recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nyt MB forslag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnyt MB forslag

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 12:17
jeg har også mit ion kort i et antec kabinet og de 2 inbyggede kabinet blæsere er nok til at holde MB koldt. GPU'en ligger omkring 40 grader og cpu svinger omkring 37-41 grader (og det er ved BD afspilning)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af brixis brixis skrev:

Bliver den ikke meget varm når den "kun" er passivt kølet? ud over det har du/i erfaring med afvikling af Blu ray skiver og MKV filer er det noget det motherboard ville kunne klar uden problemer?

Jeg synes ikke den bliver varm, men jeg har også den ene af de to ventilatorer kørende, der fulgte med mit Antec kabinet. Men da den lille ventilator larmer lidt, har jeg købt en 12 cm Noctua som jeg skal have monteret. Det kan kun lade sig gøre fordi jeg vil droppe kabinettet, og montere ventilatoren i det TV møbel hvor udstyret er monteret i. Jeg har kørt Blu Ray helt problemfrit. Kan den det, så kan den også MKV, går jeg ud fra
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
brixis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2009
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 07:30

Jeg har kigget lidt på ZOTAX IONITX det ser godt ud. da der ikke skal nogen TV kort i den maskine jeg bygger, tror jeg ikke jeg for brug for firewire for jeg har aldrig brugt firewire til andet end det. Maskinen skal mest bruges til film, musik og billeder.

Bliver den ikke meget varm når den "kun" er passivt kølet? ud over det har du/i erfaring med afvikling af Blu ray skiver og MKV filer er det noget det motherboard ville kunne klar uden problemer?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 00:14

Ja men firewire er jo ved at dø ud. Der kommer stort set intet til firewire mere. USB er jo den nye standard. Man kan diskutere hvad der er bedst, men det er vel irrelevant, når alt i dag kommer som USB. FireDTV var vel også den sidste til at levere DVB tunere, og de eksisterer heller ikke mere

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 23:46
Pointen var at det er underligt at der ikke findes et eneste ION kort med Firewire.
Den Ben
Til top
kbking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 18:33
eller købe et ASUS AT3N7A-I ion MB den har et almindelig pci slot, firewire til alm. pci kan fås for en hund.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 17:34
Som sagt kunne man sætte et pci express kort i, f.eks denne
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 17:25
Jeg er skam godt tilfreds med mit setup og skal ikke lige bruge noget nyt nu, men hvis jeg skulle skifte vil det være et problem. Forstår ikke hvorfor det ikke er firewire i nogen af de Ion boards som findes.

Redigeret af Benu - 03-Marts-2010 kl. 17:28
Den Ben
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 16:57
Men der er et mini pci stik, så hvis man kan få en mini pci firewire så er det løst.
Men hvorfor ikke omdanne din gamle maskine til en TV og filserver. Kræver godt nok at du bruger DVBViewer eller MediaPortal. Jeg har sådan en svend stående i mit teknikskab, med 2 FireDTV bokse (gætter på det var det du ville bruge FireWire til) og 2 DVB-T kort
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 13:28
En skam der ikke er Firewire på de bundkort.
Den Ben
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 11:31
Jeg vil foreslå et ION motherboard, f.eks. ZOTAX IONITX. Afvikler alt hvad der bliver smidt efter den, og bruger meget lidt strøm. Jeg har selv det her, og det kører fint
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
brixis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2009
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 11:18
Hejsa
 
Jeg stå og skal bygge mig en ny nummer 2 HTPC.
I min "gamle" bruger jeg Gigabyte GA-MA78GM-S2H med 4850e CPU.
så ville jeg høre om der er kommet noget nyt fra gigabyte som er godt til HTPC og hvilken CPU man skal bruge til det. 
Krav er det skal kunne afvikle Blu ray og bruge mindst muligt strøm og helst gerne alt onbord på MB.
håber det er okay at spørge lidt til det da jeg synse det er meget svært at sætte sig ind i alle de MB der er på markede.
 
Venlig Hilsen
 
Martin
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu