD-deinterlacer  - og måske giver fravær af frontglasset også en større skarphed, da der undgås en del reflektioner inde i panelet.

Tak for svaret.

( På grund af fejlindtastning af min email adresse, har jeg været nød til at skifte navn fra ErikUkendt til ErikUkendt1. Så nu kan jeg igen få meddelelser, så jeg kan følge denne tråd.)


Mvh Erik
Til top
Lorentzen1337 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 19:06
Kunne godt tænke mig at høre hvilke indstillinger du egentlig helt præcist brugte på den færdigt kalibrerede g20 bantam?
Såvidt jeg har kunnet forstå det indtil videre var udgangspunktet PROFESSIONEL 1:
2.4 gamma
Men hvilke indstillinger kalibrerede du helt præcist med?

Venlig Hilsen Lorentzen

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 19:50
Skal jeg være ærlig, så noterede jeg ikke indstillingerne for hvidbalance og CMS i PROFESSIONEL1 ned (jeg kopierede dem til et par andre inputs og legede med at låse dem - men gjorde det vist ikke, da det var en udstillingsmodel i en forretning). Skaden er ikke så stor for andre brugere, for de kan ikke ukritisk genbruges på andre skærme af samme type pga. variation i de bagvedliggende fabriksindstillinger - og afspillerne i øvrigt (til en vis grænse).
/lars
Til top
Lorentzen1337 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 21:40
Ja ved godt det er forskelligt fra fjernsyn til fjernsyn men er ikke i tvivl om at dine standard settings som f.eks. kontrast skarphed (=0) farve under profilen professionel1 ville skabe et godt udgangspunkt for at kalibrere videre :) Hvis du muligvis kunne huske dem? I stedet  for værdierne for hver enkelt farveenhed osv. der i højere grad er individuelt.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 23:06
Det eneste jeg kan se ud fra før og eftermålinger er, at jeg må have skruet op for RED GAIN (den hedder vist noget med "Rød Høj" eller noget i den stil. Måske har jeg så også stillet på RED BIAS ("Rød lav"). Derudover kan jeg have findpudset et par andre paramtre - men jeg har simpelthen ikke noteret indstillingerne ned, så det kan kun blive et kvalificeret gæt.
/lars
Til top
Lorentzen1337 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 23:44
Nå jamen det er der jo så ikke noget at gøre ved ! Må jo prøve mig lidt frem så :)
Andre der eventuelt har målet på professional profilen og fundet et godt udgangspunkt?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu