recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode in-ear
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGode in-ear

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Rasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2007
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 19:20
Jeg håber du bliver glad for dit køb... ellers får jeg nok lidt røde ører :)

Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 16:38
Jeg leder også efter et par nye In-Ear til min Touch.. Ser på Apple's egne på deres side, men også Bose lige nu - af hvad de kan tilbyde.. Ellers andre anbefalinger??
Til top
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 19:27
Vent til sikkert starten af næste uge, når jeg har fået mine SoundMagic PL-50, så skal jeg nok lave en lille anmeldelse af dem :) Det kan jo være, at de er guld værd ;)
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 19:39
Ja okay.. Så venter jeg lidt, og ser hvad du siger om dem.. Wink
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 22:29
Jeg har selv lige bestilt Apples egne in-ear... de får overraskende god kritik rundt omkring (selvfølgelig ikke som dem til +1.200 kr.).

... ellers skulle der være rigtig god isolering og klarhed i Etymotic ER-6i, dem køber jeg nok inden så længe og sammenligner med Apples.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 23:58
Af andre kan nævnes X-Jays, hvor X skal erstattes af en bogstav alt afhængig afmodel. Ligeledes er Yuin rigtig gode... Jeg har selv Yuin og Etys som jeg bruger på farten, begge er nogle super lækre hovedbøffer! Smile
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 15:25
Så kom dagen, hvor mine SoundMagic PL-50 in-ear, landede i postkassen.
Jeg flåede dem straks ud af æsken, satte dem til min Ipod Classic 80gb, og tændte for noget musik (Kasabian med det selvopkaldte album "Kasabian". Jeg blev positivt overrasket Smile
De spiller overraskende godt, allerede inden at være blevet spillede til - dog forventer jeg en lille forbedring inden for et par timer.
Jeg har prøvet flere forskellige væsentlig dyrere in-ear igennem tiden (fra Creative, Shure, Apple, Sony og Sennheiser), og jeg må ærligt indrømme, at disse, til den billige pris på ca. 300kr (MP4Nation.net), er alle pengene værd.

Jeg har den indbyggede Ipod EQ på "Rock" og jeg synes, at høretelefonerne favner bredt, fra den ene ende af skalaen til den anden. De gengiver de høje toner nøjagtigt, og samtidig er der en hvis dybde i musikken. Mange in-ear, får kritik over manglende dybde og bass, men jeg synes egentlig at disse klarer det meget godt. De har sikkert ikke lige så meget dydbe som Dr. Dre's Monster Beats, men ligger pænt omkring middel/lidt under middel i bass.


Æskens indhold


Høretelefonerne, med de medfølgende aftagelige "ørekroge"


Æsken kommer, som man kan se på første billede, med forskelligt tilbehører:
-  6 forskellige sæt endestykker (4 par in-ear og 2 par normale)
-  2 ørekroge , så høretelefonerne kan benyttes til sport
-  Et etui til transport

Fra mp4nation.net, hvor jeg købte dem fra, fik jeg samtidig en FiiO E3 Headphone Amplifier med i købet (inkluderet i de ca. 300kr)
Efter at have prøvet dem med amplifieren tilsluttet,  er der en mærkbar forbedring af lydkvaliteten. Amplifieren giver mere dybde i musikken og skaber generelt en bedre overordnet lydkvalitet. Samtidig fylder den stort set intet, omkring 5x2x1cm og vejer uden batteri, kun 11g. Amplifieren slukker automatisk, når man fjerner høretelefonerne fra den.


FiiO E3 amplifier (Det viste kabel medfølger ikke, men istedet et andet)


Alt i alt, er SoundMagic's PL-50 in-ear et rigtig godt køb, på mange punkter.
- De ligger i den billige ende, men leverer en lydkvalitet som sagtens kan konkurrere med dyrere modeller
- Jeg har indtil videre kun prøvet med de forudmonterede gummistykker, men pasformen virker rigtig god
- Det de letteste og mindste in-ear, jeg nogensinde har prøvet eller set
- Favner bredt over hele spektrummet

(de brugte billeder er taget fra nettet)



Redigeret af Anders_b - 19-Marts-2010 kl. 15:29
Til top
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 15:39
De lukker forresten også omgivende støj ude, i meget højere grad end andre høretelefoner, så endnu et plus :)
Til top
ArtGaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Marts-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 20:59
Hej
 
Ny her....
 
Vil lige hører når tråden nu er åben. Er her nogle som har erfaring med IE m Audio 30,
 
 
Hvis ja, vil jeg meget gerne hører nærmere, da jeg er kommet til at bestille et par. Ved at Eskildsen sælger dem for ca. 2400 kr. uåbnet og ny original embalage. Jeg bytter dem gerne væk... til et par sennheiser, shure ellere andre i nogenlunde samme prisklasse. - God aften......
 
Venlig hilsen Martin Dalgaard.


Redigeret af ArtGaard - 20-Marts-2010 kl. 21:00
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Anders_b Anders_b skrev:

Så kom dagen, hvor mine SoundMagic PL-50 in-ear, landede i postkassen.
Jeg går ud fra, at de ikke blev sendt fra EU. Holdt prisen på de 300,-, eller kom du til at betale told og moms til Skat + dummebøde til postvæsenet?
 
Du har vel i øvrigt ikke tilfældigvis noget erfaring med deres Portable Foldable Headphones?
Til top
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Allan OlesenJeg går ud fra, at de ikke blev sendt fra EU. Holdt prisen på de 300,-, eller kom du til at betale told og moms til Skat + dummebøde til postvæsenet?
<div> </div>
<div>Du har vel i øvrigt ikke tilfældigvis noget erfaring med deres <a href=http://mp4nation.net/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=62_46&products_id=281 target=_blank>Portable Foldable Headphones</a>?</div>[/QUOTE Allan OlesenJeg går ud fra, at de ikke blev sendt fra EU. Holdt prisen på de 300,-, eller kom du til at betale told og moms til Skat + dummebøde til postvæsenet?
 
Du har vel i øvrigt ikke tilfældigvis noget erfaring med deres Portable Foldable Headphones?
[/QUOTE skrev:




Jeg blev ikke taget i tolden, så det var heldigt nok.
Jeg har ingen erfaring med dem, men har stærkt overvejet at bestille et par. De er jo rigtig billige, og hvis de leverer noget i stil med PL-50, er de det værd.


Jeg blev ikke taget i tolden, så det var heldigt nok.
Jeg har ingen erfaring med dem, men har stærkt overvejet at bestille et par. De er jo rigtig billige, og hvis de leverer noget i stil med PL-50, er de det værd.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 14:22
Nå, nu har jeg også bestilt et par PL50 med en Fiio 5 forstærker. Så må vi se, hvordan det går.
 
Bøfferne sprang jeg fra igen, da jeg læste et review. Lyden skulle være fin, men kopperne er så bittesmå, at de ikke giver nogen lydisolering - og det har man brug for, når man kører i bumletog uden stillekupe.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu